Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN/AJM/ATJ] Temp silnika max 73'C po wymianie termostatu


Morus

Rekomendowane odpowiedzi

Pablo_banita miałem w zasadzie identycznie w tym samym autku - twój problem to wadliwy termostat i poprostu wymień go.

Powiem tak jeśli wskazania zegara i klimatronika pokrywają sie przynajmniej do 70st.C a rozbierzności pojawiają sie później to wskazuje to na błędne działanie termostatu.

Jeżeli wartości na budziku i na klimatroniku rozbiegją sie od niskiech temp. to najprawdopodobniej walniety jest czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo_banita miałem w zasadzie identycznie w tym samym autku - twój problem to wadliwy termostat i poprostu wymień go.

Powiem tak jeśli wskazania zegara i klimatronika pokrywają sie przynajmniej do 70st.C a rozbierzności pojawiają sie później to wskazuje to na błędne działanie termostatu.

Jeżeli wartości na budziku i na klimatroniku rozbiegją sie od niskiech temp. to najprawdopodobniej walniety jest czujnik.

Niech się stanie! Jak mówisz tak będzie!

Dziękuję za radę :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik! Stary czujnik doprowadził mnie do wymiany termostatu i zniszczył mi świece żarowe. Jeśli chodzi o czujnik kupiłem oczywiście zamiennik i wszystko gra(byłem tak zdeterminowany ,że wymieniłem go pod sklepem). Teraz świece grzeją max 1-2s. Temp na klimatroniku waha się między 87 a 88'C.

Słowem jest pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik! Stary czujnik doprowadził mnie do wymiany termostatu i zniszczył mi świece żarowe. Jeśli chodzi o czujnik kupiłem oczywiście zamiennik i wszystko gra(byłem tak zdeterminowany ,że wymieniłem go pod sklepem). Teraz świece grzeją max 1-2s. Temp na klimatroniku waha się między 87 a 88'C.

Słowem jest pięknie.

:thumbup: no i z głowy - powiedz mi jeszcze jak szybko masz taką temperaturę od zimnego silnika (przebieg/czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w B5 ADP też od dłuższego czasu mam problem z temperaturą :/ Opisywałem to kilka razy ale w innych wątkach.

Termostat wymieniony i niby jest lepiej ale ciągle temperatura potrafi z 90 spaść nawet na 60, potem wrócić itp. Założyłem zamiennik (Wahler) i to pewnie był błąd.

Oczywiście teraz myślałem ża walnięty mam jednak czujnik ale byłem u mechanika i sprawdzał VAG-iem - wskazania na komputerze i blacie się zgadzają (po 70 stopni).

Więc jak wskazania się zgadzają to nie czujnik? Mechanik radzi założyć termostat ale oryginał. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie w sobote wymieniłem Termostat na nowy oczywiście ori. i jak przedtem max teperatura na klimatroniku była 78 przy ostrym wstawianiu tak teraz trzyma 90-92 przy normalnej jezdzie. co do różnic między wskażnikiem na liczniku a klimatyronikiem to podczas jazdy wystepuje bo na liczniku zawsze jet 90 a na klimatroniku czasem 85, 86 ale wydaje mi sie że tak specjalnie jest zeby nie wk... kierowcy ciągłą zmiana połozenia wskazówki.

Wiec dobra rada dla wszytkich ORI. termostat kosztuje 85 zł zamiennik ok 40 ale nie wiadomo jaka bedzie trzymał tem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie.

Termostat wymieniony na oryginał.

Pablo_banita miałem w zasadzie identycznie w tym samym autku - twój problem to wadliwy termostat .....

a jakieś 130zł dalej mam bez zmian ! :bicz:

Przetestowałem to wszystko dokładnie i mój problem polega na tym żę (tak jak opisywałem) na trasie do pracy mam korki!

Z moich spostrzeżeń wynika :

1.Do 70'C (świece podgrzewające płyn najprawdopodobniej działają) temperatura rośnie sobie nawet na postoju

2.Do przekroczenia 70'C potrzebne są wyższe (niż na postoju) obroty silnika lub wyłączenie całkowite! nadmuchu wew.

3.Wskazania temperatury na blacie i klimatroniku są takie same do 80'C

4.Przy temp.80'C włącza się programowe podciąganie wskazówki do 90'C (wskazówka w 3 sek. wędruje z 80 na 90'C) - to jak już pisano zapewne aby zlikwidować wachania temp. na blacie

5.Jeśli temperatura na klimatroniku spadnie poniżej 80'C (np. pełny nadmuch na postoju przy 80'C) wskazówka ponownie pracuje synchroniczneie z odczytem cyfrowym t.j. wraca równie szybko (3s.) na dół.

6.Jeśli przejadę dystans

Około 10-12 min na odcinku 10-12 km przy spokojnej jezdzie tak do 3000 obr. max.

to mam temperaturę 90'C i to już nie odwołalnie - do wyłaczenia silnika / postoju

Dziękuję za rady :th:

Jednocześnie uczulam wszystkich aby do pomysłów: "wymień termostat" - (ja wymieniłem dwa termostaty + sprawdziłem co tylko się da a poprawy brak) podchodzili z dystansem. :mysli:

Reasumując: mój problem teraz jak i wcześniej dotyczy korka na drodze do pracy - ten silnik nie jest w stanie dogrzać się + kabiny na postoju. Było to dla mnie dziwne (mój pierwszy diesel) dlatego szukałem rozwiązania problemu - który zapewne nie istnieje. Jeśli jestem w błędzie to prosze mnie z niego wyprowadzić !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem tak że nagrzewał sie bardzo wolno i max do 70-80stopni , także wymieniłem termostat ale to nie pomogło więc wymieniłem czujnik i to było to, teraz jest wszystko wpożadku.

Jaki czujnik wymieniłeś ?? ile cię kosztował, bo chyba mam podobny sam problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Pablo_banita u mnie jest tak samo przy pełnym nadmuchu na postoju auto sie studzi u mnie temperaturka spada do 70-kilku stopni i chyba jest to na logike normalne biorąc pod uwage sprawność układu chłodzenia na postoju silnik nie pokonuje obciązenia wiec sie nie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Pablo_banita u mnie jest tak samo przy pełnym nadmuchu na postoju auto sie studzi u mnie temperaturka spada do 70-kilku stopni i chyba jest to na logike normalne biorąc pod uwage sprawność układu chłodzenia na postoju silnik nie pokonuje obciązenia wiec sie nie grzeje.

Witam!

No widać taka norma (nie spodziewłem się tego) :przebiegly: a te magiczne 70' to moment do którego (ponoć) dogrzewają świece podgrzewające.

Zasięgnołem opini u Bełta w krakowie i tak to ma być "autem trzeba jeździć a nie stać z włączonym silnikiem - bo to nie zdrowe".

Ale gdzie nie poczytać to rady "zmień termostat". Nie chodzi o te pare groszy tylko o czas i zawracanie sobie d.... :shocked:

Ale sprawdzone wszystko co się da sprawdzić i 100% pewności :a4fan: :th:

Jedna uwaga : silniki 110 PS grzeją się inaczej - mam porównanie (jedna z różnic w układzie chłodzenia to 1l. płynu więcej w AJM)!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześnie uczulam wszystkich aby do pomysłów: "wymień termostat" - (ja wymieniłem dwa termostaty + sprawdziłem co tylko się da a poprawy brak) podchodzili z dystansem. mysli

Zgadzam się z powyższym w 100%

Czujnik (zamiennik) to koszt max 40 zł, raczej nie polecam org. ponieważ jest to część pozbawiona części mechanicznych więc albo będzie ok albo nie - i tu masz prawo zwrócić czujnik.

Jeśli zaś ktoś posiada garaż ,czas ,chęci i termometr to proponowałbym wykręcić termostat i zagotować go w garnku - ja to zrobiłem i oryginał okazał się działać poprawnie.

Co do dogrzania na postoju do 90'C to też wydaje się to niemożliwe ,dlaczego? nie wiem być może dlatego iż 1,9 to b.wydajne silniki (ogólnie diesel jest jakieś 20% wydajniejszy od benzyny) i mają mniejsze straty odprowadzane w postaci ciepła.

Co do tych świec grzejących płyn chłodniczy w bloku - wie ktoś jak sprawdzić ich działanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Wykręcić i podłaczyć bezpośrednio do AQ - to najpewniejszy sposób.

W ten sposób sprawdzisz tylko czy dana świeca nie jest spalona, a są jeszcze bezpieczniki, przekaźniki a to wszystko sterowane z ECU.

Tak po krótce (żeby mnie o słowotok nie posądzono) :kox: :

2-przekaźniki,2-bezpieczniki,2-obwody, wszystko schowane w obudowie komputera (trzeba demontować wycieraczki i podszybie) :sick3:

Jeśli masz owe świece zakończone nakrętkami(kabel przykręcony do świecy) to:

1.Na wyłączonym silniku/zapłonie odkręć wszystkie 3 nakrętki

z pomocą drugiej osoby pamiętając o warunkach obroty>850, temp.zew.<=0 ,temp.silnika <70'

2.pomocnik zapala auto (wszelkie zbędne odbiorniki prądu OFF) i depta po gazie tak około 1200-1500rpm

3.odłączając/dotykając zaciskiem do końcówki świecy sprawdzasz czy iskrzy pamiętając by nie dotknąć masy!!!

W ten oto sposób sprawdzisz cały układ /układy

[br]Dopisany: 21 Listopad 2007, 22:57 _________________________________________________Schemacik może komuś na coś...

http://img146.imageshack.us/my.php?image=szmy9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo_banita brawo bardzo trafnie opisałeś swoje spostrzeżenia i w 100% się z tym zgodzę. Jednak z małym "ale" jeżeli po włączeniu nadmuchu/klimy potrafi ci się ruszyć temp. w dół to jednak AJM jest bardziej stabliny pod tym względem - nigdy nie zaobserwowałem przy sprawnym układzie spadku temp. Może to kwestia klimatronika - troszkę nowszy=mądrzejszy ;) Jeśli nawet były spadki temp. to 1-2 st.C napewno nie ok. 10st.C. Do tego na postoju - auto też sie grzeje - wkońcu silnik pracuje i ciepło ze spalania jest przekazywane, mówie tu o normalnych warunkach bo nie sądze by ktoś w zimnym aucie ustawiał zaraz nadmuch na HI. Może kiedyś sprawdzę jak sie niedogrzane auto (temp.) zachowuje przy nastawie HI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pablo_banita Jeśli nawet były spadki temp. to 1-2 st.C napewno nie ok. 10st.C.

Tutaj mały update: i Ty i ja mamy rację :>. Spróbuj w momencie kiedy na klimatroniku jest 80 stopni (wskazówka wędruje na 90) i włącz sobie na HI w opcji AUTO bez ECON (mowa o postoju) myślę że wtedy zobaczysz to na własne oczy :shocked:

Tak naprawdę to spadek jest znikomy ale właśnie tutaj widać to "programowe podciąganie wskazówki".

Do tego na postoju - auto też sie grzeje - wkońcu silnik pracuje i ciepło ze spalania jest przekazywane

No właśnie do pewnego momentu (u mnie ok 70' - miałem wrażenie że trzeba by czekać do usra...... długo).Jak wymieniałeś termostat ( :th: za opis) to zagrzałeś autko na wolnych obrotach do 90'???

Może to kwestia klimatronika - troszkę nowszy=mądrzejszy

apropo - dlaczego ta durna maszyna zwiększa mi sama obroty nadmuchu (nie ważne czy na auto czy nie)???

I jeszcze jedna sprawa :

z natury jestem dociekliwy i drąże temat do końca i tak wybadałem że jest u mnie jeszcze jedno "udoskonalenie" - chłodnica(a może układ podgrzewający - w ETCE pisze chłodnica) paliwa :shocked: masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tak naprawdę to spadek jest znikomy ale właśnie tutaj widać to "programowe podciąganie wskazówki".

No właśnie z tym "programowym podciąganiem" to faktycznie coś jest

zagrzałeś autko na wolnych obrotach do 90'???

żartujesz - można by pojść na obiad i nie wiadomo czy by sie rozgrzał na maxa :naughty: podkręcałem obr pierw do 3000 aby wskoczyły min. na 60st.C potem do 4000.

dlaczego ta durna maszyna zwiększa mi sama obroty nadmuchu (nie ważne czy na auto czy nie)???

To mi się akurat bardzo podoba - doświadczam też przy mocnym depnięciu spadek nadmuchu :decayed:

jest u mnie jeszcze jedno "udoskonalenie" - chłodnica(a może układ podgrzewający - w ETCE pisze chłodnica) paliwa masakra

To też cie powinno cieszyć bo temp. paliwo w wyniku sprężania wyraznie sie podnosi a jak wiesz zimniejsze paliwo jest bardziej kaloryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Wykręcić i podłaczyć bezpośrednio do AQ - to najpewniejszy sposób.

W ten sposób sprawdzisz tylko czy dana świeca nie jest spalona, a są jeszcze bezpieczniki, przekaźniki a to wszystko sterowane z ECU.

Tak po krótce (żeby mnie o słowotok nie posądzono) :kox: :

2-przekaźniki,2-bezpieczniki,2-obwody, wszystko schowane w obudowie komputera (trzeba demontować wycieraczki i podszybie) :sick3:

Jeśli masz owe świece zakończone nakrętkami(kabel przykręcony do świecy) to:

1.Na wyłączonym silniku/zapłonie odkręć wszystkie 3 nakrętki

z pomocą drugiej osoby pamiętając o warunkach obroty>850, temp.zew.<=0 ,temp.silnika <70'

2.pomocnik zapala auto (wszelkie zbędne odbiorniki prądu OFF) i depta po gazie tak około 1200-1500rpm

3.odłączając/dotykając zaciskiem do końcówki świecy sprawdzasz czy iskrzy pamiętając by nie dotknąć masy!!!

W ten oto sposób sprawdzisz cały układ /układy

[br]Dopisany: 21 Listopad 2007, 22:57 _________________________________________________Schemacik może komuś na coś...

http://img146.imageshack.us/my.php?image=szmy9.jpg

Ja zaś podpowiem inną , prostszą metodę:

1) Sprawdzić działanie świec, zgodnie z typ co opisałem powyżej. Jeśli sa sprawne, wtedy:

2) Użyć VAG`a i testu elementów wykonawczych , opcji: test przekaźnika niskich a następnie wysokich mocy grzania dodatkowego i na właczonej lampce oświetlenia kabiny sprawdzić obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...