Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Kopcenie przy ruszaniu po czyszczeniu turbiny


Młody_drog

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie miales objawy przed czyszczeniem turbinki ze sie za to wzioles?[br]Dopisany: 27 Luty 2011, 12:56_________________________________________________Co do katalizatora to raczej nie jego wina, gdyby byl przytkany to na pewno niemialbys przeladowania tylko wrecz odwrotnie. Podmien zaworek sterowania turbiny N75!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmien N75 i napisz co sie zmienilo.[br]Dopisany: 27 Luty 2011, 13:40_________________________________________________A co do egra i klapy gaszacej to podejzewam ze masz wszystko zasyfione! Wyciagnij i wyczysc na blysk.( http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40181&highlight=czyszczenie+zaworu+EGR )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pytania, pytasz mnie twierdząc, że zostawiłem go gdzieś wiszącego czy twierdząc, że pomyliłem? EGR przecież ma gumowy wężyk a klapa parciany, raczej ciężko pomylić... Zresztą sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia z schematami i jest OK. Muszę zamienić N75 i EGR zobaczyć czy jest poprawa... N75 jest bardzo trudno dostępny, dam radę go wyciągnąć bez odchylania przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytalem z mysla ze zamieniles, zobacz czy klapa gaszaca w bs sie nie rusza...

zmien n75 z n18 i zrob loga, pewny jestes ze pierscien zalozyles ta sama strona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. sztanga chodzi, klapa gasząca nie chodzi mi odkąd mam to auto... Nigdy nie gasił klapą... Pierścien założony dobrze raczej, na razie wyeliminuje inne możliwości i ew później rozbiorę jeszcze raz turbinę. O co chodzi zamien n75 z n18? Zawory mam zamienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci nie działa klapa gasząca może N239 masz uszkodzony ( jest zaraz koło N18 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia, dzisiaj zdjąłem wężyk od klapy i dmuchnąłem w niego ale nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia, dzisiaj zdjąłem wężyk od klapy i dmuchnąłem w niego ale nic

żeby zaciągnąć klapę gaszącą musisz "zasysać" powietrze w tym wężyku :wink4: wszystko działa na podciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. sztanga chodzi, klapa gasząca nie chodzi mi odkąd mam to auto... Nigdy nie gasił klapą... Pierścien założony dobrze raczej, na razie wyeliminuje inne możliwości i ew później rozbiorę jeszcze raz turbinę. O co chodzi zamien n75 z n18? Zawory mam zamienić??

poczytaj na forum o zamianie n75 z n18, ale mozliwe ze zalozyles na odwrot pierscien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc przed chwilą sprawdziłem zawory, zawór N18 (ten do którego idzie przewód klapy gaszącej) jest pęknięty i puszcza powietrze na wszystkie strony, to może być przyczyną? Ale ta klapa nie działa już odkąd mam to auto... A nigdy nie kopcił przy ruszaniu, najbardziej martwi mnie to kopcenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór N18 (ten do którego idzie przewód klapy gaszącej)

pomyliłeś albo zawory albo wężyki. Do klapy gaszącej musi iść wężyk od elektrozaworu N239 a N18 jest połączony z zaworem EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór N18 (ten do którego idzie przewód klapy gaszącej)

pomyliłeś albo zawory albo wężyki. Do klapy gaszącej musi iść wężyk od elektrozaworu N239 a N18 jest połączony z zaworem EGR.

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn może po prostu pomyliłem nazwy, klapy gaszącej idzie do takiego małego zaworu przy tym większym pod filtrem powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda N239 od którego wężyk podciśnienia idzie do siłownika (tego czarnego) sterującego klapą gaszącą :

http://obrazki.elektroda.net/67_1253466022.jpg

N239 jest charakterystyczny gdyż posiada tylko dwa króćce zamiast trzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o ten chodziło, sorry, pomyliły mi się oznaczenia tyle tego jest :P Przeczytałem gdzieś, że ktoś miał ten sam problem i była to rura gumowa w kształcie S pod turbiną, jutro spróbuję zobaczyć, czy nie jest dziurawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N239 jest charakterystyczny gdyż posiada tylko dwa króćce zamiast trzech.

"Nowsze" N18 i N75 mają też dwa krućce ( trzeci "ATMO" jakby nie było też jest ale zakryty jest nasadką z filtrem gąbkowym ) i ktoś "nie znający" się na sprawie może pomylić np. N239 z N18 bo z wyglądu oba mają po dwa krućce :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w nowym N75 ten filtr wygląda jak narośl, której przy N239 nie uświadczysz (N239 też ma filtr ale pod szarym dekielkiem od spodu) - nie da się ich wizualnie pomylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...