Rad8k Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Witam Ostatnio mam problem z silnikiem ,a mianowicie czasami bardzo dymi na biało.Wiem ze turbina puszcza olej bo jest cała w oleju (strona gdzie ide powietrze do silnika) Ale zauważyłem tez ze urwał mi sie przewód dochodzący tego zaworku który jest oznaczony nr.6 (urwał sie ten przewód wychodzący w prawą stronę.) Czy to moze byc przyczyną dymienia ? Czy jednak turbo ? narazie nie mam jak naprawic tego przewodu , ale moze mi ktos podpowie za co odpowiada urzadzenie oznaczone nr.6 na schemacie ? Silnik nie stracił mocy ,na vag brak błędów , czasami tylko przydławi jak nie jest dobrze nagrzany a wcisne mocniej pedał gazu ,wtedy tez pojawia sie biały dym za moim samochodem (bardzo duzo dymu )
Galec Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Kolego to jest zawór do pompy wtórnego powietrza nr 24 na twoim schemacie. U mnie padł sam zawór można go zaślepić. Dziwne że nie masz błędów na VAG-u u mnie wywalało niepoprawny przepływ powietrza wtórnego. A wężyk który Ci się przerwał jest od podciśnienia które steruje tym zaworem. U mnie po uszkodzeniu zaworu spaliny cofały się przez pompę do puchy filtra powietrza i to było przyczyną przydławiania się silnika, bo jak wszystko działa jak trzeba to pompa dmucha powietrze w jedną stronę z puchy filtra powietrza w wydech w celu obniżenia temperatury i dopalenia spalin. Ja problem na razie rozwiązałem połowicznie a mianowicie zatkałem wlot od strony puszki filtra powietrza jak ściągniesz osłonę filtra powietrza to obok rury która idzie do turbo będziesz miał taki plastikowy przewód który jest nałożony na puszkę filtra i schodzi w dół. Trzeba go ściągnąć z puszki i filtra i założyć na króciec od puszki filtra powietrza nakrętkę od wody mineralnej idealnie pasuje średnicą . U mnie po tej operacji problemy z przerywaniem silnika jak wcisnę mocno pedał gazu ustały. Mam nadzieje że wyjaśniłem o co chodzi jutro cyknę fotkę to dokładnie pokaże co trzeba zatkać. A generalnie to cały układ z pompą powietrza wtórnego można wymontować i ja się do tego przymierzam jak się zrobi cieplej za oknem. Wtedy wystarczy w miejsce zaworu nr 6 wstawić blaszaną zaślepkę i problem z głowy. Natomiast białe dymienie nie ustanie ponieważ jest to olej który puszcza turbo i wypala się na katalizatorze. Miałem niestety tak samo i trzeba było wymienić turbinę od tego czasu nie wiem co to dolewka oleju :>
Rad8k Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Opublikowano 8 Lutego 2011 Bardzo Ci dziekuję za odpowiedź i dokładne wyjaśnienie problemu który mnie trapi, jeżeli chodzi o błąd VAG "niepoprawny przepływ powietrza wtórnegoto" to kiedyś mi wyskoczył ale go skasowałem i juz się nie pojawiał wieć pomyślałem ze to chwilowo wystąpiło :gwizdanie: Mam zamiar wymienić wszystkie przewody podciśnienia więć nie bede kombinował ,ale mozesz wrzucic fotke moze przyda sie dla przyszłych pokoleń A jazeli chodzi o turbo czy w twoim przypadku jedynym rozwiązaniem było nowe turbo? czy moze jeszcze dało rade regenerować ? Bo jakoś nie uśmiecha mi się wywalić około 2000zł na turbo
Galec Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Ja już u siebie już dawno powymieniałem wszystkie wężyki na sylikonowe i jest spokój a te stare jak ściągałem to się w rękach kruszyły generalnie konstruktorzy nie pomyśleli za bardzo z tymi wężykami Co do turbo to u mnie nie dość że puszczało olej to jeszcze miałem wypaloną klapkę od WG tak więc była totalna lipa Ja turbo wsadziłem hybrydę od Karambola k03 przerobioną na k04 przy okazji wypadł katalizator a zamiast niego DP. Za turbinkę dałem 1300 ale musisz zostawić swoją starą na razie zrobiłem na niej 5 kkm i nic złego się nie dzieje a autko zasuwa jak głupie Jak będzie cieplej wpada pod maskę jeszcze TIP który wożę w bagażnika i duży IC a potem kropką nad "i" będzie wystrojenie tego wszystkiego jak trzeba sam jestem ciekawy ile wyjdzie mocy po całym zabiegu Ja bym na razie zatkał ten zawór bo jest to trochę niebezpieczne ja kilka razy podczas wyprzedzania TIR-a nagle miałem niespodziewany brak ciągu i trzeba było się chować z powrotem za niego bo auto nie jechało
Rad8k Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Opublikowano 8 Lutego 2011 Ja już u siebie już dawno powymieniałem wszystkie wężyki na sylikonowe i jest spokój a te stare jak ściągałem to się w rękach kruszyły generalnie konstruktorzy nie pomyśleli za bardzo z tymi wężykami Co do turbo to u mnie nie dość że puszczało olej to jeszcze miałem wypaloną klapkę od WG tak więc była totalna lipa Ja turbo wsadziłem hybrydę od Karambola k03 przerobioną na k04 przy okazji wypadł katalizator a zamiast niego DP. Za turbinkę dałem 1300 ale musisz zostawić swoją starą na razie zrobiłem na niej 5 kkm i nic złego się nie dzieje a autko zasuwa jak głupie Jak będzie cieplej wpada pod maskę jeszcze TIP który wożę w bagażnika i duży IC a potem kropką nad "i" będzie wystrojenie tego wszystkiego jak trzeba sam jestem ciekawy ile wyjdzie mocy po całym zabiegu Ja bym na razie zatkał ten zawór bo jest to trochę niebezpieczne ja kilka razy podczas wyprzedzania TIR-a nagle miałem niespodziewany brak ciągu i trzeba było się chować z powrotem za niego bo auto nie jechało A wężyki z allego? czy mozesz polecić jakiegoś konkretnego dostawce? Oraz jak to jest z tymi turbinami czy k04 wchodzi plug&play pod nasze ANB czy trzeba dać nowy kolektor ? Bo z jednej strony korci mnie zeby wstawic wiekszą turbinę bo i tak na lato miałem zamiar wgrać wirus ,ale z drugiej strony regeneracja wyszła by duzo taniej a i tak na seryjnych wtryskach nie wypluje wiecej niz 200KM Narazie wszystko i tak musi sobie miesiąc poczekać bo auto dopiero co sprowadzone z niemiec i sprawą priorytetową jest rozrzad co by mi cały silnik nie pierd :gwizdanie: , wieć powymieniam sobie wszystko za jednym zamachem
Galec Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Wężyki brałem z internetowego sklepu http://www.re5pect.pl/ kupiłem 4 mb i jeszcze trochę zostało. Co do turbo to wchodzi P&P nic nie trzeba zmieniać tylko zakładać lać paliwko i śmigać :> Wiesz co z tymi wtryskami to różnie słyszałem sam jestem ciekawy ile wyjdzie u mnie na ori wtryskach najwyżej jak już nie będą dawały rady to potem wpadną większe. Chciał bym osiągnąć jakieś 220-230 KM ale to się okaże jak wjadę na rolki bo silnik silnikowi nie równy, więcej i tak nie ma sensu ładować do ośki. Ja bym wkładał większe zawsze jest baza pod ewentualny rozwój tym bardziej że jak będziesz robił program to zawsze kilka koni więcej Ci wyjdzie na k04 niż na k03. A tak po za tym to ile teraz takie ANB za Odrą stoi?? bo ja swoją też targałem od niemców prawie dwa lata temu
Rad8k Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 ogarnąłem na allegro od tego samego sprzedawcy 2 turbawki 1. Seria k04 http://moto.allegro.pl/vw-audi-1-8t-k04-180km-nowa-turbosprezarka-i1409969737.html 2. k03 przerobione na k04 http://moto.allegro.pl/vw-audi-1-8-tb-k03-k04-180-km-turbo-tuning-i1450681475.html Którą lepiej sie zainteresować? bo różnica ceny tylko 100zł Na czym tak naprawde polega ten tuning turbin z 03 na 04?
Galec Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Zmiana k03 na k04 czyli tzw hybryda polega na rozwierceniu muszli turbiny w celu zmieszczenia w niej większego wirnika bo tylko tym się różnią te turbiny jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Natomiast nie wiem co to za firma ja jak czytałem opinie o turbinach i firmach to generalnie większość ludzi polecała karambola i jego produkty a tutaj może być różnie tak więc musiał byś poszukać na necie opinii na temat tej firmy a co do doładowania to masz tu mojego loga na ori sofcie i wywalonym katalizatorze co prawda trochę go skopałem bo zaczyna się od 1700 a nie 1500 obr ale widać jak ładuje turbo Log (0 - 115)
Rad8k Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 Kontaktowałem się z karambolem i k04 mozna kupic za 1400 więć jeżeli polecasz firmę to sie zdecyduję A wracając do przewodów podciśnienia to jaki rozmiar muszę kupić? oraz jak rozwiązałeś sprawę zacisków końcówek? Czy opaski ,tak zwane zipy wystarczą?
Galec Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Wiesz co zabij mnie a nie pamiętam jaka tam była średnica już będzie z półtora roku jak je zmieniałem Co do zaciskania końcówek to użyłem tych metalowych skręcanych na śrubkę kupiłem najmniejsze jakie mieli w castoramie i się do dziś trzymają elegancko. Ale myślę że takie plastikowe trytki też dadzą rade będziesz musiał spróbować Ja za swoją płaciłem dokładnie tyle samo tylko pamiętaj że starą trzeba oddać, zanim się zdecydowałem na karambola to przewertowałem setki stron różnych forów i stwierdziłem że ma najlepszy współczynnik cena/jakość, a po za tym zawsze masz rok gwarancji w razie tzw W. A sprawdzałeś jak tam Twoja turbina ładuje dużo odbiega od mojego loga?? Co Ci mogę powiedzieć na pewno to puki nie będzie programu trochę się dół pogorszył z racji że ta jest minimalnie większa i trochę później wstaje od K03 ale z tego co czytałem to po programie będzie elegancko dmuchała od dołu do samego końca
Rad8k Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 Wiesz co zabij mnie a nie pamiętam jaka tam była średnica już będzie z półtora roku jak je zmieniałem Co do zaciskania końcówek to użyłem tych metalowych skręcanych na śrubkę kupiłem najmniejsze jakie mieli w castoramie i się do dziś trzymają elegancko. Ale myślę że takie plastikowe trytki też dadzą rade będziesz musiał spróbować Ja za swoją płaciłem dokładnie tyle samo tylko pamiętaj że starą trzeba oddać, zanim się zdecydowałem na karambola to przewertowałem setki stron różnych forów i stwierdziłem że ma najlepszy współczynnik cena/jakość, a po za tym zawsze masz rok gwarancji w razie tzw W. A sprawdzałeś jak tam Twoja turbina ładuje dużo odbiega od mojego loga?? Co Ci mogę powiedzieć na pewno to puki nie będzie programu trochę się dół pogorszył z racji że ta jest minimalnie większa i trochę później wstaje od K03 ale z tego co czytałem to po programie będzie elegancko dmuchała od dołu do samego końca Program i tak trzeba wstawic,ale zastanawia mnie tylko czy k04 pasuje p&p bo ostatnio rozmawiałem z kolegą który tez ma a4 1.8t i powiedział mi zebym dobrze to sprawdził bo podobno nie pasuje pod kolektor od k03. W związku z tym czy na forum jest ktoś kto wymieniał k03 na k04 i jest w temacie co trzeba jeszcze zmodyfikować ,bo jezeli trzeba jeszcze do tego wymieniac wszystki przewody i kolektor to mi sie to nie podoba
Galec Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Już Ci pisałem że wszystko pasuje p&p wyciągasz starą wkładasz nową. Jak by nie pasowało to bym o tym wiedział bo sam taką operacje robiłem i od 6 kkm siedzi u mnie k04 od Karambola i po za wywaleniem katalizatora nic innego nie zmieniałem
Rad8k Opublikowano 12 Lutego 2011 Autor Opublikowano 12 Lutego 2011 Już Ci pisałem że wszystko pasuje p&p wyciągasz starą wkładasz nową. Jak by nie pasowało to bym o tym wiedział bo sam taką operacje robiłem i od 6 kkm siedzi u mnie k04 od Karambola i po za wywaleniem katalizatora nic innego nie zmieniałem Ok ,dzieki w takim razie zamawiam k04 od Karambola
Galec Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Jak zamontujesz to zrób logi doładowania będzie można porównywać jak ładuje u Ciebie a jak u mnie ciekawe czy będą jakieś różnice.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się