Tzieland Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Tak jak w temacie. Zapewne jest to wina sprzęgła ale chciałbym zasięgnąć fachowych porad ludzi, którzy znają się na B5-tkach. Może najpierw opiszę cała sytuację. Otóż zatrzymałem się na światłach. Do tego momentu było wszystko ok, żadnych uślizgów sprzęgła, zero problemów z wrzucaniem biegów, budą też nie telepało. Próbuję ruszyć z tych świateł a tu problem z wrzucaniem biegów (wszystkich), praktycznie to w ogóle nie mogłem ich wrzucić. Przy próbie wrzucania słychać jedynie terkotanie ale inne do tego, które można usłyszeć przy próbie wrzucenia biegów bez sprzęgła. Po wielu próbach udało mi się raz wrzucić drugi bieg i kawałek przejechałem. Natomiast przy dojeżdżaniu do kolejnych świateł i próbie wysprzęglenia biegu nic to nie dało. Tzn drążek wyszedł na miejsce luzu ale podczas hamowania auto zdusiło się na biegu. Ponowne próby wrzucenia jakiegokolwiek biegu skończyły się niepowodzeniem i jedynie było słychać to terkotanie ze skrzyni, tzn jest ono słyszalne tylko jak drążek próbuję umieścić na miejscu jakiegoś biegu, nie wchodzi on do końca i słychać ten dźwięk I teraz moje pytanie czy to rzeczywiście sprzęgło czy może coś ze skrzynią? Wiem, że nie da się niczego stwierdzić tak na odległość ale może ktoś miał lub zna podobny przypadek. Bo mnie najbardziej dziwi to, że wcześniej nie było żadnych objawów zużywającego się sprzęgła Dodam, że nie katuję auta, jedynie czasami przegonie, żeby oczyścić turbo. Jeśli to nie sprzęgło to co innego mogło się posypać? No i jakie są koszty takich rzeczy? Wiem, że sprzęgło z dociskiem to koszt ok 600 zł. Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam Jeśli taki sam wątek już był to proszę o skasowanie tego i pokazanie mi linka do prawidłowego tematu, bo ja nic nie znalazłem.
fend18 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 prawdopodobnie docisk u mnie pekl drut idacy wookol docisku, ale robiac juz warto wymienic komplet tarcza lozysko docisk, oczywiscie bez dwumasu o ile taki wystepuje jak jest w dobrym stanie.
Tzieland Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 wysprzęglik chyba nie dawałby takich odgłosów terkotania
SotoM Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 rwij skrzynie- tarcza sprzęgła skończyła życie. na zgaszonym silniku wbij bieg na wcisnietym sprzegle i odpalaj silnik jak zacznie ruszac przy wcisnietym pedale i kreceniu rozrusznikiem to wiesz co robic. nie baw sie w wymiane pojedyńczych elementów. nie oplaca sie. kupuj całe sprzegło i bierz LUK'a nie bierz sachs'a- ja załuje ale nie maiłem wyboru bo dzien przed wyjazdem mi sprzegło poleciało.
Tzieland Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 nie no oczywiście, że tylko LUK wchodzi w grę tylko właśnie chciałem się upewnić, że to na pewno sprzęgło a nie przypadkiem coś w skrzyni
SotoM Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 w tych skrzyniach rzadko bywa aby cos innego strzeliło o prócz łożysk lub mechanizmu różnicowego i zajechanego synchronizatora.
Tzieland Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 no właśnie myślałem nad synchronizatorem, bo ten dźwięk mnie nie pokoi co jest słyszalny spod skrzyni
kalik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Proponuję sprawdzić siłownik sprzęgła, zobacz czy nie ma wycieków.Mógł pęknąć przewód od pompki do siłownika lub sam siłownik ulec uszkodzeniu. Jeśli wyeliminujesz te usterki trzeba zdjąć skrzynię i dobrać się do tarczy o docisku. w tych skrzyniach rzadko bywa aby cos innego strzeliło o prócz łożysk lub mechanizmu różnicowego i zajechanego synchronizatora. U mnie w pierwszej skrzyni uciął się dolny wałek przekazujący, w drugiej poszło synchro 3 i 5, a trzecia na razie działa dobrze.
SotoM Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 ale w tym momencie mogłes jakis bieg wbic przy wciśnietym sprzegle. co do nieszczelnosci układu,to raczej by sie kapnoł ze sprzegło inaczej pracuje-lzej jak dotychczas... ale spoko - trzeba sprawdzic wszystko pokolei.
Tzieland Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 Proponuję sprawdzić siłownik sprzęgła, zobacz czy nie ma wycieków.Mógł pęknąć przewód od pompki do siłownika lub sam siłownik ulec uszkodzeniu. Jeśli wyeliminujesz te usterki trzeba zdjąć skrzynię i dobrać się do tarczy o docisku. w tych skrzyniach rzadko bywa aby cos innego strzeliło o prócz łożysk lub mechanizmu różnicowego i zajechanego synchronizatora. U mnie w pierwszej skrzyni uciął się dolny wałek przekazujący, w drugiej poszło synchro 3 i 5, a trzecia na razie działa dobrze. nie sądzę, że mam jakiś wyciek bo wcześniej czy później bym zauważył, a poza tym wyciek nie powodowałby chyba takie dźwięku zgrzytania/terkotania pod gałką zmiany biegów
kalik Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Jeżeli sprzęgło nie wysprzęgla prawidłowo czyli nie rozłącza silnika ze skrzynią podczas zmiany biegów, będziesz słyszał zgrzyt ze skrzyni i terkotanie. Sprzęgło w Audi A4 jest hydrauliczne, więc ubytek płynu będzie powodował nieprawidłowe jego działanie.
yaro97 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam, miałem dwa razy tak samo tzn. nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Po odpaleniu czuć było jak drążek biegów jakoś się usztywnił i nie mogłem wrzucić żadnego biegu, a nawet ruszyć drążkiem w żadnym kierunku. Dwa razy mi się to przytrafiło 2 tyg. temu na mrozach i od tej pory się nie powtórzyło. Na razie nie byłem u mechanika i wszystko jest OK , tylko jak długo?
Tzieland Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 to co nikt więcej się nie zna na sprzęgle i skrzyni biegów, bo jak na razie to różne opinie usłyszałem i nie wiem co robić
fend18 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 to co nikt więcej się nie zna na sprzęgle i skrzyni biegów, bo jak na razie to różne opinie usłyszałem i nie wiem co robić przez forum nikt ci nie naprawi, sprzeglo na stol i bedziesz wiedziec co sie zepsulo dokladnie. ja stawiam na docisk.
Tzieland Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 mi nie chodzi o naprawę tylko o diagnozę plus/minus, najbardziej mi chodzi o to czy to sprzęgło/dwumas/skrzynia auto jedzie we wtorek do mechanika ale nie chcę, żeby mnie niepotrzebnie naciągnął na np. nowego dwumasa jeśli stary jest ok, albo np. okaże się, że to jakaś pierdoła w skrzyni a on mnie skasuje za sprzęgło i tylko oto mi chodzi, bo tak jak już napisałem w pierwszym poście, wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że przez neta się nic nie wywróży ale o prostu może ktoś miał identyczną sytuację lub wie o co chodzi w moim problemie
yaro97 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Tez bym chciał się dowiedzieć co to może być,żeby niepotrzebnie nie wymieniać sprzęgła bo z robocizną to już spory koszt jest.
Tzieland Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ja zawożę auto do mechanika we wtorek, do znajomego mechanika, który na pewno nie naciągnie mnie na koszta, więc postaram się jak najszybciej dać info co było u mnie nie tak
kalik Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 to co nikt więcej się nie zna na sprzęgle i skrzyni biegów, bo jak na razie to różne opinie usłyszałem i nie wiem co robić Proponuję zacząć od tego do czego jest dobry dostęp: - pompka przy pedale sprzęgła, - przewód od pompki do siłownika, - siłownik sprzęgła, - tarcza i docisk. Skoro mówisz, że mechanik zaufany nie pozostaje nic innego jak czekać na diagnozę od niego.
yaro97 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ja zawożę auto do mechanika we wtorek, do znajomego mechanika, który na pewno nie naciągnie mnie na koszta, więc postaram się jak najszybciej dać info co było u mnie nie tak Daj znać jak coś będziesz wiedzia co się stało, bo jestem ciekawy co to może swoim a na razie nie mam kasy żeby pojechać ze swoim.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się