Skocz do zawartości

leniwiec

Pasjonat
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O leniwiec

Osiągnięcia leniwiec

3

Reputacja

  1. leniwiec

    Wibracje nadwozia.

    Podłącz przeźroczysty przewód do zaworu odpowietrzania hamulca przy lewym kole (ja miałem ok 1,5 m). Napełnij przewód płynem hamulcowym - niech jedna osoba lekko pompuje pedałem a Ty popuszczasz zaworek ( tak jak przy odpowietrzaniu) do momentu pełnego wypełnienia przewodu. Na sam koniec zatkaj palcem aby nie wyciekł. Drugi koniec podłączasz do zaworu odpowietrzającego siłownika sprzęgła przy skrzyni. Wtedy otwierasz oba zaworki a druga osoba pompuje pedał hamulca. W ten sposób przetłaczasz płyn przez siłownik sprzęgła a ewentualne powietrze wydostaje się przez zbiorniczek hamulcowy. Ja po wymianie całego płynu w układzie hamulców i sprzęgła zauważyłem ogromną poprawę. Nawet biegi teraz wskakują same jak je pstrykne palcem :P Co do plecionki - nie sugeruj się wyglądem. Moja była tak piękna że aż płakałem jak ją wycinałem. Starą jak wyjąłem to w porównaniu do nowej była twarda i z oporem się wyginała. Jednak z czasem i pod wpływem wys temp od turbinki plecionka twardnieje i przestaje tłumić drgania. myślę że choć trochę pomogłem
  2. leniwiec

    Wibracje nadwozia.

    własnie u siebie ale w tdiku rozwiązałem ten problem. Wymieniłem komplet poduszek na lemy, plecionkę ori, i inne duper szwance opisywane przez innych i nic to nie dało. W końcu wymieniłem cały płyn hamulcowy łącznie z odpowietrzaniem sprzęgła (książkowo) - porządnie. Tu o dziwo nastąpiła wyraźna poprawa. Ale miałem jeszcze ten taki luz no. W tym samym czasie wymieniłem zew przeguby, stare niby dobre bo nic nie stukało. I tu zaskoczenie - Eureka. Leki luz znikną, nic nie drży. Po prostu malina.
  3. nie wiem jak u Ciebie ale u mnie po zakupie auta było bardzo podobnie (podczas jazdy turbina zamulała, lecz po lekkim odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu zaczynała iść jak szalona). Po zmianie rozrządu na tip top i przy okazji przeglądzie i czyszczeniu wszystkich połączeń od turbo do IC, wymianie wężyków do N75 - problem wyparował.
  4. Kiedyś w technikum na obrone przygotowałem przekrój wzdłużny takiej pompy. Faktem jest, że dużo tam elementów i materiał b.twardy. Fajnie znów popatrzeć na to a robota wizualnie wykonana super.
  5. robienie jakiś znaczków, kresek i innych podobnych oznaczeń uważam za czyste druciarstwo i nigdy takiemu gościowi nie powierzył bym swojego auta. Właśnie takie podejście do sprawy jest powodem, że każdy woli sobie samemu zmienić rozrząd i mieć pewność że zrobił sobie to wg instrukcji i dokumentacji, jak bozia przykazała
  6. Kiedyś miałem podobne sytuacje - w moim przypadku pomogła wymiana kostki stacyjki - włącznik zapłonu
  7. a ja 2 lata temu kupiłem ori Febiego za 400 zł po czym po ok 20 tyś wysypał się. Kupiłem maxgera na 100zł i jak do tej pory zrobiłem wiecej niż na ori. Może dobry egzemplasz mi się trafił :>
  8. Podpisuje się pod postem "majuDJ". Właśnie dla tego kupiłem AHU - zero problemów, tym bardziej z czyszczeniem turbinki a jak się dba o motorek to osiągami zbyt mocno nie odstaje od AFNa
  9. gdy bym miał taki przypadek u siebie, zaczynał bym zabawe od najprostszych czynności i w pierwszej kolejności zgodność rozrządu jak koledzy proponowali
  10. sprawdz znaki na rozrządzie. Miałem taki przypadek że wszystko było cacy na vagu, kont wtrysku elegancki, egr nie za ślepiony, ładnie się zbierał, ale okazało się że jednak na znakach było przestawione a nic na to nie wskazywało
  11. leniwiec

    [B5 AFN] Wyciek oleju

    Tak jak pisze kolega, najpierw zacznij od najprostszych rzeczy, sprawdź uszczelkę przy chłodniczce oleju, albo leci Ci przy wejściu odmy w blok. Ja własnie tak miałem że kapało jak z węża po misce olejowej , od góry odma wyglądała dobrze ale koszt mały to wymieniłem na nową i to był strzał w 10.
  12. to w takim przypadku zderzak trzyma tylko ten jeden dolny zaczep ślizgowy a górne nie trzymają . Wg tego tak to rozumie
  13. Jak zderzak odstaje lub z biegiem czasu opadł i podczas zwalania mordy na glebe nie pasuje jak poprzednio, to musi być tu jakaś przyczyna i nie trzeba ścierać, rozwiercać ślizgów, dawać jakiś tam rozpórek i innych cudów Kiedyś tez mnie ta kwestia mierziła, i po jakimś czasie główkowania sprawa była dla mnie oczywista. Otóż z biegiem czasu lub podczas ściągania zderzaka ze ślizgów, odkształceniu i delikatnemu ugięciu w dół ulega ten kawałek odpowiednio wygiętej blachy (części błotnika) do której przykręcony jest ślizg. Na pierwszy rzut oka wydaje się że nie ma co tam się ugiąć bo blacha jest dość twarda i gruba i wszystko jest okej. Ręcznie ale ze znaczną siłą chwyciłem za nią i pchałem ku górze o wartość szczeliny np.: 5 mm. Teraz na tych samych ślizgach po ok 6 miesiącach od dokonania zabiegu szczelinki po obu stronach wyglądają tak jakby wczoraj wyjechał z fabryki. Trochę zabawy z tym jest ale metodą prób i błędów da to się spokojnie zrobić w godz czasu. Myślę że w jakiś sposób niektórym pomogę
  14. 17978 - Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody
×
×
  • Dodaj nową pozycję...