Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Jak ocenić stan silnika


Gienek79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Proszę o sugestie jak ocenić stan silnika AWX. Logi już zrobiłem, wkrótce je umieszczę w dziale diagnostyka.

Logi do obejrzenia w wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=189990.0

Przebieg auta to 250 tysięcy km (istnieje ryzyko, że 280 - serwis w Niemczech błędnie zarejestrował stan licznika na przeglądzie, ale skorygował to).

Rozrząd wymieniony przy 178.

Od 2 miesięcy mam problemy z mocą i obrotami. Silnik nie reaguje żwawo na dodanie gazu i nie można go rozpędzić do wyższych obrotów niż 3600 na 3 biegu. Po zgaszeniu zapłony i ponownym zapaleniu przez jakiś czas jest ok, a potem znowu brak mocy.

Z kolegą Przemikiem robiłem logi i wynika z nich, że są zapieczone kierownice turbiny.

Wielu speców nie zaleca regeneracji turbiny, tylko wymianę na nową. Niestety koszt wymiany to 2500zł. I tu jest dylemat czy do silnika z tym przebiegiem opłaca się wstawiać tak drogą część?

Silnik bierze olej w ilości 0,5l na 4000km. Kopcenia nie zauważyłem. Przy przyspieszaniu i ujmowaniu gazu w okolisy 2500 obrotów z prawej strony dobywa się dziwny dźwięk, jakby ocieranie się jakichś elementów (chrobot). Przy niższych obrotach (2000-2300) daje się złyszeć delikatne dzwonienie.

Jeden mechanik stwierdził, że silnik jest już zużyty i nie warto inwestować w osprzęt.

Auto jest generalnie w dobrym stanie wizualnym, żadnych uszkodzeń blacharskich i lakierniczych. Chciałbym nim pojeździć jeszcze kilka długich lat. Ale nie chcę też wydać przy tym fortuny na naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo na stół do czyszczenia i fura odzyska moc.

Taki przebieg to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skretyniały mechanik, mózg ma zużyty...

Za taki tekst lałbym po mordzie odrazu.

280 tys to nie jest dużo... Uporaj się z turbinką i śmigaj dalej. wiele osób jeździ na zregenerowanej turbosprężarce i jest ok. Tylko że trzeba oddać dobrej firmie i nie szukać gdzie najtaniej.

A teraz garret ma akcje "Nowa za starą". Dokładnie nie wiem o co kaman ale chyba oddając starą i kupując nową bedzie jakiś upust cenowy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A normalnie ile kosztuje?

Masz jeszcze opcje kupienia używki lub zregenerowanie tej co masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie, czyli bez zwrotu starej 2840. To u autoryzowanego przedstawiciela firmy Garrett w Polsce.

W ASO AUdi 3680 ze zwrotem lub 6100 bez zwrotu ( :kox:)

Diagtronik 3000, MR Motors 2840. Obydwie firmy nie zajmują się regeneracją.

Jak ktoś może polecić solidny warsztat regenerujący z Mazowsza lub Lubelszczyzny to bardzo prosze o info.[br]Dopisany: 01 Marzec 2011, 18:24_________________________________________________Logi umieściłem w wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=189990.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

280 tys przebiegu i nie oplaca sie? to co auta kupuje sie tylko zeby zrobic nim 280tys a potem zezłomować? Mechanik jest idiota i tyle. Ja w swoje włożyłem 6500 bez wachania i drugi raz zrobil bym to samo bo wiem co mam i zrobie drugie 275tys na tym silniku napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinka do regeneracji. Dżwięk jest typowy dla tego uszkodzenia jak i lekkie pobieranie oleum. W poprzednim aucie kupiłem regenerowaną turbinę w turbo expert + oddanie starej + przesyłka = 950 złotych. Potem śmigałem tym autem jeszcze 50 tyś km i nie było żadnych problemów. Polecam ten warsztat. A co do twojego mechanika to chyba lepiej będzie dla wszystkich jak się przekwalifikuje na coś co wymaga mniej...wszystkiego a najbardziej to myślenia. Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem kolejne objawy:

dymienie na szaro przy przyspiezaniu (tylna klapa brudna w sadzy),

dźwięk chrobotania słychać coraz częściej.

Czy w takim stanie można jakiś czas jeździć samochodem bez szkodyu dla innych elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u mechanika i nie jestem pewien czy to turbina. Wg niego EGR (jest mocna zaolejony).

Dodatkowo zauważyłem, że tryb awaryjny włącza się przy redukcji biegu. Jadę normalnie, sytuacja na drodze zmusza mnie do redukcji (przy niskich obrotach, nie przy wyprzedzaniu), redukuję, silnik zawarczy głośniej i jakby bardziej metalicznie i już wiem, że z przyspieszania będą nici.

Czy ktoś miał podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisza Ci chlopali zebys zrobił porzadek z turbina ! i tak zrob...Niekupuj nowe tylko regeneracja... NOwe czesci to nowa turbina ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak halasuje z prawej strony to turbawka albo przy filrze powietrza.. taki przebieg.. dociera sie dopiero.. nie kupuj regenerowanej chyba ze masz pewna firme.. lepiej uzywke ale zeby Ci gwarancje na 3 miechy dali.. ale najpierw wyczysc kierownice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...