Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Regulacja zderzaka przedniego


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Regulacja zderzaka przedniego - 09.06.2010

Opadnięty przedni zderzak to chyba dość częsta przypadłość jeśli chodzi o A4. Szczerze to mało która B5 przedni zderzak ma dobrze spasowany. Częściowo to pewnie wina jakiś historii powypadkowych, ale chyba nie tylko. U mnie przedni zderzak też jest nie spasowany.

86143769.th.jpg 43680536.th.jpg

Po zdjęciu zderzaka i odkręceniu tych ślizgów na których zderzak się trzyma zauważyłem że nie trzymają one zderzaka tak jak powinny. Lata chyba sprawiły że odkształciły się co powoduje częściowe opuszczenie zderzaka.

54343511.th.jpg 64254688.th.jpg

Rozwiązaniem jest tutaj poszerzenie dziur w tym ślizgu, tak aby można było przymocować go kilka mm wyżej.

51762286.th.jpg

Po tym zabiegu linia zderzaka poszła do góry przylegając do błotnika znacznie lepiej. Może na zdjęciach nie widać aż takiej różnicy, ale w realu całość wygląda o niebo lepiej niż przed naprawą.

93745150.th.jpg 18696778.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zapodaj jeszcze regulkację tylniego aby były równe szczeliny po obu stronach i będzię miodzio opis :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tylnego to też mam zamiar go wyregulować, tyle tylko że mam problem, bo jest tam wlew gazu i trochę boję się tego ruszać. Ale w końcu będę musiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tylnego to też mam zamiar go wyregulować, tyle tylko że mam problem, bo jest tam wlew gazu i trochę boję się tego ruszać. Ale w końcu będę musiał.

ale to chyba nie powinno przeszkadzać, przecież wyregulujesz ten zderzak o kilka-kilkanaście mm więc chyba nie urwiesz wlewu, tak czy inaczej tył również mam krzywo :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zderzaku od esy jest jeszcze gorzej to spasować ale daje rade

ja też jak przerabiałem przód podnosiłem slizgi do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zadam lamerskie pytanie - jak zdjąć zderzak?

zależy który ale jest na forum wystarczy poszukać :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyregulować zderzak żeby nie odstawał od linii błotnika? da się "schować" ten ślizg żeby zderzak tak nie odstawał? I jeszcze jedno pytanko: jeśli rozwierciłeś dziury na ślizgach to trzeba dać większe śruby? no bo znając życie to zderzak (ślizg) pewnie wróci na swoją pozycję po pewnym czasie przez nasze wspaniałe polskie drogi :mysli: czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dawałem większych śrub tylko podkładki. A co do tego odstawania od linii błotnika to zastosowałem takie "paski" Z jednej strony przykręciłem je do zderzaka, a z drugiej do nadkola - co sprawia że zderzak jest przyciągany i nie odstaje. Niestety ślizgi się wyrabiają i takie są tego efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swój zderzaczek wyregulowałem na belce :P operacja prosta torxem odkręcamy dwie śruby i ześlizgujemy zderzak a później gniazdo tych śrub kręcimy odwrotnie do kierunku zegara przez co gniazdo się podnosi :P zakładamy zderzak i jest malina :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skorzystałem z opisu bardzo pomocny, zderzak się podniósł, a wie ktoś może w jaki sposób "wcisnąć" zderzak głębiej w auto :mysli: od strony pasażera brakuje mi jakieś 0,5 cm żeby ładnie się komponował z błotnikiem i lampą przednią, i trzeba by było jeszcze sam przód zderzaka ciut do góry podnieść :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skorzystałem z opisu bardzo pomocny, zderzak się podniósł, a wie ktoś może w jaki sposób "wcisnąć" zderzak głębiej w auto :mysli: od strony pasażera brakuje mi jakieś 0,5 cm żeby ładnie się komponował z błotnikiem i lampą przednią, i trzeba by było jeszcze sam przód zderzaka ciut do góry podnieść :mysli:

ja zeszlifowałem trochę ślizg żeby zrobił sie bardziej płaski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi odstawał jeszcze delikatnie bokami, bo ślizgi nie trzymały tak tak trzeba. Wziąłem więc pasek takiego gumowego plastiku (może być cokolwiek). Z jednej strony wkręt poszedł w zderzak, z drugiej w nadkole (oczywiście wszystko od strony koła). W ten sposób zderzak dolega ładnie do błotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i zadam może głupie pytanie ale czy gdzieś przy zderzaku nie znajdują się czujniki uderzenia airbag ? np w przypadku zdejmowania zderzaka i niefortunne np stuknięcie ?? spowodowało by to napewno koszta , odpinać przy tym acu?

przy wymianie rozrządu trzeba zdjąć zderzak i u mnie ostatnio mechanicy się nie popisali więc nie zawsze dobrze spasowany przedni zderzak musi oznaczać stłuczkę ,ale i jej nie wyklucza pozdro :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam żadnego czujnika więc śmiało można go bez obaw ściągać. Po za tym tak jak pisałem, wiele A4 ma te zderzaki źle spasowane i nie zawsze jest to efekt dzwona. Po prostu te ślizgi rozchodzą się z biegiem lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem warto od tyłu trochę podważyć. U mnie z jednej strony nie chciało puścić mimo baaardzo dużej siły. I jeśli są dobrze spasowane warto przeszlifować te zaczepy żeby zadziorów nie było przesmarować. Na przyszłość zaoszczędzimy zdrowia i nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wywaliłem ślizgi i końcówki zderzaka na wkręty wkręciłem do błotnika i jest git :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wywaliłem ślizgi i końcówki zderzaka na wkręty wkręciłem do błotnika i jest git :naughty:

tak miałem u siebie gdy kupiłem samochód i szybko to poprawiłem gdy zobaczyłem co się dzieje :gwizdanie: sorry ale bardziej tego spartaczyć nie mogłeś :doh1: od tego są ślizgi żeby na nich błotnik się trzymał, te końcówki zderzaka jak to nazwałeś ci popękają bo przecież wszystko pracuje podczas jazdy, a z błotnika prędzej czy później odskoczy lakier na krawędzi i nieważne że przykręciłeś od spodu :gwizdanie: nie wspomnę już o tym ze w przypadku ewentualnej przygody zderzak pociągnie ci błotnik a w przypadku gdy masz ślizg a przygoda jest nie duża to zderzak ci po prostu wyskoczy nie naruszając błotnika :gwizdanie: tak czy siak odwaliłeś ostre druciarstwo :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...