Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] brak reakcji silnika na pedał gazu po wizycie w myjni,przypadek?zalanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

przed 15 minutami wróciłem z myjni i mialem dziwną przygodę:

po wyjezdzie z myjni i dojechaniu do skrzyzowania zczęło coś "cykać" w silniku( lub w głębszej części deski rozdzielczrj) i samochód przestał reagować na pedał gazu,a silnik wskoczył na minimalnie wyższe obroty (ok 1000 rpm wg blatu).Nie zaświeciła się żadna kontrolka,nic się innego nie działo.Zgasiłem silnik i odpaliłem raz jeszcze...dalej nie reagował,obroty ok 1000.Po drugiej próbie silnik osiągał normalne obroty i zaczął reagować na pedał gazu.Osiągi samochodu są w normie tj nie stracił mocy i jedzie normalnie(nie szarpie,nie kopci,nie wydaje dziwnych dzwięków).Czy mogło zalać go podczas mycia?Nie myłem silnika ani podwozia:( Zauważyłem,że w osłonie pod szybą przednią koło umocowania wycieraczki od strony kierowcy mam wybitą dziurę,czy mogła tam dostać się woda i spowodować jakieś zwarcie?

Nie wiem czy to dobre miejsce na tego typu wątki,tak więc jak coś to sorki i proszę o pomoc.

dziękuję

Opublikowano

Podłączasz VAGa i teoretycznie juz wiesz co się mogło stać.

Opublikowano

no tak,podlacze vag jutro.Chodzi mi jednak o to,czy w okolicy pod osłoną mechanizmu wycieraczek znajdują się jakies przekazniki lub sterowanie pedalem gazu?czy gaz jest na linkę czy elektroniczny?

Opublikowano

Xavier,dziura o ktorej piszę jest uszkodzeniem mechanicznym plastikowej obudowy pod przednią szybą i znajduje się obok wycieraczki od strony kierowcy(tak jakby coś spadło z duzej wysokości na ten plastik).Nie mniej jednak mozliwe jest zalanie i takie objawy jak pisałem wczesniej?

pozdrawiam

Opublikowano

Witam na 99% masz problem komunikacji pedału gazu z ECU. Przeważnie jeśli gdzieś przemaka obudowa kompa, to leje się na kostki od pedału gazu które są bezpośrednio pod kompem. Gdy zawilgną mamy taki efekt jak opisujesz. Wystarczy otworzyć skrzynkę od ecu, odsunąć kompa, wysuszyć kostki(suszarką :D) pod nim i będzie wszystko grało i potem zostanie Ci tylko uszczelnienie obudowy ECU o o tym już jest na forum pzdr :a4fan:

Opublikowano

daj znać czy pomogło :th:??

Opublikowano

cze Grzanek!Chyba pomogło,bo autko nie wariuje.Muszę jeszcze bardziej uszczelnić osłony i powinno być dobrze:)

dzieki za pomoc!!! miłego weekendu :):notworthy::drunk:

Opublikowano

nie ma problemu :thumbup: tam wystarczy troszkę wilgoci i tak się dzieje pzdr :a4fan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...