Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zacięło koło nie mogę ruszyć


szakal.aw

Rekomendowane odpowiedzi

zakupilem nowe tarcze i klocki do A4 B5..

jutro mialem je wymienic.. byl halas przy hamowaniu.

dzis podjezdzam pod mercedesa dla znajomego po czesci.. chce cofnac i nie moge bo zablokowalo kolo..

tylnie od strony pasazera.. skonczyl sie klocek chyba caly i tarl blacha..

stoje tam i nie moge ruszyc.. ledwo do przodu jedzie..

pytanie moje wyczytalem ze nie moge wcisnac tloku tak jak z przodu? jak wiec wcisnac go inaczej? jakis imbus? bo narzedzia jak ksiazka pisze nie mam do wkrecania tloku.

drugie pytanie co moglo tam sie jeszcze stac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe że tak zajezdziłeś klocki i tarcze że klocek wlazł pomiedzy tarcze a zacisk

zdejmij koło i zobacz co sie dzieje

tam nie masz imbusa tylko potrzebujesz płaskie klucze

tłoczka na przodzie nie trzeba wkrecac wystarczy wcisnąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne najlepiej w dwie osoby... jedna wciska a druga wkreca. Inaczej nie pójdzie.

wciskasz reka lub jakas rurka a wkrecasz najlepiej żabami...

I nie jezdzij nastepnym razem az do granicy mozliwosci klockow ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne najlepiej w dwie osoby... jedna wciska a druga wkreca. Inaczej nie pójdzie.

wciskasz reka lub jakas rurka a wkrecasz najlepiej żabami...

I nie jezdzij nastepnym razem az do granicy mozliwosci klockow ...

wszystko zalezy w jakim stanie jest zacisk

jezeli wszystko jest ok to tłoczek wkrecisz kluczem do szlifierki katowej

a jak nie to potrzebujesz takiego urzadzenia:

http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/21/89/85/1421898505

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra jutro ide i mam nadzieje tylko ze uda mi sie w ogole to wszystko sciagnac.. mam nadzieje ze nie star sie sam tłok lub jakies uszczelki bo tak wyczytalem ze gdzies sa tam uszczelki.. jutro ide to rozebrac..

kupilem klocki tarcze i czekalem do soboty zeby to zrobic.. i o jeden dzien za dlugo czekalem! [br]Dopisany: 28 Styczeń 2011, 22:00_________________________________________________jak sciagnac tarcze z tylu?

walilem mlotkiem i pekla obrecz od reszty.. a dalej trzyma.. sciagam zaslepke ale tam jest zawleczka sruba i dalej widac lozyska..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebujesz śćiągacza

wymieniajac tarcze na tyle musisz miec tez nowe łozyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebujesz śćiągacza

wymieniajac tarcze na tyle musisz miec tez nowe łozyska

czy w b6 wymieniając tarcze z tyłu też trzeba wymieniać łożyska?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, tam łozysko jest w piascie na którą zakładasz tarcze

nie wazne czy ośka czy Q

w B5 łozysko w ośce, łozysko jest w tarczy a w Q jest piasta podobne do tej w B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wszystko poszlo! dzieki wielkie za rady..

kolo oczywiscie zacielo potym jak sie skonczyl klocek ktory sie przesuna wsuwajac sie miedzy tarcze a szczeki..

postaram sie przy wymianie drugiej za pare dni zrobic fotostory jak ktos by potrzebowal..

najpierw krotki opis..

wazne zeby kupic odpowiednie tarcze! bo sa takie plaskie i te wlasnie dostosowane dla lozyska! mi sprzedali najpierw te zle..

przy wymianie tarczy zalecane jest wymiana lozyska dobre lozyska mozna juz dostac za 45zl na jedna strone.

w skrocie to tak:

1.odkrecamy kolo

2.odkrecamy dwie srubki trzymajace korpus klockow hamulcowych

3.odkrecamy dwie kolejne (8imbus) od szczeki klockow

4. sciagamy zaslepke wypukla na osi i wyciagamy zawleczke sciagamy zabespieczenie koronkowe i od krecamy

6katna srube trzymajaca lozysko i tarcze.

5.ostroznie sciagamy tarcze przy czym bedzie wychodzic lozysko! jak chcemy je uzyc ponownie nie wolno je zabrudzic.

6.zbijamy lozyska i wjeniec czujnika predkosci obrotowej

7.smarujemy nowe lozyska i za pomoca tych starych mozemy wbic nowe lozyska w tarcze wazne zeby je nasmarowac

8.wszystko skladamy..

9.wazne pod koniec zeby nie dokrecac ostatniej sruby trzymajacej lozysko bo mozemy zniszczyc lozyska. dokrecamy tak luz lozyska powinnien byc taki zeby mozna bylo wsunac plaski wkretak miedzy podkladke dociskowa i pod naciskiem palca dala sie obracac.

jak cos nie tak to prosze o korrekte

ps tłok z tylu nie wolno wciskac! trzeba jego wkrecac specjalnym urzadzeniem ktore je bedzie rowniez wciskac.

domowym sposobem mozna uzyc scisk stolarski i klucz do przykrecania gumowki idze bardzo dobrze!!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zrobiłes z płynem z zacisków ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popełniłes klasyczny błąd :wallbash: :wallbash: :wallbash:

w momencie wciskania tłoczka, tylnego lub przedniego postepujemy w nastepujący sposób:

jedna osoba wciska hamulec nozny, druga odkreca odpowietrznik i wciska tłoczek

stary wyeksploatowany płyn jest usuwany na zewnatrz :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha w ten sposob dzieki za podpowiedz..

na wiosne wezme sie za calkowita wymiane plynu hamulcowego to wtedy bedzie wszystko na cacy.. :) bo faktycznie przydalo by mu sie juz nowy..

wiec przy wymianie klockow zawsze zanim zaczne wciskac to odkrecam mala plastikowa zaslepke wciskam pedal i dociskuje tłok po zamontowaniu wszystkiego uzupelniam braki.. tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...