domjenick Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Możesz kręcić mbc ile wlezie i w tryb awaryjny nie wejdzie. Ja mam teraz prawie 1,5 bara w peaku na n75-j. coś mi się nie chce wierzyć,że to seria-wielu się skarżyło ,że i w AEB powyżej 0,8 bara mieli notlaufa
karol_rog Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 No właśnie czytałem sobie Twój wątek, ciekawy pomysł. Przyrost dawki o 50%(teoretycznie). Tylko jak wzrosło ciśnienie doładowania to i na listwie paliwa wzrosło ciśnienie, a ECU nie widzi tego że ma wyższe ciśnienie na listwie, a przy wzroście ciśnienia doładowania wzrosły wskazania przepływki (i czasy wtrysków). Nie miałeś troszkę za dużo paliwa? Ja wolałbym podnieść jakoś ciśnienie doładowania bez montowania mbc, a przepływkę "skalibrować" elektronicznie.[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 00:38_________________________________________________@domjenick jak masz zaniżone wskazania przepływki to nie wejdzie w tryb awaryjny nawet powyżej 0,8bara, to już wiemy
rozjemca Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 No właśnie czytałem sobie Twój wątek, ciekawy pomysł. Przyrost dawki o 50%(teoretycznie). Tylko jak wzrosło ciśnienie doładowania to i na listwie paliwa wzrosło ciśnienie, a ECU nie widzi tego że ma wyższe ciśnienie na listwie, a przy wzroście ciśnienia doładowania wzrosły wskazania przepływki (i czasy wtrysków). Nie miałeś troszkę za dużo paliwa? Ja wolałbym podnieść jakoś ciśnienie doładowania bez montowania mbc, a przepływkę "skalibrować" elektronicznie. Ciśnienie reguluje regulator ciśnienia paliwa, a ten ma wężyk puszczony do kolektora, tak że zawsze masz 4 bary niezależnie od ciśnienia panującego w kolektorze. Nie miałem za dużo paliwa. Jeśli przekalibrujesz przepływkę musisz wtryski wsadzić większe, ewentualnie zmienić dawkowanie paliwa w kanałach adaptacyjnych sterownika tylko tam zakres maksymalny niestety tylko +/- 10%.
karol_rog Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 No fakt "stałe ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze". Ciśnienie na listwie zmienia się w stosunku do atmosferycznego, ale wtryski nie walą do atmosfery przecież :> Zawsze będą 4 bary względem kolektora dolotowego. Pompę paliwa masz seryjną?
domjenick Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 jak masz zaniżone wskazania przepływki to nie wejdzie w tryb awaryjny nawet powyżej 0,8bara, to już wiemy czyli wkładając przepływkę,o większej średnicy-dane do ECU będą zaniżone,a co za tym idzie czas otwarcia wtrysków też,więc skąd ma się to ciśnienie wytworzyć,jak paliwa będzie mniej- Ciśnienie reguluje regulator ciśnienia paliwana 4 bry,ale można zastosować dodatkowy regulator-zewnętrzny i wpiąć się w powrót do zbiornika
karol_rog Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 czas wtrysku się skróci ale: - po korekcji lambda czas wtrysku wróci do normy(jeżeli nie odbiega o więcej niż 10%) - można większe wtryski wsadzić - można właśnie zwiększyć ciśnienie na listwie - można wszystkie trzy powyższe
domjenick Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 czas wtrysku się skróci ale: - po korekcji lambda czas wtrysku wróci do normy(jeżeli nie odbiega o więcej niż 10%) - można większe wtryski wsadzić - można właśnie zwiększyć ciśnienie na listwie no tak rozjemca- powracając do Twojego doładowania-przecież twoje auto na chipie lata-więc co ty porównujesz swoje doładowanie do seryjnego?przy Twoim chipie-nie złapie trybu awaryjnego przy 0,80 bara,ale w serii już może-zakładając,ze przepływka pokazuje wartości rzeczywiste
rozjemca Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 No fakt "stałe ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze". Ciśnienie na listwie zmienia się w stosunku do atmosferycznego, ale wtryski nie walą do atmosfery przecież :> Zawsze będą 4 bary względem kolektora dolotowego. Pompę paliwa masz seryjną? Tak, pompa seryjna i wyrabia, ale myślę że jest bliska granicy wydajności. W razie co jest patent aby podnieść jej sprawność. Pompa jest zasilana napięciem 12v, trzeba wpiąć ją bezpośrednio pod akumulator i dostanie 14v. Da to nam prawie 20% przyrost wydajności pompy Widziałem gdzieś na necie schematy jak wpiąć pompę w ten sposób za pomocą prostego przekaźnika.
karol_rog Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 A skąd tam 12V, jest podłączona pod jakiś stabilizator? Myślałem że ma normalnie 14V. Ja planuje przerabiać sobie regulator napięcia żeby podnieść napięcie o 0,3V(potrzebuję do car-audio)), będę miał dodatkowy bonus przy okazji :>. Czy próbowałeś jeździć na większych wtryskach i nowym przepływomierzy ale bez mbc, co się wtedy dzieje z ciśnieniem doładowania?
rozjemca Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 rozjemca- powracając do Twojego doładowania-przecież twoje auto na chipie lata-więc co ty porównujesz swoje doładowanie do seryjnego?przy Twoim chipie-nie złapie trybu awaryjnego przy 0,80 bara,ale w serii już może-zakładając,ze przepływka pokazuje wartości rzeczywiste no na chipie ;p wydawało mi się że na seryjnym programie i seryjnej przepływce nie złapie limpa, ale może tak nie jest, teraz już sam nie wiem. Jeśli tak to w aeb trzeba oszukać jednak przepływkę, a w nowszych map sensor
domjenick Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Czy próbowałeś jeździć na większych wtryskach i nowym przepływomierzy ale bez mbc, co się wtedy dzieje z ciśnieniem doładowania? rozjemca ma chipa z allegro,więc tam mapa doładowania może być ustawiona w nieskończoność i jeśli dalej ma hybrydę-to mu ponad bara normalnie będzie dmuchac-MBC tylko mu utrzyma w górnym zakresie obrotów-szkoda,ze w AEB nie można zlogować doładowania :wink4:no na chipie ;p wydawało mi się że na seryjnym programie i seryjnej przepływce nie złapie limpa, ale może tak nie jest, teraz już sam nie wiem. Jeśli tak to w aeb trzeba oszukać jednak przepływkę, a w nowszych map sensor nie da się oszukać-duo czasu spędziłem,żeby to rozgryzć i niestety mapy doładowania nie oszukasz [br]Dopisany: 16 Luty 2011, 01:38_________________________________________________w B6 możesz dać większe wtryski z MBC-np wtryski z BEXa (190 koni) i dzwignąć ciśnienie do 0,80 i będzie latać,ale w AEB doładowanie jest wyliczane z przepływki,której wartości są zapisane,jakie mają byc-jesli są większe-ECU tnie...tak samo,jak czujnik ciśnienia w B6,jeden jest na intercoolerze,a drugi pod kolektorem-odpięcie każdego powoduje tryb awaryjny
karol_rog Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 @rozjemca chodziło mi konkretnie o to czy po wstawieniu nowego przepływomierza była zmiana w ciśnieniu doładowania bez mbc
rozjemca Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 A skąd tam 12V, jest podłączona pod jakiś stabilizator? Myślałem że ma normalnie 14V. Ja planuje przerabiać sobie regulator napięcia żeby podnieść napięcie o 0,3V(potrzebuję do car-audio)), będę miał dodatkowy bonus przy okazji :>. Czy próbowałeś jeździć na większych wtryskach i nowym przepływomierzy ale bez mbc, co się wtedy dzieje z ciśnieniem doładowania? Z tego co mi wiadomo to pompa paliwa jest za stabilizatorem 12v. Próbowałem tak jeździć, jak zmieniałem nie miałem wskaźnika ciśnienia ale nie czułem żadnej różnicy. Była to jedynie modyfikacja umożliwiająca dalsze modyfikacje
karol_rog Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 @domjenick w AEB można zlogować ciśnienie jak masz wskaźnik doładowania - bierzesz kartke, długopis i logujesz [br]Dopisany: 16 Luty 2011, 01:51_________________________________________________hmm... skoro pompa jest za stabilizatorem to być może regulator wymaga stałego wydatku pompy. Nie rozbierałem takiego nigdy, ale pewnie jest tam zwykła sprężyna wspomagana ciśnieniem kolektora i ta sprężyna uchyla lub przymyka powrót paliwa(tak jak w regulatorach ciśnienia wody). Jeśli tak to zwiększenie wydatku pompy zwiększy ciśnienie na listwie, chyba że by skalibrować regulator - coś można podłożyć pod sprężynę ale trzeba by zmierzyć ciśnienie paliwa po "kalibracji".
rozjemca Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 nie da się oszukać-duo czasu spędziłem,żeby to rozgryzć i niestety mapy doładowania nie oszukasz [br]Dopisany: 16 Luty 2011, 01:38_________________________________________________w B6 możesz dać większe wtryski z MBC-np wtryski z BEXa (190 koni) i dzwignąć ciśnienie do 0,80 i będzie latać,ale w AEB doładowanie jest wyliczane z przepływki,której wartości są zapisane,jakie mają byc-jesli są większe-ECU tnie...tak samo,jak czujnik ciśnienia w B6,jeden jest na intercoolerze,a drugi pod kolektorem-odpięcie każdego powoduje tryb awaryjny Czytałem, że ludzie wstawiają diodę aby oszukać map sensor. "A diode is a very small electronic device with a voltage rating associated with it. What it does is regulates a voltage signal to its rating. For example, if you wire a 4.7 volt diode into a 5 volt circuit, the 5 volts enter the diode, and only 4.7 are sent out. The diode mod is a way to limit the amount of boost the ECU SEES. The ECU interprets voltage from the MAP sensor as boost. The max it is able to see on stock turbo programming is 5 volts. If it hits 5 volts, or if your boost level goes higher than what is spec’d, you’ll go into limp mode (5psi). By using a diode, you are regulating only the signal the MAP sensor sends to the ECU. By soldering in a 4.7v diode, the ECU will never receive higher than that voltage signal. 4.7v is equivalent to about 17psi. Therefore, if you want to run higher boost, once you hit 17psi, the ECU won’t know if you’re boosting higher than that by what the MAP sensor is telling it. If you log your boost (block 115), it will increase and then flat line at 17psi. But if you watch your boost gauge, you’ll see the actual amount of boost your making. Some tend to think a diode limits boost, where it’s actually limiting the boost the ECU sees so you can make more. It’s a very simple install. Jen’s GLI is running a 4.3v, which corresponds to 13psi. It SHOULD be running a 4.7v, but I probably mixed the two diodes up before I installed one." Wklejam Ci przykładowego linka http://eurowerks.org/showthread.php?t=6045&page=1 , próbowałeś czegoś takiego ?
karol_rog Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 to o czym tu piszą to wstawienie diody zenera, ograniczy napięcie wyjścia czujnika do np. 4,7V , trochę to niebezpieczne bo powyżej pewnej granicy jest tak jakbyć odciął turbinę od czujnika. Już lepiej zrobić zwykły dzielnik napięcia i zaniżyć wskazania proporcjonalnie w całym zakresie, ja tak jeździłem AFN'em przez ponad 80tys km
domjenick Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 w AEB można zlogować ciśnienie jak masz wskaźnik doładowania zlogować,a zmierzyć-to dwie różne rzeczy,bo niby jak podczas jazdy dokładnie zapiszesz doładowanie i obroty-nie da się dokładnie tego zrobić-tylko w przybliżeniu,a to różnica @rozjemca chodziło mi konkretnie o to czy po wstawieniu nowego przepływomierza była zmiana w ciśnieniu doładowania bez mbc wątpię w to,a jeśli nawet-to ecu to skorygował,bo jest to w granicy tolerancji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się