Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Nietypowy problem z zamkiem w drzwiach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki nietypowy problem z zamkiem. Zanim sam się za niego zabiorę wolę zapytać, może ktoś wie o co chodzi. Otóż dzisiaj złapał u mnie pierwszy mróz - niby tylko -1 st.C, ale przez ten fakt, gdy pasażer otworzy przednie drzwi i wsiądzie - to już ich nie zamknie, ponieważ zamek nie chce się "zahaczyć". Robiąc to palcem jest tak samo. Zamiast się zablokować wraca na swoje miejsce. Co lepsze - po kilkunastu sekundach nagle zaskakuje i normalnie się zamyka, ale niestety trzeba odczekać jakiś czasem nawet dłuższy czas, albo pomóc mu poprzez rozruszanie. Zaczęło się to w tamtym roku od połowy zimy, jakoś to przebolałem. Gdy mrozy ustąpiły było normalnie. Nagle złapał mrozik a tu znowu. Jaka jest tego przyczyna ? Muszę wyciągać cały zamek żeby to zrobić ?

Opublikowano

najprawdopodobniej tak wyjmij przemyj i nasmaruj jakimś dobrym środkiem np białym smarem w sprayu

Opublikowano

Czyli to tylko kwestia nasmarowania ? Sam nie wiem, bo chodzi normalnie bez smarowania troszkę mrozu i już doopa ? Ja rozumiem żeby to -20 było, ale -1 ?W każdym razie chyba tak zrobię, bo od zewnątrz psikałem WD40 ale to nie pomogło. Chyba że ktoś ma inny pomysł. Czytałem że po podniesieniu klamki w zamku nagrzewają się cylinderki jeśli jest poniżej 5st.C, ma to z tym jakiś związek ?

P.s. A żeby go wyciągnąć muszę demontować ramę z szybą czy uda się wyjąc bez tego zabiegu ? :)

Opublikowano

chyba się uda to nie VW u mnie też smarowanie z zewnątrz nie pomagało

ale już od środka wd-40 i biały smar załatwiły sprawę juz na blisko rok:) bez wyjmowania :hi:

Opublikowano

Też mam identyczny problem. :wallbash:

Moje pytanie- jak temu doraźnie zaradzić? Nie mam na dniach czasu tego rozebrać, a muszę jeździć.

Jak działa podgrzewanie cylinderków? Trzeba trzymać klamkę uniesioną? Czy po prostu po podniesieniu klamki grzanie włącza się czasowo? I co jest konkretnie grzane? Może to coś pomóc przy naszym problemie?

Którą część zamka trzeba wyjąć? Tę która "zatrzaskuje" drzwi?

To tylko te dwa torxy od szczytu drzwi?

Opublikowano

Tak, zdejmujesz boczek, odczepiasz taką wajchę klamki od zamka, odkręcasz te 2 torxy nieszczęsne (nie wiem czemu akurat takie śruby, jak drzwi wymieniałem to nie szło tego odkręcić :/ ) i wyjmujesz zamek, po uprzednim odłączeniu jeszcze kabla :P Tak czytałem że te podgrzewanie cylinderków trwa do 50 sekund, w zależności jaka jest temperatura na dworzu. A zaczyna tak działać gdy spadnie poniżej +5 st.C, nie wiem czemu jest napisane że tylko w drzwiach kierowcy... A i klamki trzymać nie trzeba, automatycznie sam nagrzeje. Nie wiem czy to ma związek z naszymi zamkami, myślę, że nie. Po prostu pozostaje przesmarowanie.

Opublikowano

Grzanie zamków to była opcja jak się nie mylę więc nie każdy to ma :decayed:

Opublikowano

Grzanie zamków to była opcja jak się nie mylę więc nie każdy to ma :decayed:

nie mylisz się :good:

Opublikowano

Dołączam się do pytania :) I co to daje w ogóle ? To że po jakimś czasie jak się nagrzeje to zamek się odmraża i można zamknąć normalnie drzwi ? To może ja to mam bo u mnie jak się odczeka to nagle się zamykają, hm ?

Opublikowano

Opracowałem doraźny sposób na poprawieni sobie życia :>

Wczoraj rano się wkurzyłem i rozgrzałem rygiel opalarką (Uwaga na gumy i lakier!) i jak już odpuściło wszystko, to założyłem na WD40 tę ich rurkę i ostro przepłukałem w środku, aż dołem drzwi takie syfiaste coś wylatywało. Wynik - dziś rano -14 i drzwi elegancko się zamykają :good:

Opublikowano

"założyłem na WD40 tę ich rurkę" - nie rozumiem. Jakich ich, jaką rurkę ? :P Boczek zdejmowałeś żeby to zrobić ? Opisz dokładniej to też tak zrobię :>

Opublikowano

"założyłem na WD40 tę ich rurkę" - nie rozumiem.

jeśli tego nie rozumiesz to jedź do mechanika :polew: :polew: :polew:

ściągnij boczek będzie łatwiej :good:

Opublikowano

No ta mała czerwona. "Ich" w sensie ta, co razem z WD40 dostajesz :D

Mróz trzyma -15 i drzwi elegancko się zamykają.

A operację przeprowadziłem tak (bez zdejmowania boczka, bo spieszyło mi się przed wyjazdem):

1 - nagrzanie tego mechanizmu ryglującego, żeby się wysuszył (było widać w pierwszym momencie, że jest wilgoć, bo spłynęła kropelka)

2 - mechanizm już po lekkim podgrzaniu odskoczył

3 - WD40 z rurką i wsadzałem rurkę mniej-więcej do połowy (2/3) długości w wszystkie możliwe miejsca w tym mechaniźmie.

4 - duuuuużo psikania, aż dołem drzwi wylatywało. A wylatywał strasznie brudny płyn, czyli WD40 odpowiednio przepłukało mechanizm.

5 - radość z zamykania się drzwi w każdych warunkach :kox:

Jak się zrobi cieplej, to pewnie i tak zdejmę boczek i rozbiorę ten mechanizm, wyczyszczę i psiknę białym smarem, bo z tą metodą nigdy nie wiadomo, czy ta dolegliwość nie wróci... A jak dokładnie ręcznie wyczyszczę, to będzie cacy :>

Jak jeszcze istnieją jakieś wątpliwości, to chętnie odpowiem na pytania :)

Opublikowano

Już wątpliwości nie mam :P Ale po zdjęciu boczka będziesz miał całe drzwi czarne na dole od brudu zmieszanego z WD40 :D

Opublikowano

Domyślam się, ale przy śniegu i mrozie -15, mając 10 minut do wyjazdu naprawdę nie zdołałbym zdjąć boczka i rozłożyć i złożyć całego mechanizmu :decayed:

A na razie radość z tego, że działa :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...