Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C6 2,7 Q Pełny s-line. Koło 20"


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda jest też taka że inaczej się śmiga jak się dostaje auto z mocą na kilka dni a inaczej jak ta moc dla właściciela jest czymś normalnym i codziennym - wtedy wykorzystuje się ją w trochę innych miejscach niż miasto i spalanie też wygląda zupełnie inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest też taka że inaczej się śmiga jak się dostaje auto z mocą na kilka dni a inaczej jak ta moc dla właściciela jest czymś normalnym i codziennym - wtedy wykorzystuje się ją w trochę innych miejscach niż miasto i spalanie też wygląda zupełnie inaczej

Niech moc będzie z Tobą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest też taka że inaczej się śmiga jak się dostaje auto z mocą na kilka dni a inaczej jak ta moc dla właściciela jest czymś normalnym i codziennym - wtedy wykorzystuje się ją w trochę innych miejscach niż miasto i spalanie też wygląda zupełnie inaczej

Dokładnie później już nie jeździsz non stop z nogą w podłodze od świateł do świateł.

Ja tam się spokojnie w 10 litrach mieszczę przy normalniej jeździe po mieście, jeżeli Częstochowę zaliczamy do miasta :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramka licznika już jest czarna :) teraz tylko jeszcze czekam na przesyłkę z przełącznikiem polift :) i do roboty a jest jej :rolleyes:

2nbr37q.jpg

http://a6-wiki.de/index.php/Nachr%C3%BCsten#T.C3.BCrleisten_S6_montieren :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznac ze rozrząd jest juz do wymiany :D

Jak pasek przeskakuje ząbki

Nie pasek tylko łańcuch :wink4: W 2.7/3.0 są 3 łańcuchy i trzy napinacze, i tutaj chodzi o napinacze a nie sam rozrząd czytaj łańcuch.

Niestety jest to tak zrobione, że podczas długiego postoju cały olej z rozrządu spływa do miski.

Podczas odpalania silnika potrzeba około 0.5/1.0 sekundy aby pompa zdążyła dostarczyć olej do komór rozrządu.

Po długim postoju, najczęściej z rana przy odpalaniu, jeśli napinacze są nieszczelne i mocno wyrobione, słychać leciutki stuk do momentu aż poziom oleju nie został uzupełniony. Jeśli z napinaczami jest wszystko w porządku to tego dźwięku przy odpalaniu na zimnym nie słychać.

Na krótką metę pomaga wymiana dwóch górnych lewego i prawego napinaczy, które można wymienić bez wyjmowania silnika.

Niestety pomaga to na około 30 do 50kkm i znowu zaczyna być słychać.

Aby pozbyć się problemu powinno się wymienić wszystkie 3 napinacze (a korzystając z okazji dobrze by było wymienić od razu cały rozrząd) ale do tego trzeba już silnik wyciągać i liczyć się z wydatkiem około 12kzł.

Większość 3.0tdi BKN jak i ASB ma tą przypadłość, ale nie ma co panikować, jest to taki urok tych silników. O ile w BKNach łańcuch przeskakiwał dość często ze względu na stary typ napinaczy to przy ASB (tu napinacze są już poprawiona) słyszałem tylko o 1-nym, przypadku w A6 i to w Sz-nie, ale użytkownik to był wariat, strasznie katował ten silnik, do tego program miał robiony gdzieś w garażu. Na wiosnę miał wstawiany fabrycznie nowy prosto z fabryki silnik i pojeździł na nim 2 czy 3 miesiące :wallbash: i też go zarżnął. W sierpniu silnik wraz z ecu pojechał do Inglostad - fabryka nie uznała gwarancji ze względu na zmiany w oprogramowaniu.

U mnie też od czasu do czasu z rana zabrzęczy przy odpalaniu na zimnym, ale się tym nie przejmuję. Mój mechanik - mówią że najlepszy spec od VAG w Szczecinie, powiedział, żeby to olać. Martwić można by się było jeśli przy każdym odpalaniu waliły by ten łańcuchy, a jesli to jest sporadycznie to się nie martwić na zapas. Jak ktoś jest bogaty to może profilaktycznie w ciemno wydać 12kzł dla świętego spokoju albo szukać używanego silnika za połowę tej ceny w razie jak już się przydarzy nieszczęście.

Dobrze jest przy odpaleniu przekręcić zapłon i odczekać z 10 sekund zanim cała elektryka się obudzi no i odpalać na wciśniętym sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ładnie ją goniłeś ja mam miasto z szaleństwem (czasami :) ) 12,6 a teraz przy spokojnej mieszanej wychodzi mi 8,6 :)[br]Dopisany: 03 Październik 2011, 10:08_________________________________________________

ktos kto kupuje A6 3.0TDI raczej nie ma problemu z wydaniem 200-300PLN wiecej miesiecznie na paliwo moim zdaniem.

ile by spalilo A6 2.0TDI? pewnie kolo 10l przy tym samym stylu jazdy.

Nie da rady 2.0 zrobić takiego samego stylu co 3.0 Q :) a co kasy $$ to ma się cos za cos. Nie będzie palić 5.5 jak piszą na allegro :decayed:

No właśnie, że jej nie goniłem wcale - jak napisałem, jazda dynamiczna, co nie oznacza, że auto działało w systemie 0/1. Ja tym autem poruszam się często, ale teraz miałem je na tydzień, żeby sobie testować właśnie, jak będzie mi się jeździć: dom-praca-dom-wypad za miasto, itp.

Jestem jak najbardziej z tym autem oswojony, nie dopadam się jak pies do je....a :naughty:, tylko jeżdżę jak swoim. Inaczej, jak jechałem raz na jakiś czas, rozgrzanym, itp, a baaardzo inaczej, jak jadę zimnym 10km do pracy, wracam w koreczkach i tak "wkoło Macieju" :wink4:

Szwagier nią nie schodzi poniżej 12l w cyklu mieszanym, więc można jeszcze więcej jak widać :>

Zacząłem utwierdzać się w przekonaniu, że nowe, większe diesle nie są dla oszczędnych (wtryski, turbo, napinacze/rozrząd) tylko dla fanatyków i nie dziwię się, że się ludzie przesiadają na benzynę / benzynę+LPG, ale to nie o tym mowa w tym temacie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem utwierdzać się w przekonaniu, że nowe, większe diesle nie są dla oszczędnych (wtryski, turbo, napinacze/rozrząd) tylko dla fanatyków i nie dziwię się, że się ludzie przesiadają na benzynę / benzynę+LPG, ale to nie o tym mowa w tym temacie :wink4:

dlatego ja po AVF mam lpg niestety :disgust: a takim BKN-em pownienen jeżdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramka licznika już jest czarna :) teraz tylko jeszcze czekam na przesyłkę z przełącznikiem polift :) i do roboty a jest jej :rolleyes:

W Q7 tez bylo mega duzo rozkrecania - caly srodek z nawiewami zmieniarką byl out :)

Ale na szczescie wszystko ladnie sie rozkreca/demontuje i jeszcze ladniej sklada do kupy i na koniec nic nie trzeszczy itp.

Z ramka piano zegary zajeb.iscie wygladaja - u mnie zrobila mega robote, nawet gala od RS6 czy alu łopatki tak nie zadziałały jak ta ramka :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się już nie mogę doczekać :kox:[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 17:51_________________________________________________Jest już i przełącznik :)

syov90.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody na 100% masz podswietlane nawiewy w bocznych tylnych slupkach?

Po wlasnie przejrzalem etke i zarowno w A6 jak i Q7 nie ma wersji z podswietleniem - sa tylko rozne kolory :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też :wink4:[br]Dopisany: 05 Październik 2011, 17:14_________________________________________________Rosemeyer a u Ciebie nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w Q7 się nie podświetlają.. bzdura... nawet przy pakiecie oświetlenie.. :thumbdown:

nooo :disgust:

tak samo przeciez było z podświetleniem listw dekoracyjnych - w A6 były w Q7 dopiero po lifcie, ale z tym akurat juz się dawno temu uporałem :naughty:

cóż, w takim razie mam next pomysł na moda, a że kratek mam 4ry, bo nawiewy są tez w 3cim slupku to będę miał co robić :cool1:

Młody, wsadziłeś ramkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mojego ojca listwy dekoracyjne są podświetlane ;) ale rzeczywiście A6 C6 pod względem pakietu oświetlenie było ciekawsze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...