Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Silnik nie lapie 90*C, wiatrak włącza się zaraz po rozruchu


wofka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy!

Mam taką sprawę, otóż silniczek w moim aucie nie łapie tych optymalnych 90*temp. Wiatrak przy chłodnicy załącza się od razu po rozruchu, co mi się wydaje dosyć dziwne, w moim wcześniejszym aucie bynajmniej tak się nie działo a zacięcia mechanicznego nie mam żeby się jakoś nadzwyczajnie orientować w temacie. Dodam jeszcze że niezależnie od temp zewnętrznej silnik nagrzewa się w identycznym tempie, w środku dosyć szybko robi się ciepło ale na wskaźniku mam nie więcej niż 70*C, gdy zgaszę silnik, auto chwilę postoi ale nie na tyle by wytracić temperaturę silnika po przekręceniu kluczyka wskazuje 90, po uruchomieniu moment ją zbija na 70*C. Jedni mówią że to termostat inni że czujnik temp płynu chłodniczego albo silnika. Termostat wydaję mi się mało prawdopodobny, wprawdzie nie wiem ile on już w moim aucie jeździ bo nie był wymieniany od kiedy jestem właścicielem, ale z tego co wiem to jego nieprawidłowe działanie nie powinno załączać wiatraka i to od razu po zimnym rozruchu.

Panowie, uprzejmie proszę o porady.

Zapewne ktoś mnie zaraz odeśle do szukaj, owszem szukałem, znalazłem podobne tematy ale nikt nic o wiatraku nie wspominał a sądzę że to może być istotne dla rozwiązania sprawy, dodam jeszcze że przy chłodnicy są 2 wiatraki i zaraz po starcie chodzi prawy.

Dzięki z góry i pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawy wiatrak czyli ten od kierowcy czy pasażera. Ten po stronie kierowcy jest na sprzęgle wiskotycznym napędzany paskiem, jeśli chodzi cały czas to sprzęgło jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czasem wisko nie kreci sie luzno obrotami, a dopiero jak temp. pojdzie za wysoko to parafina go "scisnie" i wtedy chodzi szybko? U mnie tez po odpaleniu wiatrak na wisko, nie klimy kreci sie caly czas, ale tak delikatnie ze nawet reka moge go zlapac, a jak temp rosnie to dostaje calkiem wysokie obroty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o ten wiatrak od strony kierowcy.

Po uruchomieniu na zimno kręci się dosyć szybko i łapać go ręką jak kolega wyżej pisał bym się nie podjął.

A czy jeżeli to wina sprzęgiełka i jest ono cały czas załączone to na zgaszonym silniku dało by się go obrócić? Przed momentem próbowałem i obraca się lekko, żadnego większego oporu nie wyczuwam.

Jak Panowie myślicie, czy w tym właśnie może być wina tego niedogrzewania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz temperature na klimatronicu ile jest stopni na czujniku w nagrzewnicy (zeby nie bylo za latwo poszukaj sam jak to zrobic i ktory kanal na panelu). Jak tez na drugim czujniku bedzie 70 pare stopni to znaczy ze umarl termostat. Zreszta nie wiem co ludzie sie tak czepiaja tych czujnikow, to zwykly termistor jest, usterki zdarzaja sie sporadycznie, bo co sie ma tam popsuc? Obwod co najwyzej przerwac. Natomiast termostaty padaja jak muchy, jest obecnie bardzo zimno, wiec wszystkie termostaty ktore do tej pory byly uszkodzone ale popuszczaly niewiele na duzy obieg i auto zagrzewalo sie tylko ze dluzej nagle przy ujemnych temperaturach okazuje sie, ze to niewielkie popuszczanie uniemozliwa zagrzanie sie silnika. Zamiast kombinowac z wisco, wymien termostat za kilka dych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się kreci wiatrak cały czas a temperatura normalnie dochodzi 90stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty piszecie, wentylator na wiskozie kręci się cały czas, gdy chłodnica nabiera temperatury, wtedy zaczyna on się kręcić coraz szybciej.

Załóż jakieś rękawiczki i spróbuj zatrzymać ten wentylator hamując go dociskiem na zewnętrznej stronie (jak wsadzisz łapę w łopatki to może się wentylator uszkodzić i paluchy przypiłować :P) jak będzie problem z zatrzymaniem, wtedy wisko do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no penwie ze sie ma obracac ale zalezy jak szybko im wyższa temp tym bimetał bardziej zacisnie sie na ośce co powoduje jego szybsze krecenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...