kamilmlody Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 Witajcie. Od pewnego czasu zastanawiam się w jaki sposób skrócić czas przełączania na LPG przy zimnym silniku. Jedynym racjonalnym pomysłem, jest zastosowanie czegoś takiego jak podgrzewacz http://allegro.pl/kolektor-podgrzewacz-wody-volvo-s40-v40-1-9-dci-i1437421588.html Zamocowanie go zaraz przed reduktorem mogło by dać dobre efekty. Można nawet troszkę zwężyć średnicę węża by pogrzewacz zagrzał ciecz do większej temperatury, ale to juz troszke ryzykowne. Męczy mnie jednak wydajność alternatora w Audi. Podgrzewacz pobiera ok 300W. Kolejnym pomysłem jest zastosowanie elektrozaworu zamykającego przepływ cieczy przez nagrzewnicę do czasu przełączenia. Wtedy mały obieg = silnik - reduktor. Pozwolę sobię przedstawić obrazek znaleziony na elektrodzie: http://obrazki.elektroda.net/59_1262805115.jpg Może macie jakieś własne pomysły i sugestie?
jihad Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-renault-ford-vw-opel-lpg-i1482177436.html
wojtek26 Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Na poczatek napisz jaka temp przełaczania masz ustawionął po drugie czy masz wpełni sprawny termostat.
jihad Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Jaki by nie był, to przy mrozach -15 czy -20 trzeba trochę przejechać, zeby sie przełaczył. Jak ktoś jeździ po wsi, to zdarza sie, że wycieczki sa wyłacznie na benzynie. Nawet niezbyt długie postoje wychładzają momentalnie silnik.
wojtek26 Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Mi wystraczy ze przajede 1,5km w mrozy ( -15) i juz chodzi na LPG.
kamilmlody Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Opublikowano 28 Lutego 2011 wojtek, od termostatu trzeba zacząć..
wojtek26 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Najpierw podłącz sie do LPG i zobacz jaka masz temp przełaczania na LPG potem zobacz czy masz w ustawieniach wybrany odpowiedni czujnik temp reduktora ( na zimnmym powinien miec podobne wskazania co VAG silnika). Pytani gdzie masz umieszczonyy reduktor jezeli na przelocie to moze długo sie nagrzewac ( ja mam ocieplony na zime reduktor)
kamilmlody Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 na przelocie długo? To Twoim zdaniem powinien byc podlaczony równolegle ? Wtedy sie grzeje dlugo..
wojtek26 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Piszac na przelocie miałem na mysli ze podczas jazdy pęd powietrza wpada na parownik i go chłodzi, reduktor ma byc wpiety równolegle.
kamilmlody Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 I tutaj wytlumacz mi czemu uwazasz ze ma byc wpiety równolegle ? Według mnie jest to głupota
wojtek26 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Z tego wzgledu iz bedziesz miał gorsze ogrzewanie ( reduktor bedzie wychładzał ciecz płynąca do nagrzewnicy)i w nie których modelach masz zawór zamykajacy przepływ przez nagrzewnice a tym samy parownik by zamarzł i koniec jazdy na LPG. To jest dodatkowe zabezpieczenie przed zmniejszajacym sie krązeniem cieczy w razie przypchania nagrzewnicy itp.
kamilmlody Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 To że jesli jest zawór to nie montujemy - wiemy. Nie mów mi ze wystudzi ciecz z 90 stopni... Poza tym mozesz podłączyć go za nagrzewnicą skoro się przy tym upierasz:) Reduktor będzie stawiał przypuszczalnie większy opór cieczy niż nagrzewnica, stąd woda będzie płynąć większym strumieniem przez nagrzewnice, ZNACZNIE zwiększy to czas nagrzania reduktora rano. Ps. nawet jesli nagrzewnica bedzie stawiac wiekszy opór, to będzie odwrotnie i slabo bedzie grzalo w srodku. Tak zle i tak nie dobrze. Reasumując - glupota. Wedlug mnie jedynym powodem dla ktorego gaziarze montują równolegle jest to, ze najprościej, najszybciej i najłatwiej jest uciąć oba węże i wstawić trójniki.
wojtek26 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Ja zawsze montowałem równolegle i wszystko działało cacy, w szeregu tez bedzie działac ale miałem kilka przypadków ze albo nagrzewnica nie grzala jak nalezy albo parownik słabo nabierał temp. i po przeróbce było juz OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się