Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] A4 QUATTRO Peter_K


peter_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od 2 lat jestem zarejestrowany na tym forum, gdyż jestem współwłaścicielem "tatowego" B5 ADR Quattro z Italii, sam zaś woziłem się B3 1,8 i przeważnie siedziałę mna forum Audi 80 gdzie jestem stałym bywalcem i pewnie co niektórzy mnie kojarzą po "czarnuchu 80 B3".

Jako że teraz i ja mam podobne autko do taty to czas go przedstawić. Poniżej trochę mojej historii w drodze do B5 Quattro :) Sorki że tak dużo ale jakoś krócej się nie dało.

Nadszedł czas na przedstawienie nowego wozidełka dzięki któremu powróciłem do grona sympatyków OOOO.

W sierpniu sprzedałem moją czarną B3 i zakupiłem Forda Mondeo Kombi , którego po 3 miesiącach postanowiłem sprzedać i szukać znów Audi. Ford nie był zły. Zadbany, miał pełne wyposażenie jakie chyba mógł mieć i do tego rok produkcji 2000, ale fordowskie TD nie pchało tego auta do przodu, a i przywiązanie do marki Audi pozostało więc szukałem nowej maszynki z pod znaku OOOO.

Na początku szukałem z racji zaoszczędzenia trochę gotówki B4 z 95 roku zadbanego i dobrze wypasionego benzyniaka z klimatronikiem, ale nie było nic ciekawego. Po kilkunastu telefonach i oględzinach paru modeli w okolicy, postanowiłem pod namową rodziny zacząć szukać Audi A4. Tu nadal w okolicy albo były padliny albo przekraczały założony budżet, 2 naprawdę ciekawe A4 zostały zaś już sprzedane.

Razem z tatą następnego ranka wyruszyliśmy we mgle do stolicy oglądnąć zwykle ale z prywatnych rąk A4 które było bardzo podobne do posiadanej już przez nas A4 quattro.

Po długich oględzinach i trudnych negocjacjach stałem się oto właścicielem Audi A4 1,8 Quattro z 1995 roku (wg dokumentów rok modelowy 1996) Auto posiada trochę wyblaknięty czerwony lakier i kompletnie łyse opony letnie ale ma dość fajne wyposażenie:

Napęd Quattro

Klimatronic

Elektryczne przednie szyby

Elektryczne podgrzewane lusterka

ABS

EDS

2 poduszki powietrzne

Oryginalne aluminiowe felgi

Radio Gamma + 8 fabrycznych piszczałek bardzo fajnie grających

Kolor to Laserott L 0Y3 H01

Dodatkowe odcięcie zapłonu Cheetah

Wspomaganie kierownicy

Podgrzewane dysze spryskiwaczy i zamki

Fabryczny Auto Alarm Audi

Skórzaną kierownicę i gałkę lewarka

Do tego dostałem Książkę serwisową z każdym przeglądem do 170 000 km, obecnie 235 000, wszystkie oryginalne książeczki Audi, faktury niemiecki i książki przeglądów, kody do radia, komplet 3 kluczyków i nawet zapasowy fabryczny lakier w tubce.

Z racji łysych opon i paru zadrapań na lakierze wysępiłem komplet rocznych zimówk Pirelli Carving oraz nowy 3 tygodniowy akumulator wraz z gwarancją w cenie auta (oczywiście odpowiednio utargowanej) ;) Poniżej parę szybkich fotek po zmianie opon i woskowaniu nadwozia i zrobieniu lekkich zaprawek lakieru.

9e24c3fb63c1c247m.jpgf890b63901ec8accm.jpgd834638aad35c10cm.jpga13fb88f5dea9c9fm.jpg

cd968d760cc2ce53m.jpgb56b647efac36f0am.jpg79d26150ffb32662m.jpg

4c6fd10bb156cae0m.jpg4fc0d83b2bb816d7m.jpga76959257d8447ddm.jpg49bd2f2da9b8bd64m.jpg

Zrobione:

Przerejestrowane na KT i ubezpieczone

Zamontowana sekwencyjna instalacja LPG BRC Sequent 24

Radio CD/MP3/USB Sony Xplod GT828U + wzmacniacz i skrzynka + zmieniarka 10CD

Ręczna Polerka Lakieru i zrobienie paru zaprawek

Wymieniony termostat, czujnik ciśnienia oleju, wyczyszczona nagrzewnica, naprawione podświetlenie klimatronica.

Plany:

Kupić Dywaniki gumowe na zimę

Owiewki na wszystkie boczne szyby Heko

Wymiana wszystkich popalonych żaróweczek we wnętrzu + dodatkowe lampki

4 elektryczne szyby

Licznik z pełnym FISem + ringi Dido

Kluczyk scyzoryk + domykanie szyb

Felgi ori 16"

Lampy poliftowe i do jazdy dziennej

Fotele pół kubełki być może skóra

Auto wymaga jeszcze trochę dopieszczenia ale mam nadzieje ze będzie się dobrze sprawowało, taj jak poprzednia B3.

Opinie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kozak :good:

zobacz sobie u Dropsone-a jak wycackać czerwoną A4-ke :wink4:

Dzięki za plus, Audi Dropsone'a już widziałem bo na Audi80.pl też ją przedstawił. Muszę przyznać że dużo mi do niego jeszcze brakuje ale mam podobną wizję i postaram się żeby też było dobrze i "kozacko" oczywiście w odpowiednim stylu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona A4 :kox:

Plany niczego sobie ale lampy do jazdy dziennej :thumbdown: - nie wygląda to fajnie.

Nie myślałeś o zmianie lamp tylnych albo zrobieniu czegoś takiego?

spufqa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona A4 :kox:

Plany niczego sobie ale lampy do jazdy dziennej :thumbdown: - nie wygląda to fajnie.

Nie myślałeś o zmianie lamp tylnych albo zrobieniu czegoś takiego?

spufqa.jpg

Co do lamp do jazdy dziennej to jeszcze nie wiem czy będą a co do tyłu to nie będę na pewno ściemniał bo jakoś mi to nie leży, albo ori, lift albo jakieś zamienniki black-red ale to na razie odległe, trzeba wcześniej kasiorke uzbierać :) Pożyjemy zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładna audiczka kozak :) dopiescisz i bedzie cacy wiec powodzenia w planach i bezawaryjnosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna audiczka :good: Też przed A4 miałem Mondeo na Full Opcji, niby wszystko fajnie, tylko właśnie ten 1.8TD, straszny muł :wallbash: i też po 3 miesiącach postanowiłem sprzedać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zamontowana sekwencyjna instalacja LPG BRC Sequent 24" :sick3::thumbdown:

fajny silnik i Q a Ty go zatruwasz podtlenkiem gazu :thumbdown:

:quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zamontowana sekwencyjna instalacja LPG BRC Sequent 24" :sick3::thumbdown:

fajny silnik i Q a Ty go zatruwasz podtlenkiem gazu :thumbdown:

:quattro:

Kolego gdybyśmy lepiej zarabiali i mieli tańsze paliwo to LPG bym nie założył. Tutaj jak wiadomo chodzi o koszty, nie samym autem człowiek żyje a z wypłaty trzeba jeszcze na inne rzeczy mieć kase. Diesel mi sięeni kalkuluje przy dojeździe do pracy i w mieście bo tutaj najkorzystniej LPG wychodzi mimo dużego kosztu instalacji. Mój ojciec ma też ADR'a i też Quattro, od 3 lat z założonym LPG i nie ma z nim problemów, jeździ i się cieszy. W poprzedniej Audi 80 też miałem gaz i po 100 000 km na gazie nie było żadnych problemów. Ale ja zawsze pilnuję tego by na bieżąco wymieniać filtry, olej, świece, i inne rzeczy eksploatacyjne i problemów z gazem raczej nie ma, nie powiedziałbym że go zatruwam, niestety takie realia życia, wolałbym jeździć na PB ale paliwo drogie a diesla już nie chcę bo po prostu mi się on nie opłaci, w dodatku jest słabszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie się z Tobą zgadzam :good:

Ale diesel np. AFN nie jest słabszy od ADR-a. Moment obrotowy i turbina robią swoje :wink4:

Z kreski porównywalnie ale z rolki :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie się z Tobą zgadzam :good:

Ale diesel np. AFN nie jest słabszy od ADR-a. Moment obrotowy i turbina robią swoje :wink4:

Z kreski porównywalnie ale z rolki :thumbdown:

Dobrze prawisz kolego. Jeżdżę w pracy kilkoma wersjami TDI, 100 105 115 i jeszcze 90KM z softem i fakt fajnie chodzą ale dużo droższe w zakupie i dużo trudniej o zadbany egzemplarz w kwocie jaką dysponowałem.

Jak szukałem Audi to priorytetem była buda bez przygód i zniszczeń, oraz stan techniczny a ten był i jest w moim ADR'ze taki jak chciałem, a oglądałem go już ze wszystkich stron i w środku też :decayed:

Nie ukrywam też że chciałem mieć Quattro i choć wydawało się to mało realne to jednak trafiłem taki egzemplarz w tej cenie jaką mogłem przeznaczyć na Audi. Dodatkowo ADR'a przed zakupem można było porównać do naszej drugiej A4 Quattro z dokładnie tym samym motorem i podobnym wypasem na pokładzie i padło na tą wersję, a przyznam że wcześniej oglądałem pare innych A4 w dieslu i benzynie, z quattro i bez, ale to bym powiedział padliny wypicowane były i nic ciekawego.

Teraz po ponad miesiącu użytkowania jestem bardzo zadowolony i myślę że tak szybko go nie zmienię, liczę że nie zawiedzie mnie jak poprzednik - czarne B3 :naughty:

Ładna audiczka :good: Też przed A4 miałem Mondeo na Full Opcji, niby wszystko fajnie, tylko właśnie ten 1.8TD, straszny muł :wallbash: i też po 3 miesiącach postanowiłem sprzedać :decayed:

Ja po prostu wcześniej też miałem Audi, ojciec, wujkowie też mają A4 i 80tki i tylko ja się dopuściłem zdrady. Ford był jak na Mondeo w rewelacyjnym stanie, blacha naprawdę zadbana, pełen wypas w środku, wygodny ale to nie jechało mimo turbiny. Jak wsiadałem do ojca A4 to za Audi tęskniłem i to bardzo, a do baku ropy co raz droższej lać trzeba było i dlatego postanowiłem wrócić do OOOO[br]Dopisany: 22 Grudzień 2010, 14:08_________________________________________________Witam po przerwie.

Audi zaczyna powoli się modzić :kox:

Do tego co jest obecnie zaczynają dochodzić nowe graty :kox:

Prócz 2 przełączników któe mi świrowały i były przeznaczone do zakupu jako najważniejsze doszło:

-Lampka podsufitki przód z dodatkowymi lampkami - założone

-Półeczka do bagażnika (boczna) wraz z wykładziną z uchwytami do bagażu (niestety muszę to przerobić bo zapomniałem że w quattro jest trochę inaczej bagażnik wyprofilowany)

-W drodze są Daszki podświetlane termometr do licznika bez Fisu - czekam jeszcze na ringi od DiDo

-Zakupiłem również dywaniki gumowe Schonek dedykowane do Audi A4 B5 -założone

-Chyba najważniejszy i najcenniejszy jak na razie zakup to oryginalne poliftowe Alufelgi 16" w stanie bdb wraz z oponami Pirelli P6000 i kompletem 20szt nakładek na śruby :decayed::kox: - czekają na lepszą pogodę

Obecnie poszukuję podłokietnika wraz z tunelem, w miarę czasu postaram się zaktualizować foto i dodać foto gratów. Pozdro

Acha dodam że nawiosnę zagości u mnie zawias 1BE z A4 mojego taty z którym się zawiasem wymieniam, on prócz moich sprężyn dostanie w zamian moje obecne Alu na lato a ja jego wezmę na zimę :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna A4... Ładnie się prezenci na felach... Silniczek też fajny... Gratki i powodzenia w modach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ASR to on raczej nie ma :thumbdown:

Trochę masz Kolego racji bo generalnie to dziś sprawdziłem kody wyposażenia i pisze tam że jest ale EDS. Z tego co czytałem na wikipedii i innych to EDS jest jakby częścią ukladu kontroli trakcji ASR ("tutaj można by poniekąd nazywa się to eds - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) a co za tym idzie przy quattro wychodzi na to że pełni właśnie taką rolę :) Ale za błąd sorki i zmieniam to w opisie.

tak czy siak wg kodów fabryka dała:

X0A = National sales program germany

B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.

C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112

G0G = Ręczna skrzynia 5-biegowa

H6T = Opony 205/60 r15 v

J1P = Akumulator

M51 = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,8 l

Q1A = Siedzenia normalne

1AH = Abs i eds

1G3 = Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki

1MR = Kierownica do inst.pod.powietrz.

3AF = Lusterko zew.(konwex),el.regulowane

3BS = Lusterko zewn. (asferyczne), elektr. ustawiane lewo kzl

T5Z = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,8 l litera kodowa

3S0 = Bez poręczy dachowych

4UE = Lewo/prawo

0G1 = Przedłużenie okresu przeglĄdu

8AD = Radio gamma

8GD = Alternator

8RN = Eight speakers (active)

1LH = Hamulce tarczowe przod

3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)

1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...