Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Czy nabija klime jeśli nie ma zaworku napełniającego ?


bulinek

Rekomendowane odpowiedzi

jakw w temacie zmienilem chlodnice (rozwalila sie ) nietypowa chyab bo trudno dosteopna 8d0260403c na model (o ile dobrze pamietam) 8d0260403d lub 410d koncowka - wymiarowo wszytsko to samo z mala roznica mialem zawor poprzednio pod lewym uchwytem klimy , a teraz niestety nie mam - gosc od ktorego ja kuopiklem powiedzial ze w waersztacie dadza rade nabic innym sposobem hmm tylko powiedcie mi jakim ? pzdr

ps nie mam takze zaworka dodatkowego w przewodach klimy ktore biegna pod wycieraczkami (szyba przednia) z lewej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musze powiedzieć, że dziwna sprawa, teoretycznie bez zaworka na chłodnicy z przodu da się nabić, Klimę ale już bez zaworka koło filtra przeciwpyłowego to już nie, jest to niskie ciśnienie i tam powinien znajdować się zawór i kabelek, który wchodzi do środka koło parownika, musi on być na tym zaworze, bo inaczej nie ruszy ci Klima, chyba, że jest on zwarty na krótko a czujnik ciśnienia wywalony, ale takiego rozwiązania nie polecam ze względu, iż można łatwo zatrzeć sprężarkę.

Jedyna rado to podjechać do dobrego zakładu klimatyzacji to ci wymienią rurkę albo dospawają ci wejście na zawór niskiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w B5 jak nabijali klime , to koleś zdejmował osłone silnika i wpinał się gdzieś podspodem.Podjedź do firmy co nabija klime i napewno Ci pomogą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa sprawa hmm sprawdze klime moze pod koniec tyg ale bylem dzis w zakladzie w qraq powiedzialem jaka sprawa ... szef tylko zapytal goscia od klimy czy nabija sie wlotem czy wylotem :) tamten powiedzial ze wszystko jedno i qrde szef powiedzial ze spoko zrobi sie ... teraz glowkuje w jaki sposob jak nie ma ani pol zaworka hmmm

czy da sie np odpiac rure wlotu nabic do czasu az obiegnie caly uklad i z drugiej strony tej odpietej rurki zacznie leciec gaz wtedy zakrecic i po klopocie ???

ps. podziele sie inf obym mial tylko dobre wiadomosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim stanie wiedzy na temat klimatyzacji jest niemożliwe nabicie czynnikiem bez wejścia na niskim ciśnieniu, panuje tam ciśnienie ok3bar a na wysokim ok. 15, więc nawet ja podgrzeją butle z czynnikiem to wątpię, aby było na tyle ciśnienia aby naładować.

Co do zaworków to tak naprawdę wszystkie przewody widać i po prostu przeglądnij je dokładnie czy niema tego zaworka w innym miejscu, bodajże trzeba tylko zdjąć kawałek kanału od dopływu powietrza i widać już wszystko.

czy da sie np odpiac rure wlotu nabic do czasu az obiegnie caly uklad i z drugiej strony tej odpietej rurki zacznie leciec gaz wtedy zakrecic i po klopocie ???

Niestety, ale jest to raczej niemożliwe, chyba, że zamontują ci zawór na łączeniu przewodów, ale już na stałe (dobre i to)

P.S. Pamiętaj o tym, iż jak zmieniałeś chłodnicę to powinni ci dodać więcej oleju. W standardzie jest 50ml a na chłodnice (Skraplacz) około 40ml, jak będziesz wymieniał przewody to około 5ml/m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Pamiętaj o tym, iż jak zmieniałeś chłodnicę to powinni ci dodać więcej oleju. W standardzie jest 50ml a na chłodnice (Skraplacz) około 40ml, jak będziesz wymieniał przewody to około 5ml/m.

za inf wielkie dzieki a co do zaworka to na 100% nie mam , mialem przy chlodnicy a drugiego przynajmniej ja nigdzie nie widze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się tak zastanawiam, że z tą nadwyżką oleju to wtedy jak masz nowy skraplacz, bo jak kupiłeś używkę to jest sprawa trochę trudniejsza. Powinno się stwierdzić ile oleju masz w skraplaczu, który kupiłeś i dodać odpowiednio tyle ile brakuje. Dodawanie za dużej ilości oleju też nie jest dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnawiam temat. u mnie musi być podobna sytuacja bo nigdzie nie można znaleźć tego zaworu. czy udało Ci sie nabić jakoś tę klime? bo u mnie była jakoś nabita, a chyba po wymianie chlodnicy musieli nabić na nowo

Po co odgrzebywać temat jak autor był aktywny na forum Ostatnio aktywny: 14 Luty 2008, 00:43 i napewno Ci nie odpowie

może kto inny będzie znac odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...