Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BBK] Problem z braniem oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupowiczów. Czy wie ktoś jaka może być przyczyna brania oleju przez taki silnik? Silnik (według serwisu) nie ma wycieków. Z moich obserwacji wynika ze nie dymi ani grama (mam na myśli czarny dym). Pod korkiem wlewu oleju nie tworzy się żadna maź, która mogłaby wskazywać na przedostanie się oleju do układu chłodzącego i odwrotnie. Silnik bierze około 0,5 litra na 500 km. Nie planuję naprawy w serwisie ponieważ jak powszechnie wiadomo mogłoby to słono kosztować. Myślę sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Rozmawiałem już z miejscowym mechanikiem o tym. Powiedział mi że może sprawdzić to ciśnienie ale nie wie jak głęboko są świece ponieważ ma dosyć krótką sondę. Chciałbym żeby ktoś udzielił mi informacji czy do tego silnika jest potrzebna długa sonda. Z góry dziękuję!

Opublikowano

Generalnie bierze trochę za dużo, ale silniki V8 biorą olej, ten typ tak ma....

od 150-250 ml / 1000 km (gdy jeżdżę spokojnie)

do 600 ml / 1000 km (gdy go męczę)

średnio 300-350 ml / 1000 km ubywa i to podobno normalne, wiele osób mówi że do litra na 1000 km to norma w tych silnikach, popytaj na AKP, tam więcej ludzi ma taki motor, ja się tym nie przejmuje po prostu od czasu do czasu dolewam.....

Jaki przebig?

Jaki olej?

Jaki styl jazdy?

Generalnie jak wycieków brak to chyba za wiele nie zdziałasz...

Chcesz to odezwij się na GG do mnie: 4728811

Edit: ale Ty masz 2003 rok a w nowszych podobno juz coś poprawili, więc może jednak zdiagnozuj to dokładniej bo chyba jednak za dużo....

Opublikowano

Przebieg: 109 tyś (nie jestem pewien przebiegu ponieważ samochod był sprowadzony ze Szwajcarii a tam to sie tych kilometrów robi dużo). Możemy przyjąć ze ma 200 tyś. Olej to Mobil 0W-40. Jeśli chodzi o styl jazdy to biorąc pod uwage że mam go 3 mieśiące to jeszcze się nie uspokoilem ;). Sorry ale nie wiem co to jest AKP. W serwisie nie raczyli się zająć tą sprawą. Co do dolewania to chyba musze sobie kupić 5 litrów tego mobila i raz w tygodniu dolać 0,5. Dzieki za pomoc!

P.S. Spalanie to ty masz super! Mi raz udało się zrobić 14.5 na 100. Tak to 20 - 25 na 100. :)

Opublikowano

to normalne, że Vka bierze olej przy butowaniu. może spróbuj pojeździć z miesiąc spokojnie i wtedy sprawdź stan oleju, jeśli nadal będzie znikał w szybkim tempie to coś jest nie tak. AKP = Audi Klub Polska

Opublikowano

Przy butowaniu i oleju syntetycznym i to bardzo rzadkim (0W40 - od razu mówię że to za***isty olej żeby nie było) to w górnych granicach normy moim zdaniem, a jeśli średnie spalanie masz 20-25 to nieźle musisz w palnik dawać....... zostawił bym to w spokoju i kupił bańke oleju na dolewki....

PS: u mnie zauważyłem że świeżo po wymianie oleju bierze najmniej a bliżej końca okresu jazdy na oleju bierze najwięcej.....

Możesz ewentualnie wymienić olej (jak sie zbliża termin) i być może będzie jak u mnie, czyli będzie brał mniej.

Zalej go oczywiście tym samym olejem - jest za***isty. Tylko pamięytaj 0W40 oznacza bardzo dobrą ochronę w zimnie i zimnego silnika, ale juz odpornośc na wysokie temperatury jest bardzo dobra (ale nie extermalna), lepszą ochronę przed wysokimi temperaturami (czyli przy męczeniu silnika) daję lekko gęstszy 5W50 (co nie znaczy że masz wymieniać.... tylko miej to na uwadze)

Opublikowano

Doszedłem do wniosku, że będę musiał zrobić test. Pojeżdżę spokojnie do momentu, kiedy będę musiał dolać olej, później zrobię zmianę i będę dawał w planik. Porównam ilość przejechanych kilometrów i wtedy może coś wydedukuję.

Mam jeszcze pytanie (nie wiem czy nie powinienem założyć nowego wątku), Bo ty masz A8 na 4 koła napęd. Bo jak skręcam na maxa w lewo bądź w prawo to czy przy powolnej jeździe odczuwasz jakieś drgania? Wrażenie jest takie jakby koła nie kręciły się z odpowiednią prędkością do pokonywanego łuku.

P.S. Narazie same problemy z tym samochodem, ale powiem wam jedno, że jest, poprostu (nie chcąc bluzgać) SUPER!! :) MorgothV8 powiedz mi jeszcze skąd te 420 KM??

Opublikowano

Nie odczuwam żadnych drgań, przynajmniej nie zauważyłem, miałem drgania przy hamowaniu ale to były tarcze (zupełnie co innego)

Co do 420 koni..... ja ma 300 koni, ale po prostu nie mam takiego silnika jak ja mam do wyboru na forum, więc wybrałem przynajmniej o tej samej pojemności skokowej...

Opublikowano

Kolego jezeli moge cos wtracic to ja bym zrobil tak jak kolega ci radzil.Przy nastepnej wymianie sprobuj wlac troszeczke gestrzego oleju,sam tak robilem w poprzednim aucie i skutkowalo.Pozdrawiam.

Opublikowano

sorki ze troche nie w temacie ale moze jestem naiwny, moze glupi ale jesli masz samochod ze Szwajcarii z przekreconym licznikiem to niezly pech. nie wiem ile sie tam robi kilometrow ale licznikow sie raczej nie cofa. chyba ze robia to obcokrajowcy lub ktos po drodze do Polski.

Opublikowano

Przekręcenie licznika trwa 10 min. Ja tylko przypuszczam, że było to zrobione, ponieważ na samochód z 2003 roku 100k kilometrów to trochę mało. Przebieg, który zrobił ten samochód po drogach szwajcarskich nie jest nigdzie udokumentowany. Bo jeśli chodzi o liczbę kilometrów zrobioną w Polsce to jest książka serwisowa wprowadzona zaraz po sprowadzeniu tego samochodu.

P.S. samochód ściągnięty został przez handlarza, który z kolei jest dobrym znajomym poprzedniego właściciela, czyli tego, od którego kupiłem ten wóz ;)

Opublikowano

czyli podejrzenie pada na handlarza :)

zwalasza ze nie ma kasiazki serwisowej co w szwajcarii jest naprawde malo spotykane.

ja jak sie zglosilem na wymiane opon na zimowki to nawet wtedy wpisywali w swoje dokumenty jaki jest przebieg. ciekawe czy na mandatach tez wpisuja?:) nie zdziwilbym sie.

ja mam audi z 23 XII 2002 i jeszcze mi 100tys km nie wskoczylo. a do tego mam ksiazke serwisowa. no ale ja sam sobie auto kupowalem w szwajcarii bez posrednikow. a im licznik wskazuje mniej tym kasa wieksza.

Opublikowano

Minelo troche czasu po generalnym przeglądzie zrobionym w serwisie. Musze przyznać ze zrobilem juz dawno 500 km i okazuje się ze nie zjadł mi nic oleju. Jak mialem stan w normie maxymalny to tak jest do tej pory. Teraz zastanawiam się w czym był problem?? Może problemem był olej nie wymieniany?? Hmm. W każdymn bądź razie jestem zadowolony..

P.S. nie zmienilem stylu jazdy ..

Opublikowano

sorki ze tak nie w temacie ale czy na zakonczenie mozesz powiedziec gdzie ta Twoja furke mozna zobaczyc?

i jaki teraz olej?

Gość MorgothV8
Opublikowano

Bedzie ubywał na pewno, kwestia ile....

Te silnik tak mają

Poza tym obserwujesz to samo zjawisko co ja, świeżo po wymianie oleju bierze najmniej, potem stopniowo coraz więcej

Masz poza tym sporo nowszy silnik od mojego, a każda kolejna generacja 4.2 V8 podobno brała mniej....

:th:

Opublikowano

w ksiazce tak pisza po to aby miec spokoj z klientami w serwisach w czasie trwania gwarancji - jednak branie 1l na 1000km normalne napewno nie jest

Gość MorgothV8
Opublikowano

OT: zapewniam Cię że 1l/1000 km był normą dla pierwszej generacji silnika V8 (4.2) (w Audi V8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...