Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADP] Ubywanie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hey mam problem posiadam audi a4 b5 96rocznik pojemnosc 1.6 8 zaworowy

Problem kwi w tym ze Ubywa mi ciagle oleju. Sprawdzalem nigdzie nie ucieka, motor suchy brak sladow oleju.

Nie dawno wymienilem gumki pod zaworami ale to nic nie dalo

Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac?

z gory Dzieki!!

[mod]Proszę zapoznać się z regulaminem, bo temat jest źle napisany (poprawione)[/mod]

Opublikowano

pierscienie tlokowe do wymiany

Opublikowano

pierscienie tlokowe do wymiany

a nie uszczelniacze zaworów???

Opublikowano

pierscienie tlokowe do wymiany

a nie uszczelniacze zaworów???

dlaczego nie czytałes dokładnie postu Kolegi ???????

Opublikowano

Zmierz ciśnienie sprezania, jesli będzie niskie na którymś cylindrze wykonaj próbę olejową mianowicie: do tego cylindra wlej przez otwór swiecy troche oleju (takiego samego na którym jezdzi silnik) zeby zmoczyc tuleję i sprawdź ciśnienie sprężania. Jeśli się poprawi - pierścienie, jeśli nie-głowica (czyli nadal bedziesz w d**ie). W mazdach 323F BA problem brania oleju jest tak powszechny, ile jest tych aut. Już przy 120 tyś. przebiegu potrafiły zapiekać się pierścienie i to bym obastawiał w Twoim przypadku. Próba olejowa wszystko wyjaśni

Opublikowano

co głowica ????

Opublikowano

co zawory?

Opublikowano

Na poczatek wymień uszczelanicze zaworowe bez demontazu głowicy, w poprzednim aucie brał 1l na 1000km ( nie kopcił na niebiesko itp) po wymianie uszczelniaczy 1l na 10tys czyli co wymiane oleju.

Opublikowano

przecież Kolega już pisał że uszczelniacze zawórów wymieniał i niewiele to pomogło

Opublikowano

A Ty kolego mozesz czytać ze zrozumieniem?????? DLA WYJASNIENIA "devastation", czytaj uwaznie: jeśli okaże się, że kompresja jest niższa na którymś cylindrze, i wykonana zostanie próba olejowa, i poświadczy, że pierścienie są w należytej formie, przyczyną spadku ciśnienia będą wypracowane gniazda zaworowe/zawory, ale jak juz pisałem nie ma to wpływu na spalanie oleju!! Czyli w takim przypadku przyczyny będzie trzeba szukać gdzie indziej nie patrząc na spadek ciśnienia sprężania!

Opublikowano

czyli piszesz OT :tongue4: :tongue4:

naście razy spotkałem sie z silnikami które miały prawidłowe sprężanie i żarły olej

Opublikowano

Ok, dobra. Ale rozumiesz, że głównym powodem tego są przeważnie zużyte uszczelniacze zaworowe albo zapieczone/też zużyte pierścienie tłokowe? Skoro uszczelniacze zmienił, to co zostało do sprawdzenia? Ehh chłopie komplikujesz sprawe...

Opublikowano

przeczytaj moją pierwsza odpowiedz

i nie jest to do sprawdzenia tylko do wymiany

Opublikowano

Jak kolego wymieniłeś uszczelniacze zaworowe i oleju dalej ubywa , konsumpcja oleju około 1litr / 1 kkm (lub więcej) i na pewno nie ma wycieków , to tak jak Tomik pisze - masz zapieczone pierścionki :confused4: powinieneś zmieścić się w kwocie 1000 zł (zależy kto to będzie Ci robił :cool1: )

miałem kiedyś podobnie a przyczyną zapieczenia pierścieni był tzw " Long Life"

Opublikowano

w/g mnie nie sa zapieczone, raczej zużyte

Opublikowano

a według mnie zapieczone :wink4:

przerabiałem ten temat w [b5] 1.6 [ANA] :wink4:

Opublikowano

Życzę Ci powodzenia, jeśli zawsze będziesz sie kierował zasadą najpierw zmienić później sprawdzić ;) Olej równie dobrze może sp***rzać przez uszkodzoną odme i 1000zł pójdzie się bujać

Opublikowano

Najpierw uważniej czytaj wątki (i to całe) a później się wypowiadaj

[br]Dopisany: 27 Listopad 2010, 16:02_________________________________________________

naście razy spotkałem sie z silnikami które miały prawidłowe sprężanie i żarły olej

Dokładnie , wystarczy że pierścienie zgarniające będą zapieczone i już jest lipa , ciśnienie sprężania wtedy będzie i tak w normie przez to że pierścienie kompresyjne i kompresyjno-zgarniające będą ok :cool1:

Pierścień zgarniający (olejowy) składa się z dwóch cienkich powierzchni roboczych pomiędzy którymi jest coś w rodzaju sprężyny i to ona właśnie się zapieka :cool1:

Opublikowano

wiec jesli na jednym cylindrze pierscien zgarniający będzie uszkodzony/zapieczony, to kompresja na nim powinna być znacznie większa niż na pozostałych.

Poza tym zapieczone pierścienie nie jest to jedyny możliwy powód brania oleju, choć często spotykany. Wolał bym posprawdzać na wszystkie możliwe sposoby, zanim wpakowal bym 1000zł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...