Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Audi a 4 1.6 pali około 16 l PB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie ,zatankowałem za 80 zł pb i zrobiłem około 80 km , mechanik miesiac w stecz zmianiał kpl układ wydechowy informujac ze usuwa jakaś sonde ze wzgledu uszkodzenia badz wypalenia auto śmiga ,problemem jest spalanie , delikatnie falujące obroty , nie chce odpalić na zimnym silniku ,auto miało lepszego kopa , dodam tylko ze auto ma kompletnie uszkodzona instalke LPG -sekwencja ( w pon. montuje najnowszego stag-a ) , myślę że to "ona" coś pomieszała , w aucie wymienione ,swiece ,kable , kopułka , tlumik koncowy, środkowy , nowa org pompka. Czy gaz mógł coś namieszać, bądź miesza aktualnie w tym aucie .Proszę o pomoc .

Opublikowano

Jezeli "genialny" mechanik usunął Ci sonde to sie nie dziw ze duzo pali, przydałoby sie równiez sprawdzic czujnik temp do ECU.

Opublikowano

mysle ze gaz nic nie namieszal a raczej tak jak napisal wojtek podejrzewalbym sonde odnosnie falujacych obrotow-popros gazownikow jak maja to niech ci przeczyszcza przepustnice(u mnie mieli taki preparat w spraju i jak reka odjal)

Opublikowano

Witam jak w temacie ,zatankowałem za 80 zł pb i zrobiłem około 80 km , mechanik miesiac w stecz zmianiał kpl układ wydechowy informujac ze usuwa jakaś sonde ze wzgledu uszkodzenia badz wypalenia auto śmiga ,problemem jest spalanie , delikatnie falujące obroty , nie chce odpalić na zimnym silniku ,auto miało lepszego kopa , dodam tylko ze auto ma kompletnie uszkodzona instalke LPG -sekwencja ( w pon. montuje najnowszego stag-a ) , myślę że to "ona" coś pomieszała , w aucie wymienione ,swiece ,kable , kopułka , tlumik koncowy, środkowy , nowa org pompka. Czy gaz mógł coś namieszać, bądź miesza aktualnie w tym aucie .Proszę o pomoc .

sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie, masz super fajnego mechanika - mózg wielkości orzeszka

założysz sondę, sprawdź resztę podzespołów silnika, wymieniłeś kable i świece więc to już coś, załóż odpowiednią instalację i ciesz się spalaniem 13-14 litrów, niestety tyle ten silnik Ci wciągnie gazu

Opublikowano

Swietny mechanik :polew:

Problem z autem? rozwiazanie proste odkrecic i wyrzucic --a niektorzy czyszcza, wymieniaja, kupuja nowe itd.

p.s.dobrze ze problemow z kolami nie mial :polew:

Opublikowano

założysz sondę, sprawdź resztę podzespołów silnika, wymieniłeś kable i świece więc to już coś, załóż odpowiednią instalację i ciesz się spalaniem 13-14 litrów, niestety tyle ten silnik Ci wciągnie gazu

Gdzie tak jest powiedziane ? Ja mam AHLa i pali max 12 na krótkich odcinkach w mieście, podczas normalnej jazdy 10 -11 litrów gazu to norma i 8-9 w trasie. [br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 15:12_________________________________________________swoją drogą takie odpowiedzi, że to przez sonde to też nic pewnego ... ja rozumiem pół litra większe spalanie przez sonde .. ale jak ten silnik nominalnie powinien palić 11 litrów ... to 16 to jest o 5 za dużo to gdzie tu wina sondy ? to nie jest aż tak znaczący element że ma zwiększyć spalanie prawie o połowę.

Założenie gazu i nie uporanie się z problemem benzyny też nie jest dobrym rozwiązaniem - na rozpałkę CI będzie brał zbiornik miesięcznie przy takim spalaniu :/

Opublikowano

[br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 15:12_________________________________________________swoją drogą takie odpowiedzi, że to przez sonde to też nic pewnego ... ja rozumiem pół litra większe spalanie przez sonde .. ale jak ten silnik nominalnie powinien palić 11 litrów ... to 16 to jest o 5 za dużo to gdzie tu wina sondy ? to nie jest aż tak znaczący element że ma zwiększyć spalanie prawie o połowę.

Ale pie... głupoty gadasz. Aż uszy więdną.

Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Za pomocą sygnału z niej system MOTRONIC ustala mieszankę tak, by współczynnik lambda wynosił możliwie jak najbliżej 1. Wtedy mieszanka ma skład stechiometryczny. Obecnie stosuje się sondy lambda planarne, które posiadają grzałkę, by wcześniej osiągnęły temperaturę roboczą (300 stopni Celsjusza) bo bez sondy zaden system wtryskowy nie ustali prawidlowego skladu.

Oczywiście motronic bierze pod uwagę wszystkie czujniki dostępne w silniku, ale sonda to podstawa.

Więc sorry, nie chce Cie urazic, ale jak nie masz pojęcia to nie pisz.

Opublikowano

[br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 15:12_________________________________________________swoją drogą takie odpowiedzi, że to przez sonde to też nic pewnego ... ja rozumiem pół litra większe spalanie przez sonde .. ale jak ten silnik nominalnie powinien palić 11 litrów ... to 16 to jest o 5 za dużo to gdzie tu wina sondy ? to nie jest aż tak znaczący element że ma zwiększyć spalanie prawie o połowę.

Ale pie... głupoty gadasz. Aż uszy więdną.

Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Za pomocą sygnału z niej system MOTRONIC ustala mieszankę tak, by współczynnik lambda wynosił możliwie jak najbliżej 1. Wtedy mieszanka ma skład stechiometryczny. Obecnie stosuje się sondy lambda planarne, które posiadają grzałkę, by wcześniej osiągnęły temperaturę roboczą (300 stopni Celsjusza) bo bez sondy zaden system wtryskowy nie ustali prawidlowego skladu.

Oczywiście motronic bierze pod uwagę wszystkie czujniki dostępne w silniku, ale sonda to podstawa.

Więc sorry, nie chce Cie urazic, ale jak nie masz pojęcia to nie pisz.

Bo najlepiej jest powiedzieć, że to sonda i tylko sonda ... jakby palił 50 litrów i benzyna by się po podłodze z baku lała ... to też byś powiedział, że sonda ... na każdą przypadłość tutaj jest albo "przepływomierz, albo sonda albo przepustnica" ...

Wkleić fragment z mądrej książki każdy głupi umie - gorzej z logicznym wytłumaczeniem tego co napisałeś kolego nie :wallbash:

Opublikowano

[br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 15:12_________________________________________________swoją drogą takie odpowiedzi, że to przez sonde to też nic pewnego ... ja rozumiem pół litra większe spalanie przez sonde .. ale jak ten silnik nominalnie powinien palić 11 litrów ... to 16 to jest o 5 za dużo to gdzie tu wina sondy ? to nie jest aż tak znaczący element że ma zwiększyć spalanie prawie o połowę.

Ale pie... głupoty gadasz. Aż uszy więdną.

Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Za pomocą sygnału z niej system MOTRONIC ustala mieszankę tak, by współczynnik lambda wynosił możliwie jak najbliżej 1. Wtedy mieszanka ma skład stechiometryczny. Obecnie stosuje się sondy lambda planarne, które posiadają grzałkę, by wcześniej osiągnęły temperaturę roboczą (300 stopni Celsjusza) bo bez sondy zaden system wtryskowy nie ustali prawidlowego skladu.

Oczywiście motronic bierze pod uwagę wszystkie czujniki dostępne w silniku, ale sonda to podstawa.

Więc sorry, nie chce Cie urazic, ale jak nie masz pojęcia to nie pisz.

Bo najlepiej jest powiedzieć, że to sonda i tylko sonda ... jakby palił 50 litrów i benzyna by się po podłodze z baku lała ... to też byś powiedział, że sonda ... na każdą przypadłość tutaj jest albo "przepływomierz, albo sonda albo przepustnica" ...

Wkleić fragment z mądrej książki każdy głupi umie - gorzej z logicznym wytłumaczeniem tego co napisałeś kolego nie :wallbash:

Zamiast się nie potrzebnie kłócić i na siłę bronić swoich racji lepiej podaj lepszy powód dla którego koledze spalanie wzrosło do 16 L... Z tego co widzę, po genialnej pomocy "mechanika" spalanie wzrosło. Nie trzeba być mechanikiem nie wiadomo jakim żeby wiedzieć że sonda to dosyć istotny element...

PS: Na jakiej podstawie wnosisz ze jezeli sonda jest niesprawna (bądz jezeli ktos ją wykręci) to spalanie wzrosnie tylko o 0,5 L ?

Opublikowano

po 1 nie z książki, tylko mówię to co wiem sam, jestem technikiem mechanikiem z wyksztalcenia. Po 2, co Ty mieszasz... Napisal, ze "mechanik" wywalił sonde, to mam mówić ze nie sonda? Czytaj moze ze zrozumieniem bo dalej nie ogarniasz.. Jakby ona była to bym nie dał głowy uciąć że to jej wina, ale skoro nie ma, to JAKIM PRAWEM motronic ma mieć prawidłowe wskazania składu spalin....? :wallbash: I jak może ustawić prawidłową mieszankę skoro nie zna zawartosci tlenu ?? :wallbash:

Powiedz co według Ciebie jest nielogiczne w mojej wypowiedzi.

PS. Zatem mów wodzu co według Ciebie jest przyczyną tegoż problemu :hi:

Opublikowano

Ja nie mówie, że ja mam racje, tylko staram się poruszyć inne elementy które mogą powodować takie zachowanie - po wycięciu tej sondy przez tego mechanika, z założenia sterownik nie przestawia się w awaryjne dawki paliwa tylko po prostu nie koryguje mieszanki do tej która zgodna jest z normą euro ... w rezultacie "podrzuca" to więcej benzyny ale dalej będę utrzymywał, że nie 6 litrów na 100km ....

Ktoś tu napisał, że się kłucimy ... ja sięz nikim nie kłucę - to kolega zaczął wulgarnie się wypowiadać ...

Opublikowano

Najlepiej jak kolega domin wstawi tę sondę bo wydaje mi się, że prędzej czy później będzie to musiał zrobić i zobaczymy jak będzie ze spalaniem. :gwizdanie:

Opublikowano

Koledze morsdicti polecam zapoznać sie z systemem i zasadą działania sterowników motronic. Sonda do zmiany na dzien dobry i tyle.

Po co ? skoro w tym silniku jest Simos 3 :hi: zupełnie inny od sterowników Bosha .... reedukacja kolego.

Opublikowano

... ja rozumiem pół litra większe spalanie przez sonde ..

Nie chce się wymądrzać bo styczność z problemami z sondą lambda nie miałem w tym silniku lecz Hondzie i Fordzie, gdzie w pierwszym przypadku spalanie wzrosło z 8,5 do 13L a w drugim z 11 do prawie 17L(!). Po wymianie sond sytuacja wróciła do normy i w tym i w tym... dlatego troszkę dziwi mnie Twoje stwierdzenie że jak sonda pada to spalanie wzrasta o około 0,5L... chyba że 1.6 od Audi właśnie tak reaguje, wtedy zwracam honor.

Opublikowano

Kolego morsdicti hah, a jednak.. kolejne potwierdzenie Twojej kompetencji :) ADP miały motronic 3.2 :)

POZDRAWIAM :> :> :> Nawiasem, sam sobie odpowiedziałeś co do reedukacji

Opublikowano

Kolego morsdicti hah, a jednak.. kolejne potwierdzenie Twojej kompetencji :) ADP miały motronic 3.2 :)

POZDRAWIAM :> :> :> Nawiasem, sam sobie odpowiedziałeś co do reedukacji

Kolego dziwny z Ciebie człowiek jest wiesz .... pierw piszesz mi, ze rzeczywiście coś przeoczyles ... potem się douczasz :) czytając coś ... i mi piszesz że jest inaczej :)

Owszem tak jak piszesz po 97 roku miały .. tylko że założyciel tego wątku ma .... w opisie silnik 1.6 ANA !! który miał niestety Simosa ... identyczne rozwiązanie jak w AHL .... i tym też się sugeruje bo mógł zrobić błąd w temacie postu ... czego raczej w opisie w profilu nie zrobił ...

Skończyłem z Tobą rozmowę.

[br]Dopisany: 17 Marzec 2011, 18:58_________________________________________________

... ja rozumiem pół litra większe spalanie przez sonde ..

Nie chce się wymądrzać bo styczność z problemami z sondą lambda nie miałem w tym silniku lecz Hondzie i Fordzie, gdzie w pierwszym przypadku spalanie wzrosło z 8,5 do 13L a w drugim z 11 do prawie 17L(!). Po wymianie sond sytuacja wróciła do normy i w tym i w tym... dlatego troszkę dziwi mnie Twoje stwierdzenie że jak sonda pada to spalanie wzrasta o około 0,5L... chyba że 1.6 od Audi właśnie tak reaguje, wtedy zwracam honor.

Ja nie jestem przekonany święcie i nikomu tego nie wmawiam, ale wiem na własnym przykładzie - że jeździłem swoim Audi z silnikiem AHL ... na sterowniku siemensa .... BEZ SONDY LAMBDA ponad 2 miesiące, bo w życiu różnie bywa i nie zawsze są pieniądze ... i sonde wypiełem z układu bo dusiła silnik, i spalał mi 0.5 do litra więcej ... i moim zdaniem, i zdaniem mechanika do którego specjalnie zadzwoniłem po ataku na moją osobę bo tak to odebrałem, w tych silnikach, z jedną sonda i takim rozwiązaniem technologicznym, to spalanie nie może być większe aż o 6-7 litrów na 100 km ... i mało tego - to jest mechanik polecany tu właśnie na tym forum w regionie trójmiasta - no ale zaraz oczywiście znajdzie się grupa która będzie mówić, że to gamoń - a kilka postów temu - go polecała.

Do administratorów: prosiłbym o sprostowanie tego tematu i tej rozmowy - ja ze swojej strony co miałem napisać to napisałem w sprawie dotyczącej problemu założyciela wątku - pozostałe wstawki są zbędne i nie wniose protest jak temat zostanie wyczyszczony z nich.

Opublikowano

Witam jak w temacie ,zatankowałem za 80 zł pb i zrobiłem około 80 km , mechanik miesiac w stecz zmianiał kpl układ wydechowy informujac ze usuwa jakaś sonde ze wzgledu uszkodzenia badz wypalenia auto śmiga ,problemem jest spalanie , delikatnie falujące obroty , nie chce odpalić na zimnym silniku ,auto miało lepszego kopa , dodam tylko ze auto ma kompletnie uszkodzona instalke LPG -sekwencja ( w pon. montuje najnowszego stag-a ) , myślę że to "ona" coś pomieszała , w aucie wymienione ,swiece ,kable , kopułka , tlumik koncowy, środkowy , nowa org pompka. Czy gaz mógł coś namieszać, bądź miesza aktualnie w tym aucie .Proszę o pomoc .

sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie, masz super fajnego mechanika - mózg wielkości orzeszka

założysz sondę, sprawdź resztę podzespołów silnika, wymieniłeś kable i świece więc to już coś, załóż odpowiednią instalację i ciesz się spalaniem 13-14 litrów, niestety tyle ten silnik Ci wciągnie gazu

ciekawe..... 12 w mieście latem z klimą, zimą 11....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...