Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nagły brak mocy powyżej 3500 obr.


gorzel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie poprosze o jakas porade. W dniu wczorajszym chcialem troche przegonic moje autko i na 3 biegu po przekroczeniu okolo 3500 obr. auto nagle zamulilo i maksymalna predkosc to 120 km/h.

Po wylaczeniu silnika wszysko wrocio do normy. Jak jezdzi sie do okolo 2500obr wszystko jest wporzadku, jednkaze po przegonieniu auto znowu lapie zamula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to samo co wszyscy użytkowniki AFN musisz przeganiać autko bo inaczej czeka cię wyjęcie turbiny i czyszczenie dla pewności możesz zrobić logi i wrzucić do działu diagnostyka vag po prostu przez wolną jazdę zapiekają sie łopatki w turbinie ale jak już łapiesz tryb awaryjny to nie dobrze.Rozruszaj sztangę turbiny kluczem i przegoń autko jeśli nie pomoże turbina do czyszczenia a po za tym było milion razy na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie. Pojezdze przez pare dni na wyzszych obrotach moze sie cos poprawi. Jak nie to czyszczenie turbo...

A tak wogole jak powinno sie jedzic takim AFN...chodzi mi o obroty, aby bylo w miare ekonomicznie i zeby turbina sie nie zamulala.

Powiem szczerze, ze jest to moj pierwszy TDI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno sie jezdzić w miarę dynamicznie wiadomo że zimą więcej spali trzeba sie z tym liczyć ale latem na pełnym zbiorniku to spokojnie 900 km do zapalenia się rezerwy.Jeszcze co do samej jazdy możesz go spokojnie np. na trzecim biegu tak do 3.5 tyś obrotów ciągnąć po prostu turbiny ze zmienną geometrią łopatek muszą pracować na wyższych obrotach inaczej będzie cię spotykało to co teraz masz i dobrze było by abyś wyrzucił katalizator ze środka wydłubał go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu go przegonić i wystarczy... ( jeden, dwa, trzy.... i opór) a tak normalnie spokojnie jeździć. Nie schodzić poniżej 1500 obr na 4 i 5 żeby silnika nie męczyć. Przegonić trzeba po to żeby łopatki w turbo pracowały na całym zakresie, bo się zapiekają tak jak w linku co wkleiłem ;)

nie trzeba non stop jeździć dynamicznie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzieki za info...czyli jazda do 2500 obr/min to nic zlego dla tego silniczna....jak wyblubir katalizator jaki bedzie to mialo wplyw na jazde??

same plusy,m.in mniej turbo sie bedzie zapiekac,lepszy dzwiek sprezarki,minusow brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem z allegro,od Tlumiki gruchot,dokladnie taki:http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1403765277.html

kata sprzedasz za tyle samo i bedziesz na fifti fifti,sam mam taki i nie narzekam.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...