Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Skrzynia AG4 01N zmiana biegów przy różnych prędkościach obrotowych silnika


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy auta mojego kumpla - użytkownik rydz i sprawa jest naprawdę drażniąca a oto jej opis :

" Pytanie dotyczy wg. mnie niezrozumiałej pracy skrzyni biegów. Skrzynia wydaje się pracować bez zarzutu ,jednak niepokoi mnie fakt innych granic prędkości/obrotów zmiany biegów, przy normalnej spokojnej jeździe. Zawsze kiedy samochód dłużej postoi przez pierwsze kilometry zmienia biegi w przedziałach:

Wariant 1

1-2 - 25 km/h około 2300-2400 obr./min.

2-3 - 58 km/h około 2300-2400 obr./min.

3-4 - 85 km/h około 2300-2400 obr./min.

Natomiast po przejechaniu kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrów przyjmuje wartości:

Wariant 2

1-2 - 20 km/h około 2000-2100 obr./min.

2-3 - 52 km/h około 2000-2100 obr./min.

3-4 - 76 km/h około 2000-2100 obr./min.

Zmiana biegów w pierwszej wersji jest uciążliwa w jeździe po mieście, bo średnia prędkość samochodów na ulicach to 50-55 km/h, a ja wtedy jadę na dwójce z obrotami 2300, samochód pali więcej, przy stałej prędkości takie obroty sprawiają wrażenie jakby ktoś zapominał o zmianie biegów Zapewne niszczy też to skrzynie.

Problem w tym, że zawsze po dłuższym postoju/po nocy jazda zaczyna się w pierwszym wariancie, natomiast przejście do pracy w drugi, następuję niekonsekwentnie:

-najszybciej po odpaleniu i pozostawieniu na P przez około 10-15 minut, wtedy ruszam i już pracuje w wariancie drugim, pomimo tego ,że temp. silnika jest około 60-70oC

-przejście w wariant drugi ruszając od razu po odpaleniu następuje w bardzo różnym odstępie czasowym, jak i przejechanych kilometrów, długo po tym jak już temp silnika osiągnie 90oC-nigdy nie sprawdzałem w tym czasie temp oleju skrzyni

Najciekawsze jest to, ze pracując już na wariancie drugim, eksploatując samochód np. przez 1.5h, przejechaniu 100 km, wyłączam samochód na 5-10 minut i sytuacji się powtarza- znowu jeżdżę na wariancie pierwszym, jakbym wsiadł po nocy . "

Oto AutoScan tego auta z Vaga :

Thursday,30,December,2010,16:28:00:50594

VAG-COM Version: Release 704.1

Data version: 20070422

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77

Mileage: 181220km/112604miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 038-906-012.LBL

Part No: 038 906 012 AH

Component: 1,9l R4 EDC 0000AG 2827

Coding: 00001

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans Labels: None

Part No: 01N 927 733 EB

Component: AG4 Getriebe 01N 4534

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL

Part No: 8E0 614 111 AB

Component: ABS 5.3 FRONT D00

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: None

Part No: 8D0 820 043 N

Component: A4 KLIMAAUTOMAT D56

Coding: 00043

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 8D0-959-655-AI8.LBL

Part No: 8D0 959 655 J

Component: Airbag Front+Seite 1001

Coding: 00104

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.LBL

Part No: 4B0 920 900 Q

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D09

Coding: 00060

Shop #: WSC 20834

Part No: 4B0920900Q

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D09

�˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

3 Faults Found:

00771 - Fuel Level Sensor (G)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

01177 - Engine Control Unit

64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

01336 - Data Bus for Comfort System

37-10 - Faulty - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 25: Immobilizer Labels: None

Part No: Bitte Adress

Component: e 17 eingeben

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error occurred

-------------------------------------------------------------------------------

Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.LBL

Part No: 8D0 862 257 B

Component: ZV-Pumpe, Funk D12

Coding: 12865

Shop #: WSC 06335

2 Faults Found:

00991 - Interior Lights

28-00 - Short to Plus

00956 - Key 2

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... ale nic Andrzejku o oleju nie piszesz a to jest moim zdaniem pierwsza sprawa...

co ma zalane i od jak długo to siedzi... o poziomie nie wspomnę...

bo jak sam zauważyłeś to po jakimś czasie... może sprawa rozgrzania... może jakiś cudownych zapchanych kanalików od jakiegoś szlamu... a może jak to bywa w 4kach (z golfa 3 pamiętam) temat wymiany sterowników bo głupiały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rydzyk zaraz się wypowie - wysłałem już mu linka do wątku o jego własnym aucie :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniany 04.2010 przy 175 kkm, stan starego był bardzo dobry, filtr z 99', olej ładny klarowny. Wymieniany był u Ignatiuka w Gdańsku, także nie u jakiś papraków. Szczerze powiem, że nie wiem czy te objawy były od początku i po prostu wcześniej nie zwracałem na to uwagi z racji tego, że to mój pierwszy automat.

Dzięki

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja tylko dodam że cuda się działy w Golfie AFN (więc prawie ten sam silnik) z 1997 jak koleś miał niski stan oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu bylem u Sosnowskiego, podłączał komputer, przejechal się sprawdzili stan oleju, wszystko dobrze, ale powiedział,że nigdy nie zwracał na takie objawy uwagi:) obecny przebieg 182 tyś, brak błędów w innych podzespołach, jedynie błąd czujnika poziomu paliwa, błędy z loga wyżej nie pojawiły się po skasowaniu, a dodam,że mam wymieniona przepływkę i czujnik cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam jaki olej zalał? Bo ma to bardzo duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no już pytałem... ale skoro taki pewny serwisu to pewnie normę zalali... cieżko będzie z tym tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by zapytać speców (np. http://www.automatic-serwis.pl/) jaki olej ma być w tej skrzyni - powtarzam to bardzo istotne. Napewno koloru oleju nie powinno się zmieniać - jak fabrycznie był czerwony to lać czerwony itd.

Znalazłem że ta skrzynia lubjej wersja AG4 siedzie w pasku...

Może sami się pokusicie o wymianę oleju:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=25779

http://www.blauparts.com/audi/audi_fluid/audi_automatic_transmission_fluid.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Ja tez mam taki automat ag4n w AVG. Objawy mam identyczne jak ty jak jade na zimnym silniku. Olej mialem wymieniany i praca asb sie nie zmienila przez to. Jest to denerwujace bo na manualu nigdy bym silnika nie krecil do 2300-2400 obr. by zmienic bieg z 1 na 2 a pozniej na 3 po miescie. Wydaje mi sie ze ten automat tak wlasnie pracuje. Ja jak odpalam auto rano to silnik przyspiesza mi z 1 na 2 tak do 2300 obr. i potem tak jade przez miasto ok 40km/h na tej 2.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sokram a na rozgrzanym już za każdym razem jest ok ?? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOKRAM- kiedy zaczyna zmieniać na mniejszych wartościach? Czy zauważyłeś, że to np, jak silnik osiągnie 90 C, czy jest jakaś reguła u Ciebie? Co jak wyłączysz silnik na 5-10 min? U mnie po takim czasie znowu jeździ jakby był zimny, przecież przez tak krótki czas ani silnik nie ostygnie, ani olej w skrzyni, więc nie może to być zależne od tego, chyba że u Ciebie tak się nie dzieje, a ja mam jakiś czujnik pracujący nieprawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się sprawdzić w blokach wartości mierzonych w skrzyni auto temp oleju ? Może czujnik w ch... wali i podaje niską temp więc skrzynia próbuje rozgrzać olej... Jest taka opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Wiesz, z tego co zauwazylem nawet dzisiaj to zmienia mi szybciej biegi tak do ok 2100 obr juz nawet przy temperaturze silnika 60-70 stopni. W czasie jazdy jak mam na blacie 90 st C to mi zawsze zmienia do 2100 obr biegi.

Nie wiem kiedy skrzynia zmienia biegi z 2300 do 2100 obr bo nigdy nie liczylem czasu w czasie jazdy.

Zdarza mi sie ze jak odpalam auto i silnik jest cieply tzn ma 90 st C to musze go ciagnac do 2300 obr aby zmienil bieg.

Sadze, ze mam sytuacje taka jak ty "rydz" dokladnie.

Termostat ma sprawny(wymieniany), automat do tej pory ori, nie robiony w zadnym serwisie w PL.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się jeszcze nie zdarzyło żeby skrzynia pracowała w wariancie II przed osiągnięciem 90 C, co więcej długo, długo, po osiągnięciu 90 C. Dziś zrobiłem 15 km po mieście zanim zszedł na niższe. Pytanie zasadnicze <sokram>, jak już Ci zmienia na niższych wartościach, to czy tak jak u mnie wystarczy silnik wyłączyć na 5-10 min, i znowu zmienia na wyższych?[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 09:39_________________________________________________Jest może ktoś, kto potwierdzi taką pracę skrzyni u siebie, jak u mnie i <sokrama>, a może ma inaczej. Mam wujka w Białymstoku, on twierdzi,że u niego ASB pracuje zawsze na tych niższych wartościach-AUDI z 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiesz, nigdy nie mierzylem czasu jak moje auto z temp 90 st C zostalo wygaszone i ponownie uruchomione. Ale tak jak napisales "rydz" po ponownym odpaleniu silnika i temperaturze 90 st C na blacie rowniez musze pociagnac do 2300 obr by zmienic bieg na wyzszy. Nie zaobserwowalem jakiejs prawidlowosci zwiazanej z przejsciem z 1 trybu na 2...Mam tak jak pisalem wczesniej. Vag nie pokazuje mi zadnych bledow w ASB i tak jezdze caly czas.

Wkurza mnie tylko zmiana biegu z 2 na 3 jak musze dobic do 60km/h by taka zmiana zaszła a obroty ok 2300-2400 i auto pije jak smok rope...

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się sprawdzić w blokach wartości mierzonych w skrzyni auto temp oleju ? Może czujnik w ch... wali i podaje niską temp więc skrzynia próbuje rozgrzać olej... Jest taka opcja ?

[select]

[02 - Auto Trans]

[Meas. Blocks - 08]

Set group to "005"

[Go!]

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/autotrans.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś jaki powinien być zakres temp. "rozgrzanego" oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...