Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z układem chłodzenia-wywala wąż połączeniowy z chłodnicą


marcini29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc, w związku z zaistniałym problemem w mojej a4. A mianowicie przy dolnym połączeniu z chłodnicą przy jeżdzie na wyższych obrotach wywala mi wąż na złączu. Jakby układ chłodzenia dostawał za dużo ciśnienia i nie wytrzymywał. Jakiś czas temu miałem podobną sytuację, tylko wtedy pękały plastikowe zabezpieczenia przy mocowaniu czujnika temperatury cieczy chłodzącej, ale tam sobie poradziłem, wstawiając metalowe zabezpieczenia z passata. Jednak coś jest nie tak, skoro teraz wyrzuca wąż od połączenia z chłodnicą. Ps temperatura płynu 90 stopni stała i wymieniony termostat na nowy. Proszę o porady. Pozdrawiam serdecznie

Temat nazwany zbyt ogólnie.

Poprawiony

[cayenne]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładniej to ten wąż pęka, czy spada z mocowania? jesli jest za duże ciśnienie, to może byc uszczelka pod glowicą pęknięta i może mieć przedmuchy ze spalin do ukladu (musisz znaleźć zakład z przyrządem do sprawdzania obecności CO2 w układzie chłodzenia) lub może korek jest walnięty -powinien upuszczać cisnienie z układu, jeśli jest za duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż spada z mocowania, tak jakby zabezpieczenie nie wytrzymywało i puszczało na łączeniu. Dzięki za wiadomość, postaram sie to w tygodniu zbadać zawartość CO2 w płynie i dam znać na forum. [br]Dopisany: 01 Grudzień 2007, 22:04 _________________________________________________Witam, mam problem, ze znalezieniem urządzenia do pomiaru CO2 w układzie chłodzenia, Objeżdziłem większość zakładów w okolicy i wszyscy mechanicy robią wielkie oczy na ten temat. Może ktoś zna nazwę, lub inny sposób sprawdzenia nieszczelności uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, mialem podobny problem, zawsze po odlaczeniu chlodnicy waz wypadal, woda uciekawa, a do tego nie dzialal mi dzujnik poziomy plynu chlodniczego! raz tak zajechalem silnik ale tym razem xenon uratowal moj kolejny silnik(zaczal migac, nie wiadomo dlaczego). po powrocie do tesiowej zaczekalem godzine az silnik wystygnie i wlalem wode jeszcze raz do pelna, ponaciskalem weze aby pozbyc sie powietrza, nastepnie odpalilem silnik przy otwartym korku widzialem jak woda zaczyna rosnac (wbrew prawom fizyki :P) i zaczelo wyrzucac wode przez zbiorniczek wyrownawczy, jezelibylby zamkniet napewno odrzuciloby waz. telefon to Ojca, diagnoza byla szybka i bolesna, uszczelka pod glowica! polozylem sie spac.

rano o swicie sie obudzilem ze strachem w oczach, calus Zonie ktora smacznie spala, wlewam wode do zbiorniczka, i odaplilem silnik, pochodzil chwile, temp sie podniosla, a woda nie wyciekla, postanowilem zrobic rundke! nadal nic, i tak moj problem zostal rozwiazany! Oczywiscie zamiast wody polecam plyn, ja juz wymienilem! zrob test jak ja! sprawdz korek wlewu oleju, jezeli okazuje sie ze masz dziwna maz na na korku, to znaczy ze masz wode w oleju i poszla uszczelka i podobnie zrob ze zbiorniczkiem wyrownawczym czy nie ma tam plamek oleju! jak wlejesz plyn i odpalisz silnik to naciskaj waz (weze) od wody abys na 100 pozbyl sie powietrza z ukladu!

Mam nadzieje ze u Ciebie bedzie jak u mnie! Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście miałem tak samo jak opisujesz kiedyś, ale ten problem znowu powraca i trzeba coś z tym zrobić, ponieważ to niepierwszy raz. W poniedziałek wybieram się na sprawdzenie ciśnienia sprężania i wtedy powinno się okazać, czy to uszczelka puszcza. W płynie niema oleju, a w oleju płynu i oba poziomy są bez zmian, nic nie ubywa. Jednak co wczoraj zauważyłem, to na wskażniku temperatury 90 stopni, jak zawsze po rozgrzaniu silnika, a w zbiorniczku wyrównawczym woda letnia i to mnie zadziwiło, przecież raczej powinna chyba być podobna temperatura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem podobna sytuacje po wymianie termostatu.

po kilku dniach jak dodalem mocno gazu nagle mi skoczyla temperatura.

okazalo sie ze ta klamra wyskoczyla i caly plyn chlodniczy wyciekl.

teraz nie wiem czy po prostu ta klamra byla jakos zle zalozona i czy to moze od obrotow.

hmmm sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak poradziłeś sobie z tym problemem- wymieniłeś znowu termostat na inny? U mnie jest taka sprawa, że temperatura gwałtownie nie rośnie po dodaniu gazu, stopniowo dochodzi do 90 i cały czas stoi. Na dniach wybiera się na pomiar ciśnienia sprężania i może wtedy się okaże czy to wina uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wymianę/sprawdzenie (pożyczyć) korka na zbirniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślałem o tym samym, aby sprawdzić korek od zbiorniczka, bo uszczelka pod głowicą, to raczej nierealna sprawa, gdyż nic na nią nie wskazuje.Płyn jest w normie, nie ubywa, bez zabarwień oleju, to samo jest z olejem. A gdyby spaliny szły na układ chłodzący, to bym miał twarde węże, a są normalne, miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wymianę/sprawdzenie (pożyczyć) korka na zbirniczku wyrównawczym.

chodzi o ten korek gdzie wlewa sie plyn chlodniczy?

pod nim jest taki maly termostat.

raczej zaworek ciśnieniowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...