Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z multitronic


yaroslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie ukrywam, że jestem niesamowicie wkurzony. Posiadam A4 B6 z robionym 4 miesiące temu sterownikiem. Auto od tamtego czasu było użytkowane bardzo sporadycznie - i spisywało się dobrze. Dzisiaj miałem wyruszyć w grubszą trasę (200km) niestety jakieś 20km po wyjechaniu z mojego rodzinnego miasta w TRAKCIE JAZDY sterownik (jak przypuszczam) odciął mi skrzynię, włączył się tryb awaryjny - podświetlały się na nim biegi, można było je wybierać ale auto kompletnie nie reagowało na gaz. Po chwili masakrycznego wqrwienia zdecydowałem się zgasić auto i włączyć je ponownie. I ku mojemu zdziwieniu tryb awaryjny zniknął i auto dalej jechało normalnie - choć jak zapewne wiecie niesmak i wqurwienie pozostało, jak tu liczyć na tak nieprzewidywalny samochód? Czy ktoś spotkał się z czymś podobny w swoim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprzejmuj sie tym, cos sie zawiesiło, to tylko oprogramowanie, jest zimno,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odcięcie o którym piszesz to efekt trybu awaryjnego wymuszanego przez skrzynię (m.in. sygnalizowany podświetleniem lub mruganiem wskaźnika biegów na wyświetlaczu komputera pokładowego). Takie zachowanie skrzyni jest prawidłowe jeśli sterownik elektryczny zdiagnozuje usterkę krytyczną dla przekładni...

Tryb awaryjny kasuje się przez wyłączenie zapłonu (to dlatego po ponownym włączeniu silnika, wszystko wróciło do normy).

Może przypadek, a może oznaka zbliżającej się awarii... Koniecznie podłącz VAGa i zobacz jaki błąd zapisał się w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj log z VAGa (w zasadzie sam autoscan i potem wybrane pojedyncze moduły, zapisałem tylko ten w którym były błędy):

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 01: Engine

Controller: 038 906 019 LJ

Component: 1,9l R4 EDC 0000AG 4910

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E04A084710 AUZ6Z0C0224818

No fault code found.

Readiness: N/A

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 02: Auto Trans

Controller: 8E2 910 155 B

Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Coding: 0000001

Shop #: WSC 28347

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 04259

Shop #: WSC 06435

No fault code found.

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 08: Auto HVAC

Controller: 8E0 820 043 AA

Component: A4 Klimaautomat 1219

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 09: Cent. Elect.

Controller: 8E0 907 279 C

Component: int. Lastmodul RDW 0606

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

----------------------------------------------------------------------------

---

Skipping Address 15-Airbags

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 16: Steering wheel

Controller: 8E0 953 549 S

Component: Lenksáulenmodul 0611

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 17: Instruments

Controller: 8E0 920 900 K

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D37

Coding: 00000

Shop #: WSC 00006

WAUZZZ8E04A084710 AUZ6Z0C0224818

No fault code found.

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 46: Central Conv.

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06720

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

01034 - Electric Window Thermal Protection Active: Driver

35-10 - - - Intermittent

01705 - Selection Switch for Mirror-Adjust (E48)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

----------------------------------------------------------------------------

---

Address 56: Radio

Controller: 8E0 035 152 C

Component: chorus II GRO 0001

Coding: 01000

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

End

----------------------------------------------------------------------------

----------------------

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E2 910 155 B

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 28347

8 Faults Found:

18221 - Pressure Control Valve 1 (N215): Electrical Malfunction

P1813 - 007 - Short to Ground - Intermittent

18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal

P1793 - 000 - - - Intermittent

17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal

P0722 - 000 - - - Intermittent

18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction

P1818 - 007 - Short to Ground - Intermittent

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 006 - Short to Plus - Intermittent

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

P0706 - 000 - - - Intermittent

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent

18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction

P1818 - 006 - Short to Plus - Intermittent

- ktoś wiec może jak to zinterpretować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy te błędy niżej nie są stare - nie wyszyły one w auto-scanie dopiero po ręcznym klikaniu po opcjach programu VAG - może to błędy sprzed naprawy sterownika? ta jak wspomniałem póki co auto działa i nie ma trybu awaryjnego załączonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezły wysyp... Ewidentnie usterka elektryczna, więc rzeczywiście może to mieć związek z poprzednią awarią. Skasuj wszystkie błędy i w przypadku gdyby znów pojawił się tryb awaryjny - zrób skana po raz kolejny (ale tym razem tylko skrzyni).

Niestety tym razem nie jesteśmy w stanie ustalić przyczyny - jednak jest jedna dobra wiadomość, sterownik masz w wersji pod 7 lamel :good:

Pytanie tylko czy tam gdzie wcześniej naprawiałeś driver - oddano Ci na pewno Twój? Jeśli tak to sprzęgło też jest "7" - wszystko gra :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S: dzięki za informacje, odnośnie sterownika to ktoś na forum polecił mi zieloną górę i tam robiłem z tego co powiedział mi mechanik to sterownik ten sam tylko naprawiony, mam tylko nadzieję, że nie ściemniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielona Góra ma dobrą opinię więc wszystko powinno być OK. Aby potwierdzić - możesz postarać się o wydruk historii serwisowej z ASO (będzie ciężko ale jest to do załatwienia). Jeśli modyfikacja była wykonana w serwisie - będziesz miał potwierdzenie na papierze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdążyłem jeszcze wykasować poprzednich błędów, ale znowu dzisiaj rano w jeździe po mieście spotkała mnie kolejna awaria. Po zahamowaniu auto samo zgasło na biegu D, migające kontrolki (tryb awaryjny). Po pstryknięciu stacyjką stan awaryjny utrzymywał się, co więcej przy próbie przejścia z biegu P na jakiegokolwiek inny auto szarpało i gasło. Dopiero po 10-tej próbie stan awaryjny zgasł i jakoś się doczołgałem do domu. Szkoda gadać, posiadam jeszcze gwarancje na sterownik z zielonej góry, ale zastanawiam się czy takie naprawy mają sens (posiadam auto od lipca, i praktycznie od tamtego czasu 3 miesiące było w naprawach)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Wykasuj błędy i niestety czekamy aż znów się przytrafi (wtedy skanuj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S: wykasowałem błędy używając tego guzika w programie VAG "Clear-Fault-Codes" czy jakoś tak, mam nadzieję, że dobrze. Swoją drogą przed ich skasowaniem zrobiłem pełen auto-scan i tym razem wypluł tych osiem błędów (takie same jak te poprzednie).

Nie wiem w sumie czy mogę jeszcze jeździć tym samochodem bo nie chce żeby coś gorzej się rozbębniło :(

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E2 910 155 B

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3261

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 28347

8 Faults Found:

18221 - Pressure Control Valve 1 (N215): Electrical Malfunction

P1813 - 007 - Short to Ground - Intermittent

18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal

P1793 - 000 - - - Intermittent

17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal

P0722 - 000 - - - Intermittent

18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction

P1818 - 007 - Short to Ground - Intermittent

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 006 - Short to Plus - Intermittent

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

P0706 - 000 - - - Intermittent

17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure

P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent

18226 - Pressure Control Valve 2 (N216): Electrical Malfunction

P1818 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzil bym fizyczne polączenie z sterownikiem skrzyni , to sa zroznicowane błedy, sprawdz co ci sie pojawi teraz

po wykasowaniu błedów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - to wygląda jakby padła cała komunikacja z czujnikami sterownika... Przy czym komunikacja z samym steownikiem jest OK (inaczej być się nie podłączył, no i wywalało by błędy magistrali CAN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

odgrzewam stary temat ale dziś był u mnie znajomy i ma takie same problemy ze skrzynia w c5 z 2000r....co kolega "yaroslaw"

Nie ukrywam, że jestem niesamowicie wkurzony. Posiadam A4 B6 z robionym 4 miesiące temu sterownikiem. Auto od tamtego czasu było użytkowane bardzo sporadycznie - i spisywało się dobrze. Dzisiaj miałem wyruszyć w grubszą trasę (200km) niestety jakieś 20km po wyjechaniu z mojego rodzinnego miasta w TRAKCIE JAZDY sterownik (jak przypuszczam) odciął mi skrzynię, włączył się tryb awaryjny - podświetlały się na nim biegi, można było je wybierać ale auto kompletnie nie reagowało na gaz. Po chwili masakrycznego wqrwienia zdecydowałem się zgasić auto i włączyć je ponownie. I ku mojemu zdziwieniu tryb awaryjny zniknął i auto dalej jechało normalnie - choć jak zapewne wiecie niesmak i wqurwienie pozostało, jak tu liczyć na tak nieprzewidywalny samochód? Czy ktoś spotkał się z czymś podobny w swoim aucie?

kod błędu to

Control Module Part Number: 4B0 927 156 DM

Component and/or Version: AG5 01V 2.5lTDI RdW 3536

Software Coding: 00003

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

17145 - Shift Solenoid 3 (N90): Open or Short to Ground

P0761 - 35-00 - -

Kasowanie z vaga skutkuje tym ze strasznie szarpnie autem przy zmianie gajgą tipa.

Pomaga tylko on\off zapłon

Czy sterownik jest już do wymiany ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...