paradox Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Hey mam problem posiadam audi a4 b5 96rocznik pojemnosc 1.6 8 zaworowy Problem kwi w tym ze Ubywa mi ciagle oleju. Sprawdzalem nigdzie nie ucieka, motor suchy brak sladow oleju. Nie dawno wymienilem gumki pod zaworami ale to nic nie dalo Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac? z gory Dzieki!! [mod]Proszę zapoznać się z regulaminem, bo temat jest źle napisany (poprawione)[/mod]
grzes1150 Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 pierscienie tlokowe do wymiany a nie uszczelniacze zaworów???
Dev Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 pierscienie tlokowe do wymiany a nie uszczelniacze zaworów??? dlaczego nie czytałes dokładnie postu Kolegi ???????
kamilmlody Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Zmierz ciśnienie sprezania, jesli będzie niskie na którymś cylindrze wykonaj próbę olejową mianowicie: do tego cylindra wlej przez otwór swiecy troche oleju (takiego samego na którym jezdzi silnik) zeby zmoczyc tuleję i sprawdź ciśnienie sprężania. Jeśli się poprawi - pierścienie, jeśli nie-głowica (czyli nadal bedziesz w d**ie). W mazdach 323F BA problem brania oleju jest tak powszechny, ile jest tych aut. Już przy 120 tyś. przebiegu potrafiły zapiekać się pierścienie i to bym obastawiał w Twoim przypadku. Próba olejowa wszystko wyjaśni
kamilmlody Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 gniazda zaworowe tudzież zawory, ale to z Twoim problemem akurat nie ma nic wspólnego sic. kolegi powyzej
wojtek26 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Na poczatek wymień uszczelanicze zaworowe bez demontazu głowicy, w poprzednim aucie brał 1l na 1000km ( nie kopcił na niebiesko itp) po wymianie uszczelniaczy 1l na 10tys czyli co wymiane oleju.
Dev Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 przecież Kolega już pisał że uszczelniacze zawórów wymieniał i niewiele to pomogło
kamilmlody Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 A Ty kolego mozesz czytać ze zrozumieniem?????? DLA WYJASNIENIA "devastation", czytaj uwaznie: jeśli okaże się, że kompresja jest niższa na którymś cylindrze, i wykonana zostanie próba olejowa, i poświadczy, że pierścienie są w należytej formie, przyczyną spadku ciśnienia będą wypracowane gniazda zaworowe/zawory, ale jak juz pisałem nie ma to wpływu na spalanie oleju!! Czyli w takim przypadku przyczyny będzie trzeba szukać gdzie indziej nie patrząc na spadek ciśnienia sprężania!
Dev Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 czyli piszesz OT :tongue4: naście razy spotkałem sie z silnikami które miały prawidłowe sprężanie i żarły olej
kamilmlody Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Ok, dobra. Ale rozumiesz, że głównym powodem tego są przeważnie zużyte uszczelniacze zaworowe albo zapieczone/też zużyte pierścienie tłokowe? Skoro uszczelniacze zmienił, to co zostało do sprawdzenia? Ehh chłopie komplikujesz sprawe...
Dev Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 przeczytaj moją pierwsza odpowiedz i nie jest to do sprawdzenia tylko do wymiany
ROBERT Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Jak kolego wymieniłeś uszczelniacze zaworowe i oleju dalej ubywa , konsumpcja oleju około 1litr / 1 kkm (lub więcej) i na pewno nie ma wycieków , to tak jak Tomik pisze - masz zapieczone pierścionki powinieneś zmieścić się w kwocie 1000 zł (zależy kto to będzie Ci robił ) miałem kiedyś podobnie a przyczyną zapieczenia pierścieni był tzw " Long Life"
Dev Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 w/g mnie nie sa zapieczone, raczej zużyte
ROBERT Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 a według mnie zapieczone przerabiałem ten temat w [b5] 1.6 [ANA]
kamilmlody Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Życzę Ci powodzenia, jeśli zawsze będziesz sie kierował zasadą najpierw zmienić później sprawdzić Olej równie dobrze może sp***rzać przez uszkodzoną odme i 1000zł pójdzie się bujać
ROBERT Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Najpierw uważniej czytaj wątki (i to całe) a później się wypowiadaj [br]Dopisany: 27 Listopad 2010, 16:02_________________________________________________ naście razy spotkałem sie z silnikami które miały prawidłowe sprężanie i żarły olej Dokładnie , wystarczy że pierścienie zgarniające będą zapieczone i już jest lipa , ciśnienie sprężania wtedy będzie i tak w normie przez to że pierścienie kompresyjne i kompresyjno-zgarniające będą ok Pierścień zgarniający (olejowy) składa się z dwóch cienkich powierzchni roboczych pomiędzy którymi jest coś w rodzaju sprężyny i to ona właśnie się zapieka
kamilmlody Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 wiec jesli na jednym cylindrze pierscien zgarniający będzie uszkodzony/zapieczony, to kompresja na nim powinna być znacznie większa niż na pozostałych. Poza tym zapieczone pierścienie nie jest to jedyny możliwy powód brania oleju, choć często spotykany. Wolał bym posprawdzać na wszystkie możliwe sposoby, zanim wpakowal bym 1000zł...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się