Pablo91 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam! jakiś czas temu auto zagrzało mi się do jakiś 110 st.C i zagotowało wodę jednak było to tylko krótkotrwałe, ostatnio zauważyłem, że mam zbyt wysoki poziom oleju (trochę ponad max) wcześniej silnik wykazywał pewne zużycie oleju, dodam jeszcze że na bagnecie czuć benzyne i po odkręceniu korka oleju też czuć benzynę. mój silnik to 1.8T + lpg, moje pytanie jest następujące co może być przyczyną, rozumiem że powodów może być wiele ale czy przegrzanie mogło się przyczynić? A jeszcze dodam że po otwarciu maski czuć lekką woń benzyny, a silnik nie jest słaby, pracuje idealnie. Bardzo proszę o pomoc.
fido920 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Obstawiałbym płyn chłodzący w oleju, czyli uszczelka pod głowicą...Jednym słowem źle... Benzyną po przegrzaniu może zalatywać...
Pablo91 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Ale to przegrzanie było krótkotrwałe tzn. złapał te 110 i tyle dalej nie kontynuowałem już jazdy, a płyn w zbiorniczku czyściutki, niedawno był wymieniany
grzes1150 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Benzyna nie ma się jak dostawać do oleju. Zacznij od tego dla czego się furka zagotowała a dalej to już nie wiem Może wymień olej, odpowietrz i uzupełnij płyn chłodniczy i obserwój czego ubywa a czego przybywa.
tokarka606 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Benzyna nie ma się jak dostawać do oleju. Czyżby? Jak przegrzeje silnik to materiał z których zrobione są pierścienie traci swoje własności i kompresja trafia do bloku silnika tzw. przedmuchy.Wtedy benzyna będzie się przedostawać do oleju zwłaszcza jak silnik będzie jeszcze nierozgrzany.
grzes1150 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Benzyna nie ma się jak dostawać do oleju. Czyżby? Jak przegrzeje silnik to materiał z których zrobione są pierścienie traci swoje własności i kompresja trafia do bloku silnika tzw. przedmuchy.Wtedy benzyna będzie się przedostawać do oleju zwłaszcza jak silnik będzie jeszcze nierozgrzany. Ale podobno silnik nie jest słaby i pracuje idealnie więc tą opcje tutaj bym wykluczał zresztą na zapalonym po otwarciu korka oleju leciały by spaliny jak z rury wydechowej
tokarka606 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Ale podobno silnik nie jest słaby i pracuje idealnie więc tą opcje tutaj bym wykluczał zresztą na zapalonym po otwarciu korka oleju leciały by spaliny jak z rury wydechowej Ja tu mówię o nieszczelnych pierścieniach a nie totalnie zużytym silniku.Wszystko będzie działać jak należy ,moc też będzie ale niespalona benzyna będzie się przedostawać do oleju i tak.
chlopak1980 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Moze byc walnieta glowica kiedys tak mialem w Oplu i tez tak sie dzialo
mas0n Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 A nie robisz przypadkiem głównie krótkich dystansów? A czytałeś http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=175934.msg2042909#msg2042909 ?
Pablo91 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 ostatnio wymieniłem olej i problem znów się pojawia, zauważyłem że jak jadę i silnik jest zimny i mam tak ponad 2,5tys obrotów i odpuszcze troche gazu i przytrzymam tak to czuć jak by się auto dławiło, czy to może przyczyniać się do tej benzyny w oleju?? czy może być tak że auto w pewnym momencie przelewa?? bo jak bym miał zużyte pierścienie to auto chyba silnik by brał olej i dymiło, a tak nie jest.
rng 17 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 sonda pewnie dała d*py miałem kiedyś 1.8 t strasznie chu..we głowice mają obstawiam początki końca głowicy podobne objawy lub koniec turbiny czy rura od turbo do intercoolera jest w oleju jest pewien patent wymontować termostat i nie powinien się przegrzewać u mnie po wyłączeniu silnika zawsze wskakiwało na 110 sprawdż czy też tak masz
Pablo91 Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 Problemu z przegrzewaniem już nie ma od dawna, był to termostat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się