Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rosnąca temp... Proszę o porady


marek123_ms

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Temp plynu chlodniczego rosnie do 100 stopni podczas jazdy w przedziale 3-4 k obrotow. Termostat wymieniony choc wiem ze ta czesc to sliski temat :wink4: nowa pompa wody (razem z rozrzadem) i dalej to samo. Podejrzewam uszczelke pod glowica (gorsza opcja) albo uszkodzony czujnik tem. plynu chlodniczego. W sumie na wezach od chlodnicy nie robi jakiegos kosmicznego cisnienia ale jest ono moim zdaniem podwyzszone. Po jezdzie trudniej jest odkrecic korek ale tragedii nie ma. prosze o pomoc bo moze ktos z was mial podobny problem i udalo sie go zwalczyc a przyczyna byla inna niz te ww wymienione :) Z gory dziekuje za pomocne posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnego problemu nie miałem, ale zacznij od sprawdzenie czujnika - to nic nie kosztuje.

W dziale diagnostyka masz informacje, gdzie VAGiem sprawdzić poszczególne temperatury i co oznacza różnica pomiędzy nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej będzie sprawdzić VAGiem wskazania czujnika - przynajmniej wyeliminujesz jedną przyczynę. Szczegóły są podane w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 Wprawdzie odnosi się do niedogrzewania silnika, ale procedura jest podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje panowie.Niestety nie mam Vaga i nigdy nie mialem z nim do czynienia :confused4: Moze warto podjechac do jakiegos lepszego mechanika lub do serwisu VW bo Audi mam najblizej w Krakowie :wallbash: Jeden ze ,,znajomych" specjalistow stwierdzil z 99% pewnoscia usterke uszczelki pod glowica ale wolalem sie dopytac na forum niz od razu wymieniac to co on sobie wymysli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel kupisz na allegro - na forum jest wątek o kabelkach. Tam znajdziesz linki do aukcji.

Program, trzeba pobrać - tu nie pomogę.

Ewnetualnie poszukaj na forum kogoś ze swoich okolic (w dziale spoty itd.), kto będzie mógł podpiąć VAGa.

Mechanik bez VAGa może Cię tylko naciągnąć na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, skoro wymieniałeś pompe i termostat to sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu... Ja wymieniałem w lecie płyn i wydawało mi się że dobrze odpowietrzyłem a kiedy zacząłem go butować temp wzrastała gwałtownie po czym spadała jak ująłem gazu.... Odpowietrzyłem jeszcze raz i po temu w temp 36stopni na autostradzie 200km/h i równiuteńko 90stopni.... Mechanikiem nie jestem ale jeśli byłaby uszczelka to sprawdź czy nie wali Ci olejem do zbiorika wyrównawczego oraz czy po odkręceniu korka z owego zbiornika nie robi ciśnienia i czy nie dymi na biało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Panowie u mnie podobny problem. Wymieniłem rozrządzik wraz z termostatem, z ciekawości sprawdziłęm temperaturę płynu chłodzącego na klimatroniku o to wyniki przy temp powietrza ok 0 oC:

prędkość ok 90km/h temp cieczy 95oC

130km/h temp 109oC

Na wskaźnikach trzyma równiutko 90...

Mam się tym martwić? dodam jeszcze że termostat ori z ASO. :confused4:

Sprawdziłęm czujniki G2 i G62 VAG-iem i wyglądają na sprawne. Ma ktoś pomysł dlaczego rośnie temp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze w ukladzie - odpowietrzyc

Spróbuje ale wydawało mi się że sam po rozgrzaniu się odpowietrzy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje ale wydawało mi się że sam po rozgrzaniu się odpowietrzy

W A4 jest odpowietrznik.... Mianowicie jak masz w grodzi akumulatora między nim a zbiornikiem z płynem hamulcowym, zaraz na podszybiu po środku 2 przewody idące do nagrzewnic należy wybadać powrót i na nim zsunąć kilka cm wąż... Króciec tam jest nieco dłuższy i w nim jest od góry mała dziura odpowietrzająca.... Celem odpowietrzenia należy w domowych warunkach najlepiej odkręcić zbiornik wyrównawczy i unieść go powyżej tych przewodów tak by był najwyższym punktem układu, zsunąć owy wąż aby dziura była na wierzchu i zalewać płynem dopóki nie poleci z tej dziury... Następnie nasuwamy wąż na króciec tak jak był i opuszczamy i zakręcamy zbiorniczek ewentualnie wyciągamy z niego nadmierną ilość płynu jeśli takowa jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat raczej skonczony :evil: No wiec zapoznalem sie z trescia linku od kolegi daimos :good: Wszedlem na opcje z nr 51 na zimnym silniku i obserwowalem co sie bedzie dzialo... Gdy na wskazniku na desce bylo kolo 60 st to na wyswietlaczu klimatronika bylo rowne 90 i trzymalo tak az do momentu gdy wskazowka dogonila wartosc z wyswietlacza. Dlugo wszystko razem sie rownalo az w koncu zaczalem jazde w przedziale obrotow 3500 wzwyz :naughty: Jakis czas dalej wszystko sie rownalo.Temp na klimatroniku dalej 90 a na wskazniku na desce 95,100,110 i sie zatrzymala wiec na 99% uszkodzony jest czujnik temp plynu chlodzacego lub cos odpowiedzialne za podawanie wartosci na konsoli a nie uszczelka pod glowica (jak wczesniej pisalem nie bylo takich objaw a tak stwierdzil mecher). Mysle ze mam racje choc chcialbym zapoznac sie z wasza opinia i ew sugestiami :wink4: jeszcze raz dzieki dla kolegi Daimos za pomoc :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko spróbuje. Ale na pewno sam się nie odpowietrzy? :decayed:

Nie wiem czy sie odpowietrzy, ale ja robiłem jak pisze w książce od audi... Teoretycznie każdy układ ze zbiorniczkiem powinien się sam odpowietrzać, ale skoro ten odpowietrznik jest to raczej nie od picu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...