PIPEN-A4 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam mam pytanie nie dawno kupiłem audi a4 2002 2.5TDI 155k AYM auto jest w bardzo dobrym stanie ma przejechane 165 tys km w oryginale- sprawdzone, moje pytanie jest następujące o profilaktykę wałków jak jest najlepsza , czytałem na forum ze wymiana hydro jest dobą metodą żeby zapobiec wycieraniu się wałków, :tongue4:pozdrawiam- JAK DBAĆ ŻEBY MIENIĆ PRZYGÓD.
michalik Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Witaj ja tez mam identyczny model, silnik i rocznik nawet sie zgadza!Przebieg 170.000 sprawdzony w serwisie.Niestety wydaje mi si ze troszke za glosno klekocze.Mam nadzieje ze to tylko hydropopychacze, juz jakies 2 tygodnie zagladam pod pokrywy i jakos brak czasu!Ale w tym tygodniu chyba dopadne swoja audice.Co bym jeszcze dodal do tej profilaktyki oczywiscie po przeczytaniu kilkunastu postow z ktorymi sie zgadzam to, wymiana oleju co 10.000 oczywiscie syntetyk.Oraz wymiana filtra tak zwanej odmy.Chociaz co do tej odmy to sie nie tyczy wszystkich modeli, ja w ciemno kupilem w serwisie filtr odmy za 260 zeta i niepotrzebnie!W naszych modelach wystepuje plastikowy wklad ktory raczej nie ma prawa sie zatkac, moj po zdemontowaniu wygladal jak nowy.Te drugie typy to wklad podobny do filtrow oleju i te raczej pewne ze sie kiedys przytkaja!!!
Tom_F Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 A co w przypadku, gdy w takim silniku są wycieki oleju? Czy też trzeba stosować pełny syntetyk? W serwisie mnie przestrzegano, że często w tych 2,5 są poważne wycieki oleju, silniki mają problemy ze szczelnością i wtedy lepiej jest mu zalać półsyntetyk Castrola Magnatec 10W/40 Mój na szczęście oleju nie bierze, ale troszke ulany od dołu miski jest. Czy pełny syntetyk nie rozszczelni mi silnika?
michalik Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Znowu poczytalem sobie o tych olejach i powiem wam ze glowa mnie rozbolala!!! Jedni pisza syntetyk np:5W40 drudzy polsyntetyk 10W40, ja osobiscie zalalem swoj silnik Castrolem Edge 5W40.Ale przy nastepnej wymianie chyba przejde na 10W40 Castrol Magnatek.Pytacie dlaczego? Dzis przeczytalem takie cos!Olej o malej lepkosci np:0W,5W w wysokiej temperaturze wplywa na zmniejszenie oporow pracy silnika, a wiec i na zmniejszenie zuzycia paliwa i wzrost mocy, ale film ochronny, jaki przylepia sie do wspolpracujacych czesci,jest cienszy!!!!!! SKALA ZIMOWA--- 25W-Olej nie odporny na zimno,nie na polski klimat. 20W-Juz przy -15stopni C taki olej moze utrudnic rozruch. 15W-Olej tej klasy zachowuje sie znosnie do-20stopni C. 10W-Popularna klasa oleju,dziala dobrze do -25stopni C. 5W-Olej do nowoczesnych aut,znosi mroz do -30stopni C. 0W- najbardziej zimowy syntetyk, dziala do -35stopni C. SKALA LETNIA--- 60-Olej do zastosowan ekstremalnych w autach wykorzystywanych w wyscigach oraz w rajdach.Moze powodowac nieznaczny wzrost zuzycia paliwa. 50-Olej do stosowania w obciazonych silnikach,odporny na prace w wysokich temperaturach dla kierowcow preferujacych dynamiczny styl jazdy. 40-Taki olej stosowany jest najczesciej w normalnych uzytkowanych autach jako kompromis pomiedzy oszczednoscia i wlasciwosciami ochronnymi. 30-Olej energooszczedny majacy niewielkie opory wewnetrzne.Niektore silniki (np:nowych fordow) moga byc smarowane tylko takim olejem. 20-Olej superoszczedny zapewnia poprawe osiagow silnika i emisji substancji toksycznych.Mozna go stosowac tylko w niektorych silnikach.
muchabzz Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 A co w przypadku, gdy w takim silniku są wycieki oleju? Czy też trzeba stosować pełny syntetyk? W serwisie mnie przestrzegano, że często w tych 2,5 są poważne wycieki oleju, silniki mają problemy ze szczelnością i wtedy lepiej jest mu zalać półsyntetyk Castrola Magnatec 10W/40 Mój na szczęście oleju nie bierze, ale troszke ulany od dołu miski jest. Czy pełny syntetyk nie rozszczelni mi silnika? kolejny raz zadaje to samo pytanie.... masz silnik i podejrzewasz ze bedzie mial wycieki. Co robisz? likwidujesz wycieki i jezdzisz na porzadnym oleju czy wlewasz gorszy olej ludzac sie ze ci w ten sposob wycieki znikna? albo inaczej : jak masz wyciek na syntetyku to zlikwidujesz go wymieniajac olej na bardziej gesty ? bo wg mnie to wyciek bedziesz mial dalej tylko wmawiac sobie bedziesz ze olej ci naprawil ludzie kiedy wy w koncu zrozumiecie ze wycieki sie likwiduje a nie zmienia olej na gorszy !!!
kudalty66 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 A co w przypadku, gdy w takim silniku są wycieki oleju? Czy też trzeba stosować pełny syntetyk? W serwisie mnie przestrzegano, że często w tych 2,5 są poważne wycieki oleju, silniki mają problemy ze szczelnością i wtedy lepiej jest mu zalać półsyntetyk Castrola Magnatec 10W/40 Mój na szczęście oleju nie bierze, ale troszke ulany od dołu miski jest. Czy pełny syntetyk nie rozszczelni mi silnika? kolejny raz zadaje to samo pytanie.... masz silnik i podejrzewasz ze bedzie mial wycieki. Co robisz? likwidujesz wycieki i jezdzisz na porzadnym oleju czy wlewasz gorszy olej ludzac sie ze ci w ten sposob wycieki znikna? albo inaczej : jak masz wyciek na syntetyku to zlikwidujesz go wymieniajac olej na bardziej gesty ? bo wg mnie to wyciek bedziesz mial dalej tylko wmawiac sobie bedziesz ze olej ci naprawil ludzie kiedy wy w koncu zrozumiecie ze wycieki sie likwiduje a nie zmienia olej na gorszy !!! bardzo dobrze powiedziane, wycieki się likwiduje a nie wlewa gorszego oleju żeby nie ciekło, może od razu dolać tzw motodoktora a dlaczego te silniki mają niby problemy ze szczelnościa???? tak samo jest np w subaru, no bo głowice sa pochylone, jak uszczelka dakla jest słaba no to sie cieknie, w pionowych 1.9 takiego problemu niema,. Co do trwałości wałków??? Ja wymieniałem je 100 tys km temu, od tamtej pory cały czas leję, Edge 5/40, oleju nie bierze i nie wycieka, wymieniam co max 10tys, odma nowa wymieniona podczas remontu. ostatnio wymianiłem wtrysk sterujący, Wałki wygladaja jak nowe, dodam że zakładałem ori z aso nie jakieś allegrowe, lub regenerowane,. pozdr
VicVega Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Poza tym Castrol Magnatec 10W40 nie spełnia normy wyznaczonej przez producenta. Jeśli mnie pamięć nie myli to do naszych 2,5TDI wymagana norma to 505.01, a Magnatec ma 505.00
kudalty66 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Poza tym Castrol Magnatec 10W40 nie spełnia normy wyznaczonej przez producenta. Jeśli mnie pamięć nie myli to do naszych 2,5TDI wymagana norma to 505.01, a Magnatec ma 505.00 niestety sie nie zgodzę, 505.01 to norma do pompowtrysków, u nas jest 505.00, nawet mineralne 15/40 ja spełniaja, a co kto zaleje to już zależy od właściciela. jak juz wspomniałem, lepszy olej jeszcze nigdy nie uszkodził silnika, edge 5/40 ma norme 505.00 i 505.01, skoro nadaje sie do pompek, to ma duzo wiekszą ochrone przed ścieraniem, a naszych V6 tam ma co trzeć o siebie. pozdro
VicVega Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Faktycznie, namieszałem, przepraszam Ale byłem święcie przekonany, że ma spełniać normę 505.01, ciekawe skąd mi się to wzięło.. Skleroza? :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się