Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] DPF zapełniony, w stopniu uniemożliwiającym regenerację


FiodoRR

Rekomendowane odpowiedzi

FiodoRR- a powiedz mi czy Rogal ci wstawil rurke czy katalizator, bo jak sie dowiadywalem to powinno sie przynajmniej katalizator wstawic, i sonda lambda powinna tez byc podlaczona oraz 2 czujnik temperatury. Po prostu komp w BRD jest juz zbyt "inteligentny" i nielatwo go oszukac :decayed: :decayed: :decayed:

nie wiem czy wstawil katalizator ale pare czujnikow i sonda zostaly.

Ja jebie jesli czeka mnie wizyta w MR to niech mi oddaja siano za bene :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecalem toporowi- tu jest ta ikonka na Fisie od tego FAP-a (DPF-a)

5b37be052fbbc442.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki;)

takiego czegoś u siebie jescze nie widziałem;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! :hi:

Panowie mam podobny problem w swoim b8 2.0tdi 143km cag, przebieg 147k. Auto zakupione w marcu tego roku. Kolega zwrócił mi uwagę, że lekko kopce po przyłożeniu gazu na maxa( na czarno). Po jakiś 2 miesiącach sam miałem okazje to zobaczyć, nie kopciło lekko tylko była już duża chmura.

Jadę sobie, a tu nagle zapala się kontrolka dpf . Pojechałem więc na obwodnice by wypalić filtr, jeszcze dobrze nie wjechałem i auto przeszło w tryb awaryjny (kontrolka świec i silnika), wiadomo auto zmulone, 20% mocy.

Na drugi dzień auto u mechanika. Komputerowo nie dało rady przetkać filtra, więc go rozebrał. DPF tak zasyfiony, że podobnego w życiu nie widział, auto chyba było jeżdżone na 1k obrotów na 6 biegu non stop:) Postanowiliśmy spróbować przeczyścić chemicznie. Niestety nie pomogło, nic nie przedostawało się przez filtr, na dodatek okazało się, że dpf jest zasyfiony OLEJEM (padła teoria, iż mógł być przelany olej -ponad maxa).

Dwie opcje: wymiana dpf lub wycięcie. W aso 5k+800 robota, używki chyba nie ma sensu zakładać bo mogę mieć z nią zaraz ten sam problem.

Ok wycinamy. Po złożeniu auta egr podobno zaczął przepuszczać wodę ... Teraz szukam egra, auto w trybie awaryjnym pojedzie w piątek do tunera na programowe usunięcie dpfa i od razu chciałbym zrobić jakiś chip pod 180 kucy (PRZY ZAŁ. ŻE AUTO SPRAWNE)

Problem jest taki, że coś spowodowało zasyfienie filtra, przedostanie się oleju i kopcenie na czarno!! NA luzie po dodaniu gazu i obrotach 3k nic nie kopci, jedynie przy obciążeniu.

Miał ktoś podobny problem? Aha dodam, że dpf został wycięty z katalizatorem... :wallbash:

może założę osobny temat ;(

:confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jak zaczolem czytac pomyslalem sobie zaraz o EGR-rze i w pozniejszym tekscie sie potwierdzilo. W sumie DPF-y w idealnych warunkach dosc duzo wytrzymuja, ale wlasnie czeste problemy koncernu V.A.G. z EGR i czujnikami roznicy spalin powoduja ich szybkie zniszczenie. Zreszta moze byc mnostwo powodow z ktorych auto zacznie nadmiernie kopcic i wywolywane regeneracje nic nie daja.

Poczytaj troszke na forum o funkcji EGR. Zrozumiesz dlaczego kopci jak zle funkcjonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze coś aby podbić temat, auto leży rozwalone już od piątku, każdy dzień postoju powoduje u mnie większe nerwy.

EGR ponoć jest do wymiany i on może być przyczyną kopcenia - takie przypuszczenia, w każdym razie trzeba go wymienić, a na allegro jak na lekarstwo do mojego silnika....

coś nie mogę znaleźć tematów z problemem egra już dużo poczytałem.. jutro będę u mechanika, będę więcej wiedział, może komuś się przyda ;(

czy przy wycięciu dpfa zostawili Wam katalizator??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy wycięciu dpfa zostawili Wam katalizator??

DPF jest zintegrowany razem z katem, po wycięciu nie masz nic, jeśli się mylę to mnie poprawcie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem dwie wersje, jedna zgodna z powyższą czyli, że jest scalony z dpfem, a druga taka,że można to oddzielić, zakładam osobny temat bo tylko wie osoby tutaj zaglądają :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR ponoć jest do wymiany i on może być przyczyną kopcenia - takie przypuszczenia, w każdym razie trzeba go wymienić, a na allegro jak na lekarstwo do mojego silnika....

...nie, no sorry, ale rozwalasz mnie.... Wiem ze nie kazdego stac na orginalne czesci, ale jezeli wlasciciela tak mlodego auta nie stac na EGR z aso to ja juz czegos nie rozumiem.... :wallbash:

Ja za moj dalem cos kolo 250€ i przy okazji dowiedzialem sie ze jest to juz poprawiona czesc, bo bylo wiele problemow z poprzednimi. Wiec kupujac w ASO nowy, jezeli sa jakies ulepszenia, to bedziesz mial najaktualniejsza opcje- a kupujac uzywke- "zamieniasz siekierke na kijek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR ponoć jest do wymiany i on może być przyczyną kopcenia - takie przypuszczenia, w każdym razie trzeba go wymienić, a na allegro jak na lekarstwo do mojego silnika....

...nie, no sorry, ale rozwalasz mnie.... Wiem ze nie kazdego stac na orginalne czesci, ale jezeli wlasciciela tak mlodego auta nie stac na EGR z aso to ja juz czegos nie rozumiem.... :wallbash:

Ja za moj dalem cos kolo 250€ i przy okazji dowiedzialem sie ze jest to juz poprawiona czesc, bo bylo wiele problemow z poprzednimi. Wiec kupujac w ASO nowy, jezeli sa jakies ulepszenia, to bedziesz mial najaktualniejsza opcje- a kupujac uzywke- "zamieniasz siekierke na kijek"

trochę racji w tym jest, prawdopodobnie egr jest kroplą w morzu, aso mnie rozwalilo bo twierdzi, ze nie ma takiego silnika jak 2.0tdi 143konie.... i cena do wersji 140 to 1200zł, byłem w kwietniu zawiedli mnie, pwoiedzili ze lekki dymek mimo dpfa jest dopuszczalny i wszystko działa ok, a rzeczywistosc jest inna...

1200 egr, dpf 5k, robota, program plus inne rzeczy ktore wyjda jak tylko auto nie bedzie w trybie awaryjnym i wyjdzie pare kółek, więc cięcie kosztów musi być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta moca to chyba im chodzi o to ze te modele ze 143KM poobcinali softowo jakas akcja. Ale z tego co piszesz- to jakies barany w tym ASO.

Co do wycinania DPF i softu- to ja tych kosztow nie liczylem- tylko EGR- reszty operacji sam bym nie robil- ale twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wieści, tylko Tygrys mod. na innym forum się wypowiada w tym temacie :notworthy:

byłem w aso, powiedziałem im 2008, a oni maja w etce ten model silnika wpisany jako 2009 stąd tak gośc jeden twierdził, po podaniu vinu sprawa się wyjaśniła.

W każdym razie z zaworem egr jest ok, problem tkwi w chłodnicy recyrkulacji spalin która przepuszcza płyn chłodniczy do układu wydechowego... Koszt nówki w aso 1250zł, nie wiem jak z zamiennikami, w każdym razie poszukuję części:

03L131512AB, znalazłem cos takiego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1667831089&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

http://allegro.pl/chlodnica-egr-audi-a4-a5-q5-03l131512ah-i1638180650.html tutaj inna koncowka i pytanie czy to podchodzi do mojego

i teraz super okazja, gosci pisze prawie nowka :naughty:

http://allegro.pl/chlodnica-spalin-egr-audi-nr-03l131512-nowa-i1676134718.html ,koncowka -2, czyli jak wyżej, czy to podejdzie?

wiadomo jak jest z okazjami... odbior osobisty wiec moglbym podjechac do Katowic obadac sprawe

koszta poki co: wymiana uszczelki od kolektora+wyciecie dpf+wymiana chłodnicy ok 1000zł +1700zł usuniecie programowe dpfu i jakis program +ewentualna nowka chłodnicy 1250zł, na chwile obecna lekko 4k+ewentualne szuaknie przyczyn zasyfienia dpfu.. na dniach wymiana tarcz+klockow (kontorla brake pads zaswiecila sie niedawno) i mamy ladną sumkę, stąd szukam tanszych wyjsc. Dodam tylko, że prawdopodobnie wlałem motula ( specyfic 5w30 507)podrobionego kupionego w normalnym sklepie, cena nie była szarpana 170zł, jest osobny temat o tym, wczoraj się na to natknąłem i wszelkie znaki na niebie wskazują na fejka. Na dniach zweryfikuje oryginalnosc motula (mam nadzieję, iż nie będę zmuszony do odwiedzin sklepu i ewentualnej rozróby). Auto póki co stoi i czeka na chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest w trybie awaryjnym, dps wybebeszony, po przeczyszczeniu egra i odpaleniu auta, z wydechu zaczął wylatywać biały dym i znikał płyn chłodzący. Wobec tego został zastosowany baypass, który jest opisany w innym temacie - wyłaczenie chłodnicy recyrkulacji spalin, która jak się okazało przepuszcza wodę.

zdjcie031xg.jpg

miałem jechać w takim stanie do tunera i programowo usunąć dpf, ale mam termin na wtorek i do tego czasu chcę załatwić chłodnicę. We wtorek jak auto będzie w normalnym trybie będę wiedział więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...