Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Proszę o analizę logów


norbuja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę znawców tematu,o analizę logów mojego autka.

Zrobiłem je dlatego,że autko trochę kopci na "szaro"przy gwałtownym przyspieszeniu i ma lekkie trudności przy odpalaniu na ciepłym silniku.

Dodatkowo,czuć z wydechu zapach ropy.

Żadnych błędów na VAG-u.

Z góry dziękuję za pomoc w diagnozie.

BS

003 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34192.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34193.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34191.html

MS

001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34195.html

007, 013, 014 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34196.html

010 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34250.html

018 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34197.html

Dynamiczne

001 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34249.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34199.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34201.html

008 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34203.html

010 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34202.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34204.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten samochód nie jedzie do 3000rpm, gdyż niżej nie osiąga optymalnego ciśnienia doładowania.

przyczyny mogą dwie:

- niedrożny katalizator;

- niesprawne sterowanie T [czyli problem z zaworem N75].

zaczynasz od sprawdzenia katalizatora - należy odpiąć wydech przed katalizatorem i z tak odpiętym zalogować 011d.

jak i gdzie odpiąć wydech przeczytasz tutaj: http://audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1326211#1326211 .

po zalogowaniu 011d z odpiętym wydechem pochwal się logiem 011d.

jeżeli to nic nie wyjaśni, to przejdziemy do punktu kolejnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to jakieś znaczenie,chciałem dopisać,że auto było rozpędzane na IV biegu.

Ze zdjęciem kata i ponownymi logami mam problem,gdyż nie posiadam kanału,ani możliwości tego zdemontowania i programu do ponownego zrobienia pomiarów(teraz zrobił je kolega z forum-grzecznościowo).

Nie da się tego jakoś "ominąć",albo zrobić innym sposobem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanał nie jest potrzebny - wystarczy podnieść maskę i odkręcić śruby na łączeniu wydechu za T:

d062d76661f24c54med.jpg

a0c08372b37bbef2med.jpg

najlepiej jest podłożyć nakrętki, żeby uzyskać dystans.

wszystko masz w tym topiku: http://audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1326211&sid=a35b7455c2385bbf75cc11170d0bfad1#1326211 .

[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 19:57_________________________________________________no i naprawiliśmy.

przyczyną braku osiąganego ciśnienia doładowania był niesprawny zawór N75. do tego okazało się, że filtr powietrza był niedrożny [jeżeli to dobre określenie].

http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_38669.html

log nr 1 - pierwsza randka - zwróćcie uwagę na poziom ciśnienia doładowania przy 2000rpm.

log nr 2 - druga randka po wymianie filtra powietrza - ciśnienie doładowania po wymianie filtra wzrosło o ok. 150mbar przy 2000rpm.

log nr 3 - druga randka po wymianie filtra powietrza i podmianie N75 - ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotowym.

pozostał jedynie do wyczyszczenia lmm - na trzeciej randce.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już nie ja.

osoba, która wymieniała Norbertowi filtr paliwa zrobiła niezły bałagan na skutek tego, że zapowietrzyła układ. nie wiem co było [i jak] zdrutowane, zatem nie mam zamiaru unieruchomić samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze opanuj powietrze w układzie paliwowym

A z tym powietrzem o co chodzi?

Coś jest jeszcze nie tak w silniku i wynika to z logów?

tak, wynika to z grupy 004d - kąt wtrysku nie wzrasta miarowo, tylko po wzroście lekko się zmniejsza. najczęściej spowodowane jest to pęcherzykami powietrza.

zapowietrzenie jest na tyle niewielkie, że jest nieodczuwalne podczas jazdy. taki jego stopień nie ma też wpływu na smarowanie i chłodzenie VP44.

odpowietrzysz układ przy okazji wymiany rozrządu [ale zrobisz to w cywilizowanym warsztacie].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak też wszystko zaprowadziło nas do trzeciej randki...

było tak jak być powinno - była czekolada i kawa z importu, były czerwone goździki, topienie Marzanny i oczywiście wąchanie rur wydechowych.

przy okazji trzeciej randki zalogowaliśmy co nie co [logi uwzględniają wszystkie logowania od pierwszej randki - można zobaczyć jak znajomość zmieniała się na przestrzeni czasu :wink4: ]:

011d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39566.html [logi z 19.03.2011 są na nowym N75]

003d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39564.html [log z 19.03.2011 jest po bezdotykowym czyszczeniu lmm]

008d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39565.html [j.w.]

jak napisałem powyżej, przyczyną braku mocy było niesprawne sterowanie turbosprężarką - uszkodzeniu uległ N75. w samochodzie Norberta był zamontowany oryginał 8D0 906 627B, który nie jest obecnie produkowany - dziś stosuje się 1K0 906 627A. 13.03.2011 zastąpiliśmy go tymczasowo N75 od C5 [059 906 627A].

dla ciekawych - oto jak zmieniła się charakterystyka doładowania po zamianie 059 906 627A [po lewej] na 1K0 906 627A [po prawej]:

011d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39563.html

AFB Norberta pięknie ciągnie na chwilę obecną - ma swoje 150PS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz podziękował :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Teraz,to inne auto.

A ja przez rok jeździłem,myśląc że autko ma kopa :facepalm:

Kolega meszrum,ma naprawdę opanowane do granic,2.5 TDI,polecam oddać furkę w jego rączki.

I byłyby goździki,gdyby nie Ci ..... na moturach,hehe :wink4:

Na next randce(o ile będzie)nie będzie już spoconych dłoni hehe :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...