Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] DPF zapełniony, w stopniu uniemożliwiającym regenerację


FiodoRR

Rekomendowane odpowiedzi

No mnie tez nie... :mysli:

A ten bialy dym masz gesty czy czy taki sredni? Oczywiscie nie mowimy tu o dymie po odpaleniu auta na zimnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio tez zauwazylem ze DPF ma czeste fazy czyszczenia. Po sprawdzeniu Vagiem bledow okazalo sie ze mam awarie czujnika drugiego temperatury spalin i wyczytalem na necie ze wlasnie ten czujnik dostarcza danych do komputera ktory wylicza sobie na podstawie jego danych, oraz danych z przeplywki i z czujnika pierwszego cisnienia spalin, kiedy ma wlaczyc faze wypalania filtra.

Ciekawostka jest ze Komputer ma 2 profile wedlug ktorych wylicza sobie kiedy bedzie wypalal. Drugie wyliczenie powstaje na podstawie danych z sondy Lambda, czujnikow temperatury spalin, oraz profilu stylu jazdy -ktory komputer potrafi rozpoznac.

Pisze to jako nie jako OT tylko jako ciekawostke w tym temacie, bo mysle ze beda go czytac nie tylko ci co chca wycinac DPF-a, ale moze sa tez tacy co chca go zostawic i chcieliby zrozumiec dlaczego jest cos nie tak.

Czyli jezeli nawali ktorys z tych czujnikow, albo przetrze sie kabelek to zaczyna sie cyrk z DPF-em. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dymu - jak auto stoi to dym (biały) wydaje mi sie własnie taki gęstrzy (kiedyś fura brała mi płyn z chlodnicy i wtedy to był jeszcze bardziej gęsty dym) poczas jazdy trudno powiedzieć bo słabo widać w lusterku. Ale jak mówiłem wcześniej może to jest subiektywne wrazenie z powodu na niskie temapratury (a wiadomo wtedy wydaje sie ze dymu jest wiecej) Generalnie szczam na ten dym dopki auto jedzi poprawnie :hi:

Co jeszcze zauważłym, co jest inaczej: teraz słychać o wiele głośniej świst turbiny

ciekawe czemu..

Tygrys ja mialem dokładnie tak jak piszesz, musiał mi paść jeden z czujników (choć komputer pokładowy tego nie pokazał) bo włączyła mi się procedura wypalania DPF, wypaliłem go i po kolejnych 200km znowu się włączyła (jechałem na trasie więc nie było opcji żeby sie zatkał). Dopiero przy tym drugim wypalaniu DPFa jak po pół godziny nie chciał sie wypalić, włączyła się kontrolka świec żarowych i tryb awaryjny. Całe szczęscie że akurat byłem juz u siebie w mieście. Podjechałem do aso wyminili czujnik

Kolejnym raz juz nie miałem tyle szczęscią, po 3 dniach procedura DPF włączyła mi się w korku w Warszawie.. na wylocie w Łomiankach już znowu, świece żarowe i tryb awaryjny i tak w trybie dokulałem się do Torunia (200km) wynik: DPF zapełniony w 98% :decayed::polew::hi::cool1:

Lepiej to gówno wyciąć i mieć spokój raz na zawsze :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiodorr- glosniej slychac u ciebie swist tej turbiny bo teraz masz tylko 2 tlumniki koncowe i nic wiecej, tylko same rurki do silnika. Zadnych tlumnikow srodkowych nie masz, a DPF-a wyciales wiec nic nie tlumi juz dzwieku turbiny. Mnie sie to nawet podobalo... :naughty: :naughty: :naughty:

A co do czujnikow to delikatnie mnie zmartwiles.... :mysli:[br]Dopisany: 24 Grudzień 2010, 10:47_________________________________________________

Tygrys dziwne, że jak miałeś awarie czujnika temp.spalin to nie przeszedł odrazu w tryb awaryjny

Bo mam blad sporadyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co teraz...

zapaliła mi sie kontrolka że DPF jest zapełniony (no tak tyle że mi go przecież WYCIELI). Przejechałem 400 km z tym i powiem wam że teraz po odpaleniu silnika to dymi konkret.

Na zdrowy rozum to albo jakis błąd w kompie, labo jakiś czujnik padł albo kurw.. nie wiem. Auto jezdzi normalnie. Czy znowu bede musial odiwedzic MR motors w Wawie czy w ASO mi ten błąd usuną (był modyfikowany soft w MR na potrzeby usunięcia DPF)

I love my BRD :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mialem po "modyfikacji" mojego softa :decayed: Nazwyczajniej MR -stosowal ten sam program co moj kumpel :naughty:

Pociesze cie ze mozesz tak wiecznosc jezdzic i nic sie nie powinno stac. Ja zastanawialem sie nad takim urzadzeniem symulujacym prace czujnikow po wycieciu DPF-a .

Ale wiesz co, tak sobie myslalem- jezeli ci sie DPF tak szybko zapelnial, to moze przyczyna byla gdzies indziej? Na przyklad uszkodzona jakas czesc ktora powoduje nadmierne kopcenie- tak ze DPF nie nadazal z regeneracja i sie szybko zapychal. U mnie tyl bledem byl zryty EGR- wymienilem na nowy z ASO (poprawiali go chyba juz x- razy ) i Aktualnie auto chodzi od tygodnia bez bledow , wczoraj sprawdzalem zabrudzenie DPF i bylo na pulapie 20% - wypalilem go znow do zera i musze powiedziec ze nie moge narzekac na prace silnika- wszystko chodzi pikobelo... :)

Dodac musze ze podczas powrotu z polski padl mi EGR i zaslepilem go blaszka z red bulla, ale zeby przejechac te 800km bez zapchania filtra- wymontowalem go i wstawilem zwykla rurke (mialem juz ja kiedys wstawiona) po powrocie zalozylem nowego EGR-a i tego dpf-a, ale mial notlaufa dalej i wyczytalem ze ponowne wypalanie pomaga, co tez tydzien temu zrobilem i do dzis auto chodzi bezblednie- co ciekawe- nawet nie ma problemow z ruszaniem (wczesniej szarpal- jakby sie zalewal)

FiodoRR- a powiedz mi czy Rogal ci wstawil rurke czy katalizator, bo jak sie dowiadywalem to powinno sie przynajmniej katalizator wstawic, i sonda lambda powinna tez byc podlaczona oraz 2 czujnik temperatury. Po prostu komp w BRD jest juz zbyt "inteligentny" i nielatwo go oszukac :decayed: :decayed: :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co teraz...

zapaliła mi sie kontrolka że DPF jest zapełniony (no tak tyle że mi go przecież WYCIELI). Przejechałem 400 km z tym i powiem wam że teraz po odpaleniu silnika to dymi konkret.

Na zdrowy rozum to albo jakis błąd w kompie, labo jakiś czujnik padł albo kurw.. nie wiem. Auto jezdzi normalnie. Czy znowu bede musial odiwedzic MR motors w Wawie czy w ASO mi ten błąd usuną (był modyfikowany soft w MR na potrzeby usunięcia DPF)

I love my BRD :polew:

Najprawdopodobniej będziesz musiał odwiedzić MR Motors jeszcze raz, na ASO raczej nie licz oni nie mają zielonego pojecia. Po korekcie w sofcie po usunięciu DPF-a nie powinno być takiego problemu,czujniki różnicy ciśnień powinny być wyłączone programowo, także nie powinno być takiego problemu. Najlepiej zadzwoń do Witka i dowiesz się wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) czujniki różnicy ciśnień powinny być wyłączone programowo (...)

...tam jest jeden czujnik roznicy cisnienia do ktorego dochadza 2 przewody/rurki z ktorych jedna jest podlaczona przed filtrem a druga za filtrem...

takie male sprostowanie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, a gdzie ta lampka na fisie od dpf'a sie znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze sie przypatrzec, jeszce tego nie dojrzałem... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze sie przypatrzec, jeszce tego nie dojrzałem... :gwizdanie:

To sie ciesz! :decayed: Bo jak sie pojawi to bedziesz sie wkurzal- moze dzis uda mi sie foto zrobic (wywolam regeneracje Vagiem to sie pokaze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jest jakas mozliwos sprawdzenia w jakim stopniu jest Dpf zapelniony?? :mysli: jakas kombinacja przyciskow czy tylko podlaczenie Vaga pomaga??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchoduisz w Vaga w silnik-> bloki pomiarowe -> kanal 75 i tam w trzecim okienku masz zapelnienie dpf-a

w procentach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...