Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pytanie o tylny zacisk hamulca


author0928

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam takie pytanie odnośnie tego zaciska bo być może ktoś sam go rozbierał i wie jak jest w jego niuni...

Ja przy wymianie klocków w tyle zauważyłem że jak są 2 rubki którymi odkręca się zacisk górna i dolna to górna szpilka czy tłoczek nie wiem jak to nazwać ładnei pracuje i wchodzi do środka (na niej pracuje zacisk) a dolna siedzi na sztywno, śruba kontrująca sie nie obraca a ta szpilka nie wcgodzi do środka... Odkręcam drugie koło i to samo więc pomyśłałem że może tak ma być, ale na logikę jeśli tylko górna szpilka pracuje to klocek będzie się nie równo ścierał to raz, a dwa skoro ta dolna ma być sztywna to po co śruba kontrująca i gumowa uszczelka ???... Jak jest w Waszym przypadku ???

Dodam iż napchałem do środka płynów penetrujących i chciałem to rozhulać jednak bez rezultatu... dookoła zaczęło się krecić ale do środka nie wchodzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to prowadnice zacisków :wink4:

Musisz je wyjąć i przeczyścić na błysk lub najlepiej wymienić na nowe , na sam koniec posmarować je lekko specjalnie przeznaczonym do takich celów pastą np. "ATE Plastilube" te gumowe osłonki (harmonijki) też sprawdź w jakim są stanie a najlepiej je wymień :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo Git, dzięki za odp :)... A powiedz mi czy te prowadnice można kupić luzem ?? Bo sam zacisk pewnie będzie drogi.... A na wiosnę zanoszę się z zamiarem wymiany klocków i tarcz to wymienie też te prowadnice bo okazało się ze po ok 10 tys km wewnętrznych klocków już nie ma :disgust:... Pewnie przez te prowadnice... A tarcze też już listki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglądają nowe na tył :wink4:

60506083.jpg

[br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 16:05_________________________________________________Nr. z TRW/LUCAS LUC ST1160 cena ~ 50 zł :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie !!![br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 16:07_________________________________________________A jeszcze takie pytanko ponieważ oglądam właśnie te prowadnice.... Jak zdemontować je z jarzma ?? bo zawsze myślałem że są zamocowane na stałe razem z nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarzma sa przykrecone na dwie sruby imbusowe nr 8

jak zdejmiesz zacisk to je zobaczysz, ale uprźedzam z odkreceniem moze byc problem.

Jarzma dokladnie oczyszcz, prowadzenia tez. Trzpienie mocujace przed montazem spasuj z jarzmami i sprawdz czy sie gdzies nie blokuja. Do prowadnic polecam smar Würth saBesto w 3g tubkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne śruby nie są na imbus tylko na klucz 13" a na prowadnicę jest klucz bodajże 15" :wink4:

Prowadnice są w zacisku a nie w jarzmie , musi się dać je wyjąć :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnice masz w jarzmie, te dwa trzpienie na klucz 15 wchodza w prowadnice jarzma, zacisk jest przyykrecany do trzpieni ktore sa w prowadnicach jarzm srubami z lbami na klucz 13. A same jarzma sa prźykrecone do zwrotnicy srubami imbusowymi.

Prosciej sie chyba nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzpienie musza pracowac suwliwie w jarzmach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat:

Jak zdjąć tylny zacisk żeby dostać się do klocków???

Odkręciłem dwie 13ki góra-dół i co dalej??? Muszę też odkręcić te imbusy z jarzm???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O masz... ale kupa hehe, dobra jest, jutro tak spróbuje. Dzięki. :doh1:

Dzięki wielkie devastation, poszło gładko. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widział ktoś tak zapieczone, zardzewiałe prowadnice jarzma że nie dało się je wyjąć, ba nawet obkręcić kluczem, nawet po wcześniejszym potraktowaniem penetratorem( pourywały się górne)?? Ja dziś zobaczyłem, kumpel podjechał swoją a4 bo mu hamulce tył obcierały. Jak zacząłem rozbierać, to szok przeżyłem, wewnętrznych klocków zero, tarcze do wywalenia i obydwa jarzma do wymiany, nawet już zamówiłem na allegro, będzie 80 zeta w plecy. Raz do roku po zimie takie rzeczy jak przesmarowanie prowadnic i sprawdzenie osłonek gumowych, powinno się robić, a jak komuś się nie chce to później wydatki rosną. Do tego auta minimum ze 3 lata, albo i więcej nikt nie zaglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widział ktoś tak zapieczone, zardzewiałe prowadnice jarzma że nie dało się je wyjąć, ba nawet obkręcić kluczem, nawet po wcześniejszym potraktowaniem penetratorem( pourywały się górne)?? Ja dziś zobaczyłem, kumpel podjechał swoją a4 bo mu hamulce tył obcierały. Jak zacząłem rozbierać, to szok przeżyłem, wewnętrznych klocków zero, tarcze do wywalenia i obydwa jarzma do wymiany, nawet już zamówiłem na allegro, będzie 80 zeta w plecy. Raz do roku po zimie takie rzeczy jak przesmarowanie prowadnic i sprawdzenie osłonek gumowych, powinno się robić, a jak komuś się nie chce to później wydatki rosną. Do tego auta minimum ze 3 lata, albo i więcej nikt nie zaglądał.

Jeśli zmieniacie tarcze i jeśli to jest B5 to zmieńcie od razu łożyska bo ponoć po wymianie tarcz stare łożyska już długo nie wytrzymają... Nie wiem ile w tym prawdy ale miałem u siebie to samo i znajomy mechanik tak mi doradził i wymienił... Dziewczynie w b6 już nie trzeba było wymieniać łożysk (również zmieniała tarcze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w B5 FWD zawsze nalezy wymieniac łozyska przy wymianie tylnych tarcz

Quattro ma łozyska w piascie wiec kłopotu nie ma

B6,7,8 maja tak samo jak w Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...