Skocz do zawartości
IGNOROWANY

opony sonar


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

" Chiński Syndrom "

Wielkie „bum” następuje po ośmiu minutach i 22 sekundach. Chińska opona Linglong Radial 600 obraca się na bębnie doświadczalnym z prędkością 220 km/h, gdy jej boczna ścianka pęka na długości wielu centymetrów. Opona jest do wyrzucenia, ale gdyby pękła podczas jazdy, skutki mogłyby być fatalne. Wprawdzie 220 km/h to prędkość większa niż dopuszczalna dla opony z indeksem prędkości H, ale w rzeczywistości w trakcie jazdy w grę wchodzą dodatkowe czynniki ryzyka - za niskie ciśnienie albo zbyt duże obciążenie samochodu. Oponie Linglong brakuje więc rezerw bezpieczeństwa, które w wypadku testowanej jako ogumienie referencyjne opony P6 włoskiej firmy Pirelli są sprawą oczywistą. To samo dotyczy zresztą opony Sonar SX-608 N. Wytrzymała ona wprawdzie dziesięć minut przy prędkości 220 km/h, ale po teście na jej bocznej ściance było widać ogromne bąble./…/

Niewystarczająca wytrzymałość przy dużych prędkościach to jedna sprawa. Jeśli jednak ktoś nie jeździ tak szybko albo jego auto nie osiąga takich prędkości, może się pod tym względem czuć uspokojony. A jak wygląda sprawa właściwości jezdnych tanich opon? Nasze standardowe procedury testowe, przeprowadzane na mokrej i suchej nawierzchni, dają na to odpowiedź. Na suchej nawierzchni nie dzieje się nic nieoczekiwanego. Optymalizowanie opony do tych warunków nie jest już dziś dla jej konstruktorów wielką sztuką. Na pełnym zakrętów torze do badania właściwości jezdnych wszystkie produkty chińskie są wprawdzie wyraźnie wolniejsze niż Pirelli, ale wyposażony w nie testowy Golf wykazuje się spokojnym, podsterownym zachowaniem podczas jazdy. Jedynie Sonar i Triangle wypadają gorzej. Wykazują nadmierną tendencję do poślizgu przodem, co rujnuje - normalnie przecież znakomite - prowadzenie się Golfa./…/ Dla odmiany, jeśli chodzi o opory toczenia, tanie opony uzyskują lepsze wyniki niż referencyjna Pirelli, co zresztą nie zaskakuje, bowiem opory toczenia nie należą do mocnych stron ogumienia tego włoskiego producenta.

Artykuł z Auto Motor i Sport

Z tego co sie niegdyś orientowałem to te Linglong i Sonar to jedno świństwo. Do wolnego toczenia to one sie moze i nadają , ale ja bym nie ryzykował . Lepiej kupić dobre używki i spać spokojnie .

To jes foto pęknietego balona podczas testu :

ec86aae7a612dhd8.jpg

Opublikowano

Mam pytanie: zna ktos moze opony marki SONAR? Dzieki za odpowiedz.

na oponach nie oszczędzamy :evil:

zainwestuj w sprawdzone marki :cool:

Opublikowano

jak sonary opony są takie gówniane jak sonary lampy to sobie odpuść :thumbdown:

Opublikowano

Nie no masakra.. Co wspolnego maja lampy z oponami..? Taka urozmaicona dzialalnosc wcale nie jest dobra.. Lepiej skupic sie na 1 rzeczy i robic ja dobrze.. Np takie daewoo to chyba tylko jeszcze barow mlecznych nie prowadzilo.. I jak skonczylo..? Nie ma co oszczedzac na bezpieczenstwie! Kupuj tylko sprawdzona marke.. :th:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...