-grzechu- Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Z tego co czytam właściwie jedyne modyfikacje jakie macie przy gazie to sam chip, czy to dlatego że więcej wam nie trzeba, czy też gaz nie nadaje się już do inych przeróbek typu większe turbo intercooler czy wydech?pytam z prostej przyczyny jeśli sprawa ma się skończyc na samym chipie i w związku takie 1.8t ma być tylko ciut szybsze od 2.8 194ps, to wolę kupić v6 jeśli zaś będą możliwe też inne przeróbki to jestem skłonny poszukać 1.8t. ps Niestety z montażu gazu choćbym chciał nie mogę zrezygnować wiem że dobry jest głownie do zapalnczek ale jest poprostu znacznie tańszy niż PB
saintadamus Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 po pierwsze to wciąż stosunkowo mało ludzi bawi sie w szersze mody niż chips i stąd raczej mniej o tym słychać zalożenie gazu do silnika turbo nie jest proste dla każdego gazownika a co dopiero po czipsie jedna firma zakłada gaz nawet do s4 2.7bt więc skoro dają rade w takim aucie więc chyba w 1.8t 220-240KM też dadzą rade
Gość Keżor Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 1. wpadnij na spot do krakowa to sie dużo rzeczy dowiesz 2. Miron robił czipa z gazem w 1.8T to on jest w temacie :th: 3. zdecyduj sie czy idziesz w osiągi czy chcesz małe spalanie bo to często sie wyklucza
-grzechu- Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 Jakbyście mieli jakieś szersze info na temat jakichś modów i ewentualnie kosztów w 1.8t +gaz to prosiłbym o zamieszczenie w tym wątku. co do wypowiedzi keżora ad1 kiedy jest najbliższy spot? ad2 pogadam z nim na spocie mam nadzieję ad3 Chciałbym znaleźć jakiś kompromis, pomiędzy spalniem i osiągami oczywiście nie liczę na spalanie rzędu 10-12 litrów chciałbym się zmieścić tak w okolicach 17 gazu tyle mój budżet jest w stanie znieść. I tak już trochę poza tym tematem polecacie quattro czy fwd, wiadomo quattro ma lepsza trakcję ale większe straty mocy na kołach fwd na odwrót, jak to się ma do rzeczywistości przy starcie do 100km lub na 1/4mili?i jak jest z ewentualną awaryjnością napędu quattro?
saintadamus Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 najpierw przemyśl mody i ewentulanie je zastosuj a potem gazuj quattro w audi od 180KM w zwyrz szybciej przyspiesza poniżej niestety wolniej
-grzechu- Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 napewno zacząłbym od przeróbek, ale najpierw musze wiedzieć jakich i czy później jakiś gaz do tego dopasuje byłbym zachwycony gdyby przyśpieszenie oscylowało w okolicy 6.5. Muszę pozbierać wszystkie info przed zakupem jak już mówiłem rozważam silnik 2.8 lub 1.8t po zakupie będzie już za późno na zmiany. A w kwestii tego quattro powiedzcie mi jeszcze jak jest z jego awaryjnością, kiedyś kumpel kupował a8 i mówił że zdecydował się na fwd bo gdzieś się dowiedział że jak się quattro wysypie to straszne koszty...kwestia jaka szansa że się wysypie?!
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Poszukaj na forum czy komukolwiek sie Q wysypało..... Poszukaj na forum opinii o Q.....
-grzechu- Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 Jestem właśnie po sporej dawce postów o quattro ;)I rzeczywiście większość osób go chwali, nie zgadza mi sie tylko jedna rzecz, tu jeden z kolegów napisał że różnica w przyśpieszeniu powyżej 180KM jest na korzyść quattro, a w którymś z postów który dotyczył albo 1.8t albo 2.8 było napisane że quattro jest o 1 sekundę wolniejsze niż fwd?!
Gość MorgothV8 Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Im wieksza moc tym bardziej potrzebujesz Q 9to oczywiste) Słabe samochody mają lepsze przyspieszenie bez Q (bo nie wyciągają 4 kół) Mocne samochody mają lepsze przyspieszenie z Q (bo lepsza przyczepnośc zamiast mielenia kołami w miejscu)
saintadamus Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Jestem właśnie po sporej dawce postów o quattro ;)I rzeczywiście większość osób go chwali, nie zgadza mi sie tylko jedna rzecz, tu jeden z kolegów napisał że różnica w przyśpieszeniu powyżej 180KM jest na korzyść quattro, a w którymś z postów który dotyczył albo 1.8t albo 2.8 było napisane że quattro jest o 1 sekundę wolniejsze niż fwd?! 1 sek to przesada ale np 1.8TQ AEB jest katalogowo o 0.2sek wolniejsze od FWD a już 2.8Q 193KM jest o 0.1sek szybsze od FWD (chodzi oczywiść o przyspieszenie 0-100) i od tej mocy wzwyż przewaga AWD zaczyna rosnąć
poziek Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 (chodzi oczywiść o przyspieszenie 0-100) i od tej mocy wzwyż przewaga AWD zaczyna rosnąć straszne bzdury, straszne....
-grzechu- Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 No to w kwestii quattro mam już problem rozwiązany bo widzę że jesteście względnie jednomyślni że to fajne rozwiązanie a jeśli nie idzie za tym gorsze przyśpieszenie to nie ma się nad czym zastanawiać. Pozostaje w takim razie pytanie postawione przeze mnie na początku, jak ewentualne przeróbki bedą się mieć do gazu?Teraz sobie to przeliczyłem jeszcze raz, koszty benzyny i gazu i niestety gaz jest obowiązkowy, przy ilości kilometrów przejeżdżanych przeze mnie:( ps. A macie może jakąś stronę albo tabelę gdzie macie przyśpieszenia różnych audi, quattro i nie quattro , turbo i 2.8, a4 i a6, chciałbym sam na to wszystko spojrzeć. stronę zeperfs znam
saintadamus Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 (chodzi oczywiść o przyspieszenie 0-100) i od tej mocy wzwyż przewaga AWD zaczyna rosnąć straszne bzdury, straszne.... więc wytłumacz czemu -grzechu- na końcu książki serwisowej jest
-grzechu- Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 Ale ja nie mogę mieć książki serwisowej bo jestem jeszcze przed zakupem a4;)
-grzechu- Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Opublikowano 6 Listopada 2007 Super,dzięki wielkie, właśnie o coś takiego mi chodziło teraz mogę sobie sam wszystko porównać A czy nie ma ktoś jeszcze czegoś takiego dla a6? Gdzieś tam po głowie chodzi mi jeszcze zakup a6 wiem że cięższe i w związku z tym napewno wolniejsze kwestia ile? Gdzieś wyczytałem że a6 2.8 ma 8sek do setki, natomiast nie wiem ile w tym prawdy bo jak wiadomo wiele błędnych info. krąży po sieci...a ta informacja pochodzi z wikipedii więc tym bardziej budzi podejrzenia;)
marinero Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 Ale ja nie mogę mieć książki serwisowej bo jestem jeszcze przed zakupem a4;) To poprosimy o zmiane opisu - jest opcja szukam audi - bedzie nam latwiej doradzac bo nikt sie nie bedzie sugerowal autem na opisie. Brak auta to nie grzech!! :th:
-grzechu- Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Opublikowano 6 Listopada 2007 myślałem że jest konieczność wpisania jakiegoklowiek auta z segmentu audi do rejestracji, dlatego mój wybór był zupełnie przypadkowy Obecnie jeżdżę laguną hatchback 2.0 +gaz Już zmieniłem profil :th:
gregory Opublikowano 10 Listopada 2007 Opublikowano 10 Listopada 2007 Jeśli zależy ci na kompromisie między mocą a tanioscią podróżowania to zapomnij o A6. Jest o dużo cięższe i po pierwsze będzie ci więcej palic,a jeśli masz ciężką noge to już wogóle, a po drugie ma słabsze przyspieszenie niż A4 bo A4 jest poprostu lżejsze. 2.8 V6 ma może i 192KM ale to są dane fabryczne jak będzie miało nalatane ponad 150k km to może mieć 180pare kucyków. Tą moc wyciągniesz spokojnie chipem.Poza tym 2.8 lubi przodem wyjeżdżać z zakrętów bo poprostu ma cięższy przód( większa pojemność = większy ciężar). Kolejny argument na korzyść 1.8T(bo rozumiem, że rozpatrujesz te dwa motory) to taki, że 2.8 będzie ci paliło zawsze jak 2.8 czyli duuuużo,bo jakby nie było cylinder o tej pojemności trzeba podlać.A 1.8T w zależności jak pojedziesz.Jak bardzo spokojnie(na podcisnieniu) to praktycznie spalanie będzie jak zwykłe 1.8 a jak będziesz miał kaprys pocisnąc to masz czym bo moc 180KM jak już mówiłem spokojnie Chipem uzyskasz.Najsłabszym ogniwem w 1.8T +LPG + Chip jest chyba turbina,która podczas pałowania na PB rozgrzewa się do czerwoności.To na LPG, gdzie temp. spalin jest troszke wyższa pewnie będzie się troche bardziej grzała i ogólnie będzie o wiele bardziej obciażona.W serii dmucha 0,6 a po Chipie będzie dmuchała 1,0Bar więc będzie pracowała na wysokich orbotach można powiedzieć.Po turbinie jest głowica. Chip i gaz można spokojnie zestroic. Ważne jest jaką instalke założysz.Bo powiedzenie instalacja gazowa to bardzo szerokie pojęcie.Możesz założyć Vsi Prins,gdzie cena +/- 5k zł.....6k zł.Wtedy z dostrojeniem do Chipa nie będziesz miał kompletnie żadnych problemów to prawie tak jak pojęcie plug&play.Wystarczy pewnie zrobic auto adaptacje mapy i już będzie chodził na LPG po chipie.Jeśli pomyslisz o równie niezłej ale tańszej opcji jak BRC-Sequent24 to dostrojenie wymaga skupienia się już na tym,ale jest wykonalne. Montaż instalacji LPG to też szerokie pojęcie bo spaprany montaż może przyczynic się do znacznego zurzycia silnika i/lub uniemożliwić jakiekolwiek mody.Potem słyszy się komentarze " Gaz niszczy silnik" albo "nie chce mieć bomby w aucie". To słowa ludzi którzy albo mieli własnie spaprany montaż albo wogóle nie jezdzili na LPG i ich wiedza zatrzymała się na instalacjach II generacji gdzie dobór mieszanki był loterią.Jeśli gaz to tylko Sequent. Jeśli montować gaz to tylko z rurkami doprowadzającymi gaz "fi8" i w miare jak najwiękrzy reduktor żeby mieć zapas a nie jechać na pograniczu wydajności reduktora.Wtryski też nie są bez znaczenia.Jeśli wszystkiego dopatrzysz przy montażu to będziesz miał mniej problemów podczas modów. Ogólnie mówiąc jesli zdecydujesz się na 1.8T i od razu zagazowanie to szukaj zdrowej sztuki i priorytetem powinien być zdrowy silnik nad wyposażeniem czy tym na co kobiety zwracają największą uwage WYGLĄD :> Jeśli auto ma 200k km nalatane i ktoś montuje gaz to nie wiadomo jak długo mu to polata.
-grzechu- Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Opublikowano 10 Listopada 2007 Niewątpliwie jest dużo racji w tym co piszesz, co do instalacji to wiem że prins jest najlepszy ale też niestety bardzo drogi dlatego też myślałem o czymś tańszym typu BRC, natomiast nie odpowiedziałeś na jeszcze jedno pytanie jak ewentualnie dalsze modyfikacje mogą wpłynąć na działanie instalacji gazowej, bo jeśli będę miał to 1.8T to stosunkowo łatwa możliwość podkręcania tego silnika będzie mnie kusić i wtedy będę próbował iść dalej, większe turbo, IC, większe wtryski może wydech, jak wtedy poradzi sobie instalacja gazowa czy wogóle sobie poradzi?;> ps. kolega ma nissana s13 1.8T i wiem co ten silnik potrafi po modyfikacjach, natomiast on nie ma gazu i nigdy go nie założy, ale on z kolei to auto ma głównie do zabawy, a ja będę go miał do codziennego użytku...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się