malutki69 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Witam...od dłuższego czasu miałem problem z zapalaniem silnika ale dzisiaj staną na dobre. Wiem na pewno że to pompka paliwa ta w baku. Wymiana wydaje się prosta ...postanowiłem zrobić ją sam. Mam nadzieje że ktoś mi podpowie jak to zrobić....nie wiem jak odłączyć króćce paliwowe??? proszę o pomoc......
ALBINEK Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Musisz wcisnąć te białe części na króćcach do dołu i wyjąć rurki. Pompa jest zakręcona dużą plastikową nakrętką. Czasami trzeba ją puknąć żeby puściła.
Pikuś Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Jak stwierdziłeś, że to pompka, na krotko ja podłączyłeś i nie chula? Może to nie pompka tylko przekaźnik od niej.
wrclaguna Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Jak stwierdziłeś, że to pompka, na krotko ja podłączyłeś i nie chula? Może to nie pompka tylko przekaźnik od niej. zgadza sie moze to byc przekaznik znajduje sie w obudowie ECU . Sciagasz podszybie rozkrecasz piec srubek i tam jest ten przekaznik
malutki69 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 No dobra morze to być przekaźnik ale jak go sprawdzić ???.....ale po przekręceniu kluczyka słychać tylko puknięcie i tylko czasami było słychać jak mruczy pompa a teraz nic tylko to puknięcie. Czy ktoś z was zna zasadę działania pompy ....czy ona ma za zadanie dostarczyć paliwo do filtra i dalej?? wtedy było by łatwo to sprawdzić zdejmując przewód z filtra i przekręceniu kluczyka...jeśli paliwo zacznie lecieć to znaczy że pompa pracuje OK jeśli nie to oznaczało by że jest trafiona....czy dobrze rozumuje działanie tej pompki??
ZuKeRs Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Czy ktoś z was zna zasadę działania pompy ....czy ona ma za zadanie dostarczyć paliwo do filtra i dalej?? wtedy było by łatwo to sprawdzić zdejmując przewód z filtra i przekręceniu kluczyka...jeśli paliwo zacznie lecieć to znaczy że pompa pracuje OK jeśli nie to oznaczało by że jest trafiona....czy dobrze rozumuje działanie tej pompki?? Dobrze rozumujesz , wystarczy ze wypniesz przewody paliwowe czy to pod kanapa przy pompie czy to przed filtrem paliwa i przekrecisz stacyjke na fazy a pompa powinna zaczac podawac cisnienie - jesli tego nie robi to mozesz miec ja do wymiany, ale to nie znaczy ze przekaznik jest caly - najlepiej sprawdz na kostce przy pompie czy masz napiecie w momencie przelaczenia kluczyka, wtedy bedziesz wiedzial czy przekaznik podaje zasilanie.
malutki69 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dobrze rozumujesz , wystarczy ze wypniesz przewody paliwowe czy to pod kanapa przy pompie czy to przed filtrem paliwa i przekrecisz stacyjke na fazy a pompa powinna zaczac podawac cisnienie - jesli tego nie robi to mozesz miec ja do wymiany, ale to nie znaczy ze przekaznik jest caly - najlepiej sprawdz na kostce przy pompie czy masz napiecie w momencie przelaczenia kluczyka, wtedy bedziesz wiedzial czy przekaznik podaje zasilanie. Dzisiaj odkryłem coś dziwnego....sprawdziłem napięcie na pompce paliwa i jest coś dziwnego bo po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie a po chwili zanika i pompa staje....czy to może być przekażnik trafiony czy coś innego....i czy ktoś wie jaki to przekażnik i gdzie go znajde???...pomocy!!! [br]Dopisany: 23 Styczeń 2011, 20:28_________________________________________________Dzisiaj odkryłem coś dziwnego....sprawdziłem napięcie na pompce paliwa i jest coś dziwnego bo po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie a po chwili zanika i pompa staje....czy to może być przekażnik trafiony czy coś innego....i czy ktoś wie jaki to przekażnik i gdzie go znajde???...pomocy!!!
ALBINEK Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzisiaj odkryłem coś dziwnego....sprawdziłem napięcie na pompce paliwa i jest coś dziwnego bo po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie a po chwili zanika i pompa staje....czy to może być przekażnik trafiony czy coś innego....i czy ktoś wie jaki to przekażnik i gdzie go znajde???...pomocy!!! Tak ma być to jest prawidłowe działanie.
ZuKeRs Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 potwierdzam, sygnal idzie na pompke krotki czas moze jakies 2-3 sekundy a moze troszke dluzej a pozniej juz zasilania niema, powinno to sie powtarzac za kazdym razem jak przelaczysz kluczyki na fazy w dalszym ciagu nie sprawdziles co sie dzieje po wyciagnieciu wezykow z gory pompy - w ten sposob okresli na 100% czy pompka cos pompuje czy tez cisza jeszcze na twoim miejscu sprawdzilbym jeden bajer - pompa paliwa w srodku w baku jest mocno scisnieta no i ma 2 albo 3 plastikowe wezyki jesli masz webasto, moze ktorys wezyk poprostu sie przetarl, pekl i paliwko wycieka ja obstawiam ze padla ci pompa - niema co panikowac, jest od cholery tych pompek w uzywce na allegro, spisz sobie model seri swojej i szukaj dokladnie takiej samej - jest ich sporo rodzajow w zaleznosci od poj silnika, benz czy ropa, no 4x4 czy 2x Sa tez zamienniki ale nie powiem ci nic na ich temat. koszt nowej pompy w ASO zaczyna sie od 700 zl az po 1500 zl jesli z autko z webasto.
malutki69 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam i dzięki za zainteresowanie i pomoc......sprawa się wyjaśniła pompka ok. ale padł pompo wtryskiwacz na trzecim cylindrze z tego co wiem to bardzo częsta awaria w tych silnikach i właśnie na trzecim cylindrze. Już zakupiłem pompki i szukam jakiegoś machera co to zamontuje i ma do tego pojęcie.....mieszkam w UK i ceny tutaj mogą zwalić z nóg. Kiedyś natknąłem się na posta od kolesia który miał taki sam problem i mechanicy wymienili mu najpierw jedną pompkę i za dwa tygodnie samochód wrócił do warsztatu z tym samym problemem, więc kolesie wymienili mu pompkę na drugim cylindrze i myśleli że to załatwi sprawę ale awaria nie znikła ,dopiero później się okazało że to jednak nie pompki ale połączenie na kostce przy pompce szwankowało. Jak byście mieli jakieś sugestie to będę wdzięczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się