jacar_master Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam. Moje auto to a4 b5 2,8 30V z tiptronickiem i AWD. Mam instalacje gazowa, butle mam niestety na pol bagaznika i chcialbym to przerobic. Okazuje się, że w miejscu koła zapasowego, a raczej pod nim w karoserii jest dość spora "odwrócona miska", do której od spodu auta wchodzą dwa grube przewody, które raczej są hydrauliczne. Czy ktoś może mi odpowiedzieć co sie tam znajduje? Mimo wszystko chciałbym to przerobić tak, żeby butla weszła mi w to miejsce. dodam, że auto jest z rynku USA. pozdrawiam!
bakuś Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 zdjecia by sie przydaly. nie zagladales gdzie dochodza te przewody?
jacar_master Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2010 nie, zerknalem tam tylko chwilowo w trakcie badan technicznych, ktorych i tak auto nie przeszlo, bo nie mam polskiej legalizacji na butlę - stad całe zamieszanie i chęc zrobienia wszystkiego "po swojemu". jak tylko bede mial jak cykne pare fotek. choć znajomi juz mnie straszli, ze wersja usa moze miec 2 pompy paliwa...
michal_g84 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 sprawdź po kodach wyposażenia może w ten sposób dojdziesz co to, ale pewnie to ktoś sam coś wymodził, wejdź pod samochód i sprawdź czy te przewody idą gdzieś podwoziem, ja się tam nie spotkałem żeby w tamtym miejscu instalowali cokolwiek innego niż koło zapasowe
Bogumił Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 A może w Stanach Twoje Audi robiło za low rider? i to w kole jest instalacja dla zawieszenia.
jacar_master Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2010 Panowie, oryginał. Żadna rzeźba. Ktoś się z tym spotkał? Starsze modele audi faktycznie na rynku amerykańskim miały 2 pompy paliwa... Może jakis sterownik od skrzyni bądź coś od quattro? Jutro jade do warsztatu, podniose auto i dokladnie sprawdze wszystko, niemniej temat dość zagadkowy... pozdrawiam
Bogumił Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 No to czekamy na rozwiązanie jankeskiej zagadki.
PG Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 "separator par paliwa" czy cos w ten desen;) chodzi o to iz zeby paliwko nie parowalo przy bardzo wysokich temp otoczenia urzadzenie to ma za zadanie "przerabiac" opary paliwa zpowrotem w paliwko. spotkalem sie z tym w a6 c5 2.8 na rynek usa. o ile w a6 dalo sie cos z butla przykombinowac tak zeby tego nie ruszac .. tak w b5 moze byc problem bo pewnie miejsca mniej nad "miska"... a wycinac raczej bym tego osobiscie nie wycinal....
jacar_master Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 nie mowie o doslownym wycinaniu. urzadzenie chcialbym zostawic, tylko przelozyc je w inne miejsce. musze wiedziec co to, bo w przypadku np dodatkowej pompy paliwa wazne jest jej ułożenie względem zbiornika... dzis sie wszystko wyjasni...[br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 08:00_________________________________________________Zgodnie z domysłami, przewody sa paliwowe i powiazane z bakiem, nawet na jednej aukcji na ebay widzialem bak sprzedawany wraz z tymże urzadzeniem (choc wciaz nie wiem co to jest) Pytanie brzmi: czy ktoś wie, co to jest, co to robi i jak to dziala? Mam gdzies spisany numer, ale zostawilem kartke w samochodzie... No i najwazniejsze - na milion procent chce sie tego pozbyc, najchętniej usunąłbym samo to ustrojstwo, tylko musze znać zasadę jego działania, żeby odpowiednio pozaślepiac lub polaczyc przewody. czy ktos wie, czy sa jakies dodatkowe róznice w zbiornikach paliwa w wersjach US i EU (dodatkowe odpowietrzniki etc) - pytam, bo chcę uniknąć wymiany zbiornika paliwa, bo średnio uśmiecha mi się wyciąganie tylnego zawiasu wraz z dyfrem... czekam na jakies sugestie, pozdrawiam![br]Dopisany: 29 Grudzień 2010, 00:05_________________________________________________"charcoal vapor canister" tak nazywa się to z angielksiego... coś o węglu i o parze...
michu93 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 najlepiej podaj numery i niech ktoś w etce sprawdzi
jacar_master Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 8D0 201 801 E lub ostatnia litera to C (slabo dostepne miejsce, a nie chcialo mi sie tego wykrecac) jestem w 97% pewien, ze auto zabangla bez tego...
michu93 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 będzie jeździć bez tego. to jest na 100% takie urządzenie jak napisał PG ostatnia literka numeru części to E
jacar_master Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 mam już zdjęcie zbiornika paliwa w wersji EU do quattro, teraz jeszcze szukam dla porównania wersji US w wysokiej rozdzielczosci, jeżeli nie ma żadnych dodatkowych odpowietrzników, to od rana wypierdalam to gówno...
PG Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 a co potem?? chcesz wycinac "miske" zeby butla toroidalna weszla??
danielom Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 etka podaje zbiornik wegla aktywnego
jacar_master Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 PG: tak, robie to tylko z tego względu. przy okazji może założe układ wydechowy cat-back, ktory od dłuższego czasu wala się po garazu... denielom: jakies rysunki techniczne? moze masz jakis schemat podlaczenia tego do zbiornika paliwa? moja obawa jest taka, że zbiornik EU ma dwa odpowietrzniki, łapiące powietrze z dwóch punktów w "suficie" zbiornika i odprowadzające je w okolice korka. Do tego zbiornika wegla wchodza z jednej strony 2 przeowdy, a wychodzi z drugiej jeden, co by logicznie oznaczalo, ze z tych samych 2 punktów opary wchodza do zbiornika, a potem jednym wracaja do baku. Wniosek: moj zbiornik US nie ma odpowietrznika i po wywaleniu tego gowna beda zbieraly sie opary. To tylko hipoteza, musze ją potwierdzic albo na zdjęciach zbiornika US, albo na jakimś schemacie, lub chociaż zajrzeć do wlewu (wiem wiem, nie moge swiecic zapalniczką ) i poszukac odpowietrzników w miejscu, gdzie są w wersji EU EDIT: zdjecie zbiornika Europa: zdjęcie zbiornika USA: zdjecia z dwóch róznych źródeł, jedno z allegro, a drugie z ebaya w usa - piszę to w nawiązaniu do oznaczen prz pompie paliwa, na jednym jest wyrazne USA, na drugim literka E - czyli już wiemy że różnią się na bank - tylko czym? na zdjeciach są do złudzenia podobne... a teraz w nagrodę dla wytrwałych, którzy zamiast śpią jeszcze czytają moje wywody: fajna dupeczka:
PG Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 to jezeli nie Ty bedziesz spawal potem dno wneki na butle to wez pozadnie przykontroluj robote zeby potem nagle butla nie wyleciala na asfalt;)
jacar_master Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 Martwia mnie te wszystkie zawory w ukladzie, jak widać, układ paliwowy nie różni się tylko zbiornikiem paliwa... schemat:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się