Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Zmniana oleju mineralnego na pol syntetyk


Darek36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Auto mam od czterech miesiecy i bylo juz zalane olejem mineralnym , czy mozna przejsc na pol syntetyk bez problemu.

W internecie znalazlem cos takiego MOTUL ENGINE CLEAN srodek czyszczacy silnik ,gdy to zastosuje to bedzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja słyszałem że starszych samochodów nie należy zalewać syntetykami tym bardziej jak chodziły na mineralnych, moga pojawić się przecieki uszczelek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa opinie, że nie powinno się zmieniac oleju z mineralnego na półsyntetyk czy połsyntetyka na syntetyczny..., były o tym wątki na forum... poszukaj a napewno znajdziesz wiecej informacji i opinii na tem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym oleju bylo zrobione tylko 10 000 km a na forum nic niema-szukalem

Czasami trzeba sie troszke wysilic zeby znalesc...http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,15435.0.html ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajmy w paranoję - wymieniaj !

Półsyntetyk sporo lepszy od minerala, a piszesz że na mineralu tylko 10000 km.

Nic się nie stanie, będzie tylko lepiej :th:

Tym bardziej że to 2.5TDI - pod żadnym pozorem nie powinien jeździć na mineralu

Ja bym nawet na syntetyk zmienił!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taką samą sytuację jak TY - poprzedni włąściciel zalał AJM-a mineralnym przy przebiegu 90kkm.Najpierw zmieniłem na półsyntetyk,druga wymiana też na półsyntetyk,a niedawno odważyłem się zalać full syntetyk Motula oczywiście stosując przed wymianą Motul CLEAN.Narazie przejechałem 1000km i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naj bardziej sie boje rozscczelnienia silnika ,cieknacych zimeringow.

Ja na Twoim miejscu bardziej bym się bał ,że mi się turbo wysypie. Turbinka powinna latać na full syntetyku.

Sam zmieniłem z półsyntetyka na syntetyk przejechałem 15 000 km i wszystko OK. :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są objawy takiego rozszczelnienia silnika ??? Jest to wyrażny ubytek oleju (1 -2 litry na 1000km) czy minimalny ( 0,5 litra na 5000km ) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez wszystko jest w temacie ktory zostal podany

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,15435.0.html

po co zakladac kolejny temat o olejach w TDI?? Zmieniaj, bo zapychanie (inni nazywaja to uszczelnianiem :polew: )silnika prowadzi tylko i wylacznie do przyspieszenia jego smierci

To byl dobry patent do malczanow czy poldonow - im wiecej cieknal, tym mu gestszy mineral, ale napewno nie do TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak prawi Murzyn, ten temat wraca jak bumerang i wciąż znajdują się niestety zwolennicy archaicznej teorii równi pochyłej (syntetyk, potem semi a powiedzmy po 200tys to już tylko minerał) Czy jest ktoś realny (nie znajomy znajomego mechanika) na forum komu się rozszczelnił silnik po zmianie na lepszy olej???-ale w czymś nowoczesnym a nie w poldonie czy golfie I po milionie przebiegu. Jeśli tak to niech odpowie. Wydaje mi się że warto dodać do przykazań TDI coś o tym żeby zawsze dążyć do jazdy na full syntetyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...