Jump to content

[B5 AFN] Twardo chodzący silnik 1.9 TDI


ptaku999
 Share

Recommended Posts

Witam

Od dłuższego czasu borykam się z dziwnym chodem mojego silnika. Silnik twardo chodzi w porównaniem do innych diesli i wydaję się być troszkę za głośny. Wymiana szklanek nic nie dała. Auto nie pokazuje żadnych błędów w silniku po podpięciu pod komputer. Silnik ma zalany olej 10W40 Castrol Magnatec. Jest to wersja 110 konna. Mój mechanik już dużo robił w tym temacie ale nadal problem występuje. Czy ktoś z Was miał może taki problem i sobie z nim poradził ?

Link to comment
Share on other sites

nie masz moze zaslepionego EGRa?

tez mam takie objawy ale wystapily wlasnie po zaslepieniu

silnik pracuje troche twardziej ale nic sie nie dzieje

nie wiem czy soft ma tu tez cos do rzeczy

Link to comment
Share on other sites

nie mam zaślepionego, zastanawiam się nad wlaniem mixolu z orlenu może to by coś pomogło ?

Link to comment
Share on other sites

nie mam zaślepionego, zastanawiam się nad wlaniem mixolu z orlenu może to by coś pomogło ?

Możesz spróbować myślę, że będzie różnica. Ponadto zmienił bym olej na 5W40 który jest lepszy dla silnika podczas zimnego startu zwłaszcza w twoim rejonie.

Link to comment
Share on other sites

zaślepiać EGRa nie mam zamiaru bo to głupie oszukiwanie komputera ...

Link to comment
Share on other sites

zaślepiać EGRa nie mam zamiaru bo to głupie oszukiwanie komputera ...

Źle mnie zrozumiałeś chodziło mi o mixol.

Link to comment
Share on other sites

może po prostu kąt wtrysku źle ustawiony... tu jest różnica w chodzeniu "miękko twardo"

kąt wtrysku jest raczej dobry bo był sprawdzany przez dwóch mechaników

Link to comment
Share on other sites

mechanik to sobie moze sprawdzac.Podepnij vaga,zrob pelna diagnostyke,od dawki paliwa w grupie 001 tez moze twardziej chodzic.Tu troche tam troche i jest calo ksztalt

Link to comment
Share on other sites

a Ty myslisz że jak to inaczej sprawdzał ? wlasnie przez vaga, mialem robione takze logi dynamiczne i wszystkie wartości są OK

Link to comment
Share on other sites

to wrzuc te logi tutaj, inaczej, nie pomozemy Ci.

Link to comment
Share on other sites

sprawdz znaki na rozrządzie. Miałem taki przypadek że wszystko było cacy na vagu, kont wtrysku elegancki, egr nie za ślepiony, ładnie się zbierał, ale okazało się że jednak na znakach było przestawione a nic na to nie wskazywało

Link to comment
Share on other sites

podaj parametr kąta wtrysku z VAG-a

blok silnik, kanał 000, grupa 2

Link to comment
Share on other sites

podaj parametr kąta wtrysku z VAG-a

blok silnik, kanał 000, grupa 2

Ma być w basic settings bo pomiar będzie inny i nie prawidłowy. A jak auto odpalało Tobie w mrozy po nocnym postoju? I tak ps: 1.9 tdi wcale nie pracują cicho :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Priorytet..zmiana z 10w na 5w..różnica naprawdę zauważalna..i na pewno nie castrol..polecam. Motul, Mobil 1...Nie wiem jaka jest mannia ludzi lania połówki w te silniki. Jak kto dba tak ma.

Link to comment
Share on other sites

Mania jest taka że kto kupuje diesla chce być często oszczędnym a 5w do tanich olei nie należny :hi:. A że te silniki znoszą naprawdę dużo to i tak jest :)

Link to comment
Share on other sites

Ktoś kto kupuje diesla powinien wiedzieć jak dbać o samochód z taką jednostką :) Pełen syntetyk - nic nie ma lepszego dla silnika jak DOBRY PEŁEN SYNTETYK I DOBRZE WYKONANE FILTRY. Bo potem wychodzą kwiatki :)

Link to comment
Share on other sites

Diesel wymaga sporych kosztów eksploatacyjnych tego nie da się okryć jak chcesz jeździć musisz płacić

Link to comment
Share on other sites

Diesel wymaga sporych kosztów eksploatacyjnych tego nie da się okryć jak chcesz jeździć musisz płacić

Zadbany w miarę diesel to ten silnik którym przejeździsz silnik benzynowy.

Link to comment
Share on other sites

Ja się przejechałem i wyrwałem zaślepkę z powrotem jedno i to samo i silnik chodzi jak trup (czyt. głośno).

Link to comment
Share on other sites

ja bym jednak stawiał na niewłaściwy kąt ustawienia wtrysku

Link to comment
Share on other sites

ja bym jednak stawiał na niewłaściwy kąt ustawienia wtrysku

A podobno kąt wtrysku ma wpływ tylko na odpalanie :gwizdanie: ( ja się na tym nie znam - piszę tylko to co przeczytałem na forum :) )

Link to comment
Share on other sites

na prace silnika rowniez ma wplyw. ja tez stawiam na kąt wtrysku. za malo doczytales :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

za malo doczytales :tongue4:

no cóż, człowiek uczy się całe życie :wink4: dzięki za info :hi:

Link to comment
Share on other sites

jak tylko podepne auto do vaga to zrobie logi i tu wrzucę, jest jeszcze jedna rzecz. Slysze jak gdyby metaliczne drgania dobiegające z komory silnika jak jestem w aucie bo na zewnątrz tego nie slychac. Miałem to już przed zimą ale w zimę się uspokoiło i teraz po ziemie znowu to jest. Dodam że mam nową plecionkę. Zastanawiam się czy to nie poduszki silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Na dzień dobry :vaglogi: Ja i tak obstawiam 3 sprawy: Kąt trysku, rozrząd albo wtryski.

Link to comment
Share on other sites

Na dzień dobry :vaglogi: Ja i tak obstawiam 3 sprawy: Kąt trysku, rozrząd albo wtryski.

napisz jakie konkretne logi mam zrobić żebym wiedzial co mowic jak pojade do mechanika ?

Link to comment
Share on other sites

zrob Basic Settings grupa 000, log statyczny przez pare sekund. auto ma byc nagrzane na ful. (90stopni) a najlepiej to sobie kup kabel z allegro za 20zl ,a nie latac jak glupi do mechanika z pieniedzmi w zebach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...