[B6 AWX] Silnik bierze olej 1.9 TDi

    46 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    2 tygodnie temu kupiłem AUDI A4 1.9 TDi 131 KM, 2002 rok, Na bagnecie było połowa oleju, dziś jest na minimum, przejechałem gdzieś okolo 800 km. Problem wygląda w ten sposób że odpalam auto (silnik zupełnie zimny, chodzi elegancko), troszke sie zagrzeje dodaje mu lekko gazu (1800 - 2000 obr. tak że słysze że turbina zaczyna pracowac), i widze biały dym z wydechu... Jeśli chodzi o jazde to nic nie podpada przyspiesza dobrze. Czytałem troche na ten temat i najczęsciej widze że problemy są z turbiną. Ale dopatrzyłem się jeszcze czegoś.... poprzedni właściciel wlał mu olej Castrol 5W/30 a z tego co sie doczytałem powinien byc 5W/40. Pytanie jest następujące: czy podjechac i wymienic mu olej na 5W/40 i to może dac rezultat, czy uważacie że niemożliwe jest aby ten 5W/30 byl przyczyną i od razu walic do mechanika?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    2 tygodnie temu kupiłem AUDI A4 1.9 TDi 131 KM, 2002 rok, Na bagnecie było połowa oleju, dziś jest na minimum, przejechałem gdzieś okolo 800 km. Problem wygląda w ten sposób że odpalam auto (silnik zupełnie zimny, chodzi elegancko), troszke sie zagrzeje dodaje mu lekko gazu (1800 - 2000 obr. tak że słysze że turbina zaczyna pracowac), i widze biały dym z wydechu... Jeśli chodzi o jazde to nic nie podpada przyspiesza dobrze. Czytałem troche na ten temat i najczęsciej widze że problemy są z turbiną. Ale dopatrzyłem się jeszcze czegoś.... poprzedni właściciel wlał mu olej Castrol 5W/30 a z tego co sie doczytałem powinien byc 5W/40. Pytanie jest następujące: czy podjechac i wymienic mu olej na 5W/40 i to może dac rezultat, czy uważacie że niemożliwe jest aby ten 5W/30 byl przyczyną i od razu walic do mechanika?

    Od razu do mechanika tylko porządnego coby nerwów i pieniędzy nie tracić na darmo. Różnica w oleju 5w30 czy 5w40 nie ma tutaj praktycznie żadnego znaczenia. Zmiana oleju nic nie da.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A jak myślisz co to może byc? Główny ubytek oleju spowodowała jazda na autostradzie ok. 200 km/h.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Turbo może troszkę wciągać, głowica,w najgorszym wypadku pierścienie.. A sprawdzałeś nigdzie nie cieknie spod miski np? Przy długiej jeździe z taką prędkością miał prawo troszkę wsiąść.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nigdzie nie cieknie olej, auto było zresztą przed zakupem sprawdzane w aso (koszt zabawy 350 pln), było podłączane do kompa ale ja sie na tym zbytnio nie znam więc do końca nie wiem co tam sprawdzali ale wiem że niby na kompie wszystko ok. A auto aż tak mocno nie kopci.... Spróbuje jutro kupic oleju i dolac i będe obserwował bagnet na bierząco....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    turbina puszcza

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na 1000km jak silnik weżmie trochę oleju to normalne. Przy prędkości 200 km/h to normalne że wziął trochę oleju. Napisz jaki masz przebieg.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    213 000 km, na autostradzie było z 100 km jazdy, ale naprawde nie żałując go, z ok 700 km w jeździe miejskiej, w sumie na zagrzanym też mu dośc troche butowałem. Ale czy nie wydaje sie Wam zbyt duży ten ubytek oleju? z Połowy do min? I tak jak mówie, odpale na zimnym i chodzi sobie i żadnego dymku troszke mu przegazuje żeby turbina ruszyła to po chwili pojawia się dym biały....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź wirnik(czy jest wyczuwalny luz). :wink4: Prawdopodobnie czeka Cie regeneracja turbawki. Gdyby silnik tak wciągał olej to pierścieni by w nim praktycznie nie było :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A oprócz białego dymu, leci jeszcze niebieskawy na zimnym silniku?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie nie, tylko biały dymek i dziwi mnie bo nie czuc olejem (a tą sprawe znam dobrze, miałem simsona i wiem jak śmierdziało i dym wyglądał jak brał olej) a teraz tak sie zastanawiam że dziś zamiast chwile odczekac po zgaszeniu silnika to ja od razu przystąpiłem do sprawdzania poziomu.....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mamy rozumieć że po przejechaniu 700km zatrzymałes sie otworzyłeś maskę i sprawdziłeś poziom oleju? I Głowisz się czemu było minimum? :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podjedź na spota to obloookamy :decayed::wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdz najpierw po całej nocy np, stan. Rano zanim odpalisz...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no, dziś odpaliłem go na chwile wyłączyłem i od razu sprawdziłem poziom oleju :kwasny: Mam rozumiec ze przez własną głupote niepotrzebnie zajmuje Wam czas? :embarrassed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź najlepiej tak jak kolega wyżej radził po nocnym postoju(zanim odpalisz).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no, dziś odpaliłem go na chwile wyłączyłem i od razu sprawdziłem poziom oleju

    Jak chceszw ten sposób spr stan oleju skoro rozszedł się po całym silniku???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no, dziś odpaliłem go na chwile wyłączyłem i od razu sprawdziłem poziom oleju :kwasny: Mam rozumiec ze przez własną głupote niepotrzebnie zajmuje Wam czas? :embarrassed:

    Wtedy wskaże Ci najniższy poziom , olej jeszcze gęsty długo spływa do miski :wink4:

    Według instrukcji poziom oleju sprawdza się po kilku/kilkunastu minutach po wyłączeniu silnika , olej ma mieć co najmniej 60oC , auto musi stać na poziomej nawierzchni , najlepiej sprawdzać zawsze w tym samym miejscu :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra Panowie, wszystko jasne, byłem sprawdzic poziom oleju i jest jak najbardziej ok, tzn jest połowa, no może 3/5 więc wydaje mi sie że nie mam powodów do niepokoju. Wybaczcie chłopaki za kręcenie gitary- no ale przynajmniej poznaliśmy sie troszke :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Następnym razem jak bedziesz sprawdzal olej to tak samo jak to zrobiłes teraz bo w przeciwnym razie bedziesz miał złe wskazania na bagnecie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witajcie. Zrobilem po zakupie auta 2tyś km i na bagnecie ledwo co pokazjue ze jest olej:( a poziom byl idealnie na środku. Dodam ze pod korkiem wlewu nie ma zadnego nalotu ani w zbiorniczku plynu chlodzacego sladow po oleju. Oslony pod silnikiem nie mam i nie widac wyciekow. Auto slabo sie zbiera, myslicie ze olej dostaje sie do turbo? Pomocy:(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witajcie. Zrobilem po zakupie auta 2tyś km i na bagnecie ledwo co pokazjue ze jest olej:( a poziom byl idealnie na środku. Dodam ze pod korkiem wlewu nie ma zadnego nalotu ani w zbiorniczku plynu chlodzacego sladow po oleju. Oslony pod silnikiem nie mam i nie widac wyciekow. Auto slabo sie zbiera, myslicie ze olej dostaje sie do turbo? Pomocy:(

    Ja myślę że olej dostaje się do turbo w przeciwnym wypadku by się zatarło :P Pisząc poważnie do sprawdzenia luz na wirniku , do zrobienia logi statyczne i dynamiczne. Tak więc VAG w łapki i do dzieła.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Olej dostaje sie do turbo bylem z ojcem teraz i rozebral, duzo tam oleju i wogole syfu w posaci nalotu:/. Sprawdzalem stan oleju teraz to na bagnecie nie ma wogole://. Na chwile obecna nie mam mozliwosci zrobienia VAGA.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli chodzi o dymienie to u mnie tez lekko kopci raz poraz , a pewnego razu jak przed znajomym mu przycisnąłem to powiedział ze dym niebieski i śmierdziąło palonym olejem. Też mnie to wystraszyło i zobaczyłęm ze z turbo mi popuszcza, intercooler tez zawalony i egr cieknie więc pewnie to wszystko wpływa na kopcenie i smród, ale sprawdzam poziom oleju po prawie 2000 tys km gdzie na trasie jechałem z prędkościami dość dużymi i praktycznie nic nie ubyło. Aby na pewno nie ma nigdzie wycieku;/?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mario sprawdz tak jak ja w zbiorniczku plynu chlodzacego czy i pod korkiem wlewu oleju nie ma nalotu. U mni w tych miejscach jest ok, wycieku nie mam i okazalo sie ze turbo niestety bierze oliwe. Czeka mnie czyszczenie w serwisie i regeneracja chyba a reszte(kolektory, egr, odme, intercooler) bede czyscil w domowych warunkach. Musze tez sprawdzic elastyczna zlaczke czy nie jest do zawalona i do wymiany bo z zewnatrz wyglada dobrze. Pozdro:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Źle sie wyraziłem;p Z wyciekiem pisałem do Ciebie czy aby nie masz wycieku. Bo u mnie turbina wali i egr i z coolera ale nie ubywa oleju wogle, pomimo ze czasem pokopci na biało. ;) Też tego lata planuję konkretne czyszczenie dolotu i turbawka idzie do przeglądu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Rozumiem:) jeśli jutro pójdzie sprawnie przy wyjmowaniu elementów do czyszczenia i turbiny to jadę do Imielina do zakładu TURBOTECHNIKA niech się suszarką zajmą;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podepnę się pod temat bo najbardziej podobny a nowego zakładać nie chciałem.

    Mianowicie dzisiaj jadąc autostradą zapaliła się kontrolka niskiego stanu oleju, od razu zjechałem na stacje paliw i zgasiłem silnik. Po paru minutach wyciągam bagnet a tu ledwo co zamoczony w oleju, więc kupiłem olej 5W30 EDGE 1L i wlałem do silnika, bagnet pokazywał prawię full. Ostatnia wymiana oleju była jakieś niecałe 10.000 km do tyłu. Dodam, że wycieków z silnika nie ma (przynajmniej nigdzie nie zauważyłem plam pod samochodem a zawsze jak odjeżdżam z parkingu to sprawdzam)

    Silnik zachowuje się całkiem normalnie, pali normalnie i nie zauważyłem żeby kopcił. Czy taki ubytek oleju to dużo? Nie mam możliwości teraz podpięcia auta pod VAGa, czy mogę sam sprawdzić co może być tego przyczyną ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego nawet jak masz ok silnik to zawsze cos tego oleju ubedzie. A 10 tys to troszke jest, chociaz troche duzo go ubylo. Jak silnik ci dobrze jeździ i odpala to narazie bym sie nieprzejmowal. Mam podobnie i niewidze narazie powodu do zmartwienia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy