Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wentylator ciągle się kręci


zyga100

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu wentylajor chłodnicy ciągle mi się kręci. Temp mam w granicach 70-80 stopni. Dodam jeszcze ze na zimnym silniku wiatraka nie można zatrzymać ręką. Lecz gdy dziś jechałem na 5 biegu jakieś 5 km to silnik złapał temp roboczą ale gdy zwolniłem temp spadła do 80 stopni. Co może być przyczyną ciągle działającego wiatraka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jakby termostat był ciągle otwarty to silnik wogóle by nie łapał temp roboczej[br]Dopisany: 20 Luty 2011, 08:57_________________________________________________A ten wiatrak nie jest sterowany przez jakiś czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jakby termostat był ciągle otwarty to silnik w ogóle by nie łapał temp roboczej

tak tu masz racje ...było by ciężko uzyskać temperaturę właściwą ...

on sie zamyka ale w nieodpowiedniej temperaturze się otwiera i zamyka i stąd ta huśtawka na wskaźniku...

Od jakiegoś czasu wentylator chłodnicy ciągle mi się kręci.

to znaczy ze był czas co Ci sie nie kręcił na zapalonym silniku?

Tak jak koledzy Pisza ...on ma sie kręcić jak zapalisz mimo ze silnik jest zimny....ale da sie go zatrzymać ale NIE REKA !! .Używając rękawicy czy szmaty .

A jak Ci się kręci wiatrak jak silnik nie pracuje ?lekko sie obraca??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie niema tam żadnego czujnika. wentylator jest na wiskozie, a ta jest napędzana poprzez pasek wielorolkowy.

A test robiłeś, jak miałeś załączony nawiew i z jaką temp na klimatroniku?

To co opisałeś to typowe objawy świrującego termostatu, bądz czujnika temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mówisz że auto złapało te 90s to proponuje a byś zrobił tak:

Jak będziesz gdzieś jechać np: min 20 km (musi sie porządnie rozgrzać i zlapać te 90s) i przez ten czas nie załączaj ogrzewania

Po solidnym nagrzaniu do tych 90s - włącz temp np: 22 a nawiew powiedzmy na 2-3 kreski. Jeśli podczas jazdy nadal będzie trzymać temp 90s to zatrzymaj się i na tych samych ustawieniach temp i nawiewu niech chodzi na wolnych obrotach.

Jeśli termostat sprawny to temp podczas jazdy i postoju nie powinna spaść tym bardziej że niema takich dużych mrozów.

Jeśli zauważysz że nie trzyma 90s to odpowiedz jest oczywista - termostat do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy włączałem i wyłączałem ogrzewanie, gdy wyłączyłem to odrazu temp rosła do 90 a gdy włączyłem spadała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim mialem temp 70st nie wiecej, poradzili mi wymienic termostrat i to bylo to:) teraz 90st.... i wszystko smiga jak ta lala a koszta małe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podróbę kopiłeś, ori kupisz tylko w aso, nigdzie indziej, aso ma wyłączność na te termostaty :hi:

co do autora wątku, przeczytałem opis i nic nie pisałeś czy chodzi ci o wiatrak wisko czy o wiatrak elektryczny...

-wiatrak elektryczny po stronie pasażera ma się załączać jak temp silnika przekroczy ~102C lub gdy załączysz klimę, w każdym innym przypadku ma być wyłączony

-wiatrak wisko znajdujący się od strony kierowcy zawsze się kręci, ale na rozgrzanym silniku ma się dać zatrzymać dotykając ramki wiatraka delikatnie! palcem lub śrubokrętem jak ktoś boi się że mu palec urwie :polew: po prostu dotykasz, wiatrak sukcesywnie zwalnia i zwalnia aż się zatrzyma

temat termostatu przedstawia się następująco, nie diagnozuje się termostatu na postoju, tylko podczas jazdy, a najlepiej widać czy termostat jest do wymiany gdy pałujesz silnik na maxa, na wadliwym temp będzie spadać poniżej 87C o koniec tematu, temp podczas jazdy ma być 87~94C, jak jest inna zacznij od przepłukania chłodnicy, nagrzewnicy i wymiany termostatu i płynu G12+ na ori z aso, przy wymianie termostatu pomacaj wirnik pompy czy się nie odczepił od wałka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Damian piszesz że oryginalny termostat tylko w aso a na allegro też są z oryginalnymi numerami sam kupowałem do audi 80 na allegro 70 zł a drugi do A4 taki sam w aso 130 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o wiatrak na wisko, wiem ze ten drugi jest od klimy i załącza się razem z klimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju również można zdiagnozować termostat jako jeden z etapów diagnozowania, oczywiście jeśli zostały spełnione warunki o jakich pisałem parę postów wyżej. Temp u mnie dziś wynosi -5s. Przejechałem 25 km a następnie silnik przez ok 20 min pracował na wolnych obr i temp z 90s ani nie drgneła.

Przy nie sprawnym termo temp na 100% by poszła w dół o jakąś tam wartość. Oczywiście przy załączonym ciepłym powietrzu w kabinie na 22s i 2-3 kreski nawiewu.

Więc ten element też jest pewnym odnośnikiem do pewnego zdiagnozowania sprawności termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wentylator kręci się równo z silnikiem i wchodzi na obroty jak silnik i słychać do tego głośne buczenie to wiskoza :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest pewnym odnośnikiem(do benzyniaków jak najbardziej ale nie do TDI AFN) ale jak przerobisz wszystkie przypadki zmienisz zdanie

pomiar przy temp -20C z nawiewem i bez

to samo przy 0C

i to samo przy +20C

przy 0C przy skromnych 3 kreskach nawiewu będzie trzymał 90C zdrowy termostat(należy się sugerować wyłącznie klimatronikiem kanał 49 albo vag 007, bo na desce rozdzielczej błąd pomiaru wynosi -/+9C czyli masz realnie 81C, a na desce rozdzielczej będzie 90C, masz 99C a na desce będzie ciągle 90C), ale przy max HI nawiewie spadnie powiedzmy do 80C o ile nagrzewnica jest w pełni drożna :hi: a to niestety rzadkość w autach wielu letnich..

na postoju przy -20C nawiew 3 kreski spadnie do 85C, a przy max nawiewie do 75C i co wtedy-termostat jest ok, porostu te silniki oddają mało ciepła i tu jest pies pogrzebany, na postoju pomimo sprawnego zamkniętego termostatu-zamkniętego dużego obiegu z chłodnicą silnik może zostać wychłodzony do 70 kilku stopni dzięki temp otoczenia i nagrzewnicy która zabiera silnikowi cale ciepło jakie on wyprodukował

podczas jazdy silnik produkuje więcej ciepła, ale też nie jest tego tak dużo żeby zawsze trzymał 90C, na dworze -20C, nawiew na HI max kresek, delikatna jazda i ma prawo spaść do 85C, dopiero podczas pałowania silnik na tyle dużo produkuje ciepła że pomiar szczelności termostatu jest pewny, wadliwy wraz ze wzrostem prędkości gdy pedał do dechy będzie temp spadać silnika co znaczy że termostat jest nie szczelny, zdrowy termostat powinien utrzymywać temp ale często temp się podnosi podczas pałowania o kilka stopni, i wtedy trzeba by się brać za pompę wody, wisko i chłodnice płukać bo coś nie domaga, ale to jak powyżej 99C skacze temp

podam przykład, na postoju 91C, podczas jazdy 93C, podczas pałowania 94-97C, a jak przyjdzie mróz -20C na postoju nawiew na max, temp silnika spada poniżej 90C.. a jak tak nie masz proponuje zacząć od przepłukania nagrzewnicy w obu kierunkach i wymiany starego płynu chłodzenia który już nie jest tak dobrym transporterem ciepła jak dawniej :hi:

często po takich zabiegach w środku w końcu leci parzące powietrze, w końcu w podkoszulce można w zimie jeździć :evil:, a termostat nagle zaczyna trzymać o 5-10C mniej :) a po zatrzymaniu auta temp. szybciutko spada do 75-80C :) w dodatku węzę idące do chłodnicy są gorące i mamy termostat do wymiany :rolleyes:

od 94C albo 97C wisko powinno się zasprzęglać i kręcić razem z silnikiem podczas jazdy, na postoju ma się dać zatrzymać przy użyciu siły nie zależnie od temp. jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi bo co do wisko pewności nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...