Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] 1.5l oleju na 7000km - czy to dużo?


tomek988

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Kupiłem sobie a4 1.8t ANb ale co z tego jak ma go już dosc a zwłaszcza tego, że zrobiłem już z 7000km a wlałem 1,5 litra oleju a im zimniej tym apetyt jemu rosnie odme miałem tez peknietą, wymieniłem wyczysciłem cały układ.

Przewod od turba też suchy. A dzisiaj zobaczyłem ze mam skrzynie mokrą od góry nie jestem do końca pewien ale cieknie z jakiegos ustrojstwa pod pokrywą zaworów to na samym końcu( ma osobną uszczelke) a pod tym jest jakaś wnęka i zaślepka chyba tam jest cieżko mi to opisac no ale i tak nie wierze w to żę tam lecą takie ilosci oleju slady na sniegu by były. kopcić też nie kopci moze nad ranem taki szary dymek jest przez chwile ale nie znów taki duży, przebieg 200 000km olej mobil 5w50 nie iwem czy warto go robić czy wyzłomować bo nie mam cierpliwosci, może uszczelniacze

?[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 20:30_________________________________________________może to uszczelniacz wału od strony skorzyni ale jakim cudem olej by szedł po obudowie skrzyni od góry to chyba niemozliwe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim przebiegiem to ja juz bym lał minerala ;)

Koleżanka ma autko z przebiegiem 300000 i jej stary wlał syntetyk tak wypłukało ze po miesięcznej jedzie oleju juz nie było :kox: wlała mineralna , Doctora i sinik odżył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieknie z jakiegos ustrojstwa pod pokrywą zaworów to na samym końcu( ma osobną uszczelke) a pod tym jest jakaś wnęka i zaślepka

napinacz łańcucha rozrządu tam sie znajduje , wyczyść ładnie , odtluść i posmaruj czarnym/czerwonym silikonem , ja tak zrobiłem w AEB i pomogło.

Ale szczerze to wątpie zeby takie ilości oleju jak piszesz uciekały tamtędy , nic nie kopci jak sie rozgrzeje ???? w jakim stanie turbo , zdejmij tipa i sprawdź luz na wirniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim przebiegiem to ja juz bym lał minerala ;)

Koleżanka ma autko z przebiegiem 300000 i jej stary wlał syntetyk tak wypłukało ze po miesięcznej jedzie oleju juz nie było :kox: wlała mineralna , Doctora i sinik odżył

mineral do 1.8t ?? :shocked::wallbash:

to moze olej po frytkach zalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz łańcucha rozrządu tam sie znajduje , wyczyść ładnie , odtluść i posmaruj czarnym/czerwonym silikonem , ja tak zrobiłem w AEB i pomogło.

Ale szczerze to wątpie zeby takie ilości oleju jak piszesz uciekały tamtędy , nic nie kopci jak sie rozgrzeje ???? w jakim stanie turbo , zdejmij tipa i sprawdź luz na wirniku.

jak to odkrece nic sie nie poprzestawia jak jest goracy to nawet dymka nie pusci, a luz musze sprawdzic odkrece kata i sprawdze a co to ten tip?

w domu jeszcze mam olej 10w40 od mobila 5l chyba mu zaleje bo cos czuje ze mi sie caly rozszczelni silnikz przodu juz tez lekko podcjodzi olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mineral do 1.8t ?? :shocked::wallbash:

to moze olej po frytkach zalej

A co nie wolno??[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 21:07_________________________________________________Zmieniaj ,Zmieniaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to odkrece nic sie nie poprzestawia

nie odkręcaj tylko posmaruj z wierzchu , chyba nie odkręcisz tego bez zwalania kapy z zaworów.

Tylko wcześniej dobrze wyczyść/odtłuść benzyną ekstrakcyjna :good:

a luz musze sprawdzic odkrece kata i sprawdze a co to ten tip?

nie okręcaj kata bo i tak nic tam nie zrobisz , zdejmij tipa , to jest ta gumowa rura biegnąca z obudowy filtra do turbiny , przy turbinie ją zdejmij i sprawdź luz na wirniku. wywal prawą lampe bedzie lżej. ale jak mowisz ze nie dymi to chyba nie turbo :mysli:

a tego mobila 10w40 to moge miec jeszcze z 10 litrow na dolewke prsoto z beczki, cieżarówki na tym chodzą gdzie pracuje

ja jezdziłem na mobilu 10W40 ale podobno zabija turbiny , tak czytalem , ja swoja tez regenerowałem ale chyba nie z tego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze jezdze wrecz bardzo spokojne nie przekraczam nawet 3000 obr/min do pracy mam z 2 km od domu nawet sie nie zagrzeje ale i tak oleju ubywa pod korkiem oleju mam ciagle kawe z mlekiem ale jak pojade gdzies dalej to znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod korkiem oleju mam ciagle kawe z mlekiem

to wskazuje na jebniętą uszczelke pod głowicą :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wskazuje na jebniętą uszczelke pod głowicą

tu sie nie zgodze bo ten temat juz przerabiałem jesli sie jedzi na krotkich dystansach na niedogrzanym silniku to to jest wtedy normalne , a przejade 60 km i już sladu po tym nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez zależy ile tej kawki... jak trochę to nawet bym się nie martwił ;p i wlał bym coś gęstszego !!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak musisz wymienić olej ... on nie jest na ten przebieg ja mam 170000 i zalany półsyntetykiem a zawsze może to w jakim stopniu pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam silnik 1.8,od 160 tyś(kiedy kupiłem) do przebiegu 200tyś zalany był syntetykiem,od wymiany do wymiany musiałem dolewać ok 0,7 litra,pojawiały się wycieki,po 200 tyś stwierdziłem że pora już przejść na gęstrzy olej więc zalałem półsyntetyk z myśla że uszczelni on silnik.Zaraz po zmianie oleju na gęstrzy okazało się że są jeszcze większe wycieki ,od wymiany do wymiany dolewałem ok.1 litr oleju.Fack ,se myśle o co tu biega?

Okazało się że uszczelniacze się skończyły,i ciekło troche spod pokrywy klawiatury.Wymieniłem uszczelniacze,dokręciłem pokrywę i jeszcze całą odmę doprowadziłem do porządku i teraz jest git.Pojeżdzimy zobaczymy.

P.S. Normy Audi podają zużycie do 1 litra na 1000km :naughty:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zbiorniczku wyrownawczym nic nie ma, wrażenie mam takie ze ten olej na siłe proboje sie wydostać jedno uszczelnie to w drugim miejscu wyleci[br]Dopisany: 07 Grudzień 2010, 16:03_________________________________________________w zbiorniczku nic nie ma.

Przed chwlią zajrzałem do turba i jak zdjełem tego tipa to w nim było dużo dosc dużo oleju slady zaczynały sie już na wysokosci wlotu odmy do tego tipa wygląda jakby odma też pchała olej dlaczego?? a jesli chodzi o turbo to luz jest i to dosc taki duży ale ten wirnik ma też luzy wzdłuże 2mm-2.5mm??

aha i jak jeszcze zdjełem ten okrągły filtr od odmy co jest zaraz przy tipie to wyleciały z nego dosc duże ilosci wody, podkreslam ze nie płynu bo sprawdzałem. tak ma być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust to turbo do wymiany/naprawy.

Odnośnie zmiany oleju to kupiłem swoje AEB jak miało na blacie 115tys.km i zalałem 5W40. Jak się później okazało do przebiegu należało doliczyć jakieś 70tys.km(czego się spodziewałem) i wcześniej silnik jeździł na 10w40. Do chwili obecnej mam nalatane159tys.km cały czas na 5W40 Motul'a. Od wymiany do wymiany (max co 7tys.km) zjada mi coś około pół litra oleju. Wycieków oleju brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik ma też luzy wzdłuże 2mm-2.5mm??

no to turbawka do wyjebania , ale dlaczego nie kopci ??? dziwne :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...