Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B4 AFN] problem z felgami stalowymi


chrapusta

Rekomendowane odpowiedzi

witam. nie umiem nazwać tego fachowo, co mi się nie zgadza, ale po kolei:

dostałem felgi z imówkami - zakładam, a tu zonk - felga w środku ma otwór który nachodzi na koło na coś w rodzaju "trzpienia" - wydaje mi się że po to by wycentrować idealnie koło i potem je ładnie dokręcić - tak było w oryg. aluminiowych - teraz wsadziłem stalowe ale mają większy ten środkowy otwów o ok. 9mm - stara felga aluminiowa miała oznaczenie ET45 - nowa stalowa ma ET54 - stąd może te 9 mm - a może to czysty przypadek - pytanie jest nastepujące: czy będzie problem jeśli koło zostało wycentrowane tylko za pomocą śrub stożkowych? czy można jeździć z taką felgą z powiększonym tym środkowym otworem? czy ma to jakiś wpływ na jazdę i żywotność felgi czy koła? może jakieś pierścienie redukcyjne się stosuje? może można to wytoczyć z jakiegoś polipropylenu czy metalu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a powie mi ktoś co się dzieje fizycznie jesli dałem ET54 - czym to grozi o co się dzieje?

a założyłeś je już? nie przeszkadzają zaciski? sprawdź czy przypadkiem nie ocierają o nie. a i dalej nie podałeś kompletnego rozmiaru felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schiller - dzięki - popatrzyłem dokładnie - no felgi z mercedesa jakiegoś - pewnie z A klasy - hehe - wymieniłem wczoraj na oryginalne z A4 z odpowiednimi oponkami - qrde teraz auto poważniej wygląda nawet - do zacisków brakowało 3-4 mm i pewnie by już ocierało. tak czy inaczej są już założone ET45 oryginalne.. Pablo - ważne jaki rozstaw masz tych felg - 110 czy 112

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to strasznie duże. za duże. szerokością otworu nie musisz się przejmować (do centrowania wystarcza śruby) ale tym ET tak.

no nie do końca tak. jeśli masz dużą różnicę i nie zastosujesz pierścieni centrujących to załatwisz sobie łożyska prędziutko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mi się to nie podobało - dlatego pytałem - gdyby to nie miało znaczenia robiliby jedne felgi z wielkimi dziurami i po kłopocie - dobry ślusarz wytoczy to za 20-30 zł - a na ebayu po 4 euro za komplet można kupić wszystki emożliwe redukcje - tu jest link do przykładowej aukcji: http://cgi.ebay.de/Adapterring-Zentrierringe-Riesensortiment-NEU_W0QQitemZ300170093523QQihZ020QQcategoryZ14771QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrapusta - rozstaw 5x112 7Jx15H2 ET42 od jakiegos mercedesa ! zrobie sobie te tulejki centrujace ale czy ET podejdzie no i czy te 7 cali nie bedzie za szerokie do oponek 195/65/15[br]Dopisany: 14 Listopad 2007, 12:36 _________________________________________________heh... to chyba sobie dam spokoj bo z takimi zimowkami to bedzie problem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ja miałem okazje dostać felgi i opony - dlatego wziąłem i widzisz miałem kłopot - ale wymieniłem o kolesia na oryg. bo i tak w weekend on kupuje nowe alu. inaczej nie warto kombinować - wiem że to wydaket 800 na same opony + 300 na felgi - ale warto - to zima i nie ma co potem płakać ż emożna było kupić dobre opony i nie klepać autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...