Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] Cieknący EGR - rozwiązanie doraźne.


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Propozycja rozwiązania problemu z cieknącym zaworem recyrkulacji spalin EGR.

Opis oparty na silniku AJM ale w zasadzie dotyczy całej rodziny silników 1.9 TDI PD oznaczonych Axx (nie dotyczy jedynie silników oznaczonych Bxx z uwagi na inne rozwiązania EGR).

Oczywiście ma to sens o ile EGR został zdiagnozowany i działa prawidłowo.

1. Na wstępie mamy taki stan lub podobny:

1010085r.th.jpg 1010086y.th.jpg 1010087.th.jpg 1010088y.th.jpg

Nie trzeba chyba mówić, że opary olejowe rozbryzgują się po całej okolicy EGR. Niszczą przy tym wygłuszenie pod pokrywą silnika, olej spływa bezpośrednio na złącze elastyczne katalizatora uszkadzając je, olej rozdmuc**je się po znacznej części silnika. Ogólnie syf!

2. Potrzeba:

- wężyk (taki jak do układu podciśnienia) - czarny

- trójnik dopasowany do średnicy wewnętrznej wężyka

- klej epoksydowy do metalu

- złączka (wytoczone we własnym zakresie)

fi wejścia w otwór w EGR ok. 6mm, ponadto przewidzieć kołnierzyk z uwagi na klej oraz powierzchnię na nasunięcie wężyka - nie podaje wymiwrów bo lepiej jak każdy zrobi to samemu, zajdzie konieczność zeszlifowanie kołnierzyka bo inaczej ciężko będzie podejść pod "grzybek" EGR

- zbiorniczek (butelka)

- kilka trytytek (mały rozmiar) czarne

- wykałaczki

- cążki do obcinania trytytek

1010100.th.jpg 1010093.th.jpg 1010089d.th.jpg 1010102.th.jpg

1010095q.th.jpg 1010096i.th.jpg 1010097n.th.jpg 1010098i.th.jpg

1010101.th.jpg 1010099.th.jpg 1010107.th.jpg

Ponadto jak ktoś by chciał poprawić uszczelnienie na dolocie:

- o-ring: N 90521601 (55x3)

- uszczelka: 069131547D

- imbusy do odkręcenia zaworu EGR

1010090.th.jpg 1010091h.th.jpg 1010092.th.jpg 1010108.th.jpg 1010109g.th.jpg 1010106h.th.jpg

UWAGA:

Polecam wybrać się do sklepu z uszczelnieniami i zakupić o-ring silikonowy 55x3 - w porównaniu do originały będzie znacznie bardziej odporny na temperaturę przez co dłużej będzie zachowywał elastyczność. Zaleta jest też taka że cena będzie niższa lub co najwyżej porównywalna z oryginałem.

3. W trakcie pracy Przed klejeniem jakimś "dynksem" przemyć EGR w obrębie otworków i wewnątrz otworu by klaj mógł dobrze złapać.

1010111p.th.jpg 1010112z.th.jpg 1010113.th.jpg 1010114s.th.jpg 1010116p.th.jpg

Efekt końcowy:

1010117q.th.jpg 1010118c.th.jpg 1010119.th.jpg 1010120.th.jpg 1010121.th.jpg 1010123.th.jpg

Dodam że rozwiązanie nie rzuca się w oczy a jest w pełni funkcjonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pełni szczęścia proponowałbym zrobić z boku szyjki butelki przynajmniej jeden otworek gdyż przy takim rozwiązaniu (uszczelnionym wężyku wchodzącym do butelki) cały czas będzie panowało podciśnienie a to będzie powodowało, że bez odpowietrzenia butelki olej będzie miał problem swobodnie do niej ściekać a pod membraną siłownika zaworu EGR nie będzie efektu wyrównywania podciśnienia z ciśnieniem atmosferycznym czyli obecne rozwiązanie niczym się nie będzie różniło od zwykłego zakołkowania tych otworków pod grzybkiem siłownika zaworu EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem ale w górnej częśc butelka była rozcięta nożem a wężyk wprowadzony przynajmniej do połowy wysokośc butelki

z tego co zaobserwowałem zanim autozmienilo właściciela to naprawdę niewiele się tam zbiera tych oparów

butelka to najsłabszy punkt widocznego rozwiązania - niała byc z czasem zmieniona bo wizualnie mi nie pasiła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem coś podobnego , zobaczymy jak patent "zda egzamin" :wink4:

jakie złączki dałeś? Dorabiane?

ja po zmianie auta też widzę że już EGR pocieka ... chyba znowu zapodam patencik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przerobiłem" odpowietrzniki ukł. hamulcowego :wink4:

Wężyk ustawiłem tak , żeby miał cały czas "z górki" , myślę , że w ten sposób ew. olej łatwiej wydostanie się z wężyka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dostęp do tokarki więc z głupiej sruby nawet dorobię ale odpowietrznik jak najbardziej dobry pomysł (sam o nim myślałem)

a co z gwintem ... zjechałeś go czy gwintowałeś w EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint troszkę skróciłem piłką do metalu a resztę zeszlifowałem pilnikiem ( niestety zapomniałem porobić fotki :confused4: ) , bardzo łatwo poszło bo odpowietrzniki były z jakiegoś "miękkiego" metalu :wink4: ... myślałem nad gwintowaniem ale jakoś odechciało mi się i wolałem zeszlifować gwint pilnikiem i zapodać je na kleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mógłby ktoś wskazać miejsce gdzie znajdują się:

- o-ring: N 90521601 (55x3)

- uszczelka: 069131547D

Jest możliwe wymienienie jeszcze jakieś części żeby uszczelnić EGR??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba ale EGR w 95% nie cieknie na połączeniach ale z w wyniku niedoskonałej jego konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba ale EGR w 95% nie cieknie na połączeniach ale z w wyniku niedoskonałej jego konstrukcji.

Dokładnie :good:

Najczęściej cieknie z otworów odpowietrzających membranę zaworu EGR lub w miejscu gdzie z tegoż zaworu wychodzi trzpień klapy gaszącej

czy mógłby ktoś wskazać miejsce gdzie znajdują się:

- o-ring: N 90521601 (55x3)

- uszczelka: 069131547D

069 131 547 D znajduje się pomiędzy zaworem a rurką łączącą EGR - kolektor wydechowy

N 905 216 01 znajduje się pomiędzy EGR a kolektorem ssącym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notworthy: :notworthy: :notworthy: wrescie nie bede mial obrzyganego silnika :decayed: , musze jak najszybciej to zrobic, bo nawet ja tak nie puszczam pawia po ostrej imprze :gwizdanie: jak ten zasrany EGR :wallbash:

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mógłby ktoś wskazać miejsce gdzie znajdują się:

- o-ring: N 90521601 (55x3)

- uszczelka: 069131547D

N 905 216 01 znajduje się pomiędzy EGR a kolektorem ssącym

Z tym o-ringiem to pisałem jakie jest lepsze wyjście - kupic w sklepie z uszczelnieniami o tym rozmiarze "silikonowy" - odporny na wyższe temp. a do tego tyle samo lub taniej niż ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy numer EGRa w AJM to 038 131 501 G?? czy jakiś inny może podpasować zamiast tego? pozdrowionka!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...