Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Ubywa olej w silniku


dareksa1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Audi A4 1.9 TDI z 1996r. Zauważyłem, że na 10000km (od wymiany do wymiany) muszę dolać 1l oleju, bo ubywa z silnika. Jeżdżę na półsyntetyku.

Dlaczego ten olej ubywa? Czy to jest normalne? Czy to jest w normie czy nie?

Moje auto ma przejechane 215000 km (Nie wiem czy to jest oryginalny przebieg).

W zimę w mrozy 20-stopniowe silnik odpalał.

Tylko z rana gdy go odpalam to przez około 20 sekund kopci z rury, następnie dym znika.

Proszę o pomoc kolegów w wyjaśnieniu problemu.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 10 kkm dolanie 1 litra oleju to jeszcze "przyzwoity wynik" :wink4: Jakbyś trzeba było dolewać 1 litr co kilka kkm to mógłbyś się zacząć przejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a olej sprawdzasz na rozgrzanym silniku??

w tych silnikach jest motyw tego typu ze duzo ludzi sprawdza olej nas zimnym silniku uprzednio go uruchamiajac na chwile a potem wychodza herezje z poziomem. wiec albo na zimnym silniku odrazu albo po rozgrzaniu po małej chwili postoju aby olej spłynał do michy.

ale tak jak kolega napisał 1L oleju na 10kkm to nic wielkiego- tu jest tez pytanie jaki jest twój styl jazdy... emeryt do 1800rpm czy krecisz motor do 4000rpm - jesli opcja deptajaca to nic dziwnego ze olej jest pochłaniany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużywanie oleju przez silnik w czasie jego pracy jest zjawiskiem naturalnym i wynikającym z procesów zachodzących w silniku.

Instrukcje obsługi niektórych samochodów zawierają normatywne zużycie oleju dla danego silnika. Są to dla samochodów osobowych wielkości w dziesiętnych częściach litra na 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniłem olej z mineralnego na syntetyczny, to po jakim czasie ubytek oleju spadł z 1L na 1 tys km na 1L na 5000km.

I bardzo dobrze :good:

A tyle ludzi boi się takiej zmiany :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taj jak koledzy pisali - 1L na 10kkm to nic. A to co opisujesz z dymieniem po rozruchu - pod warunkiem, ze dym jest niebieskawy to może być wina uszczelniaczy zaworów. Są one gumowe i jak po czasie twardnieją to puszczają odrobinę oleju. jest to tak mała ilość, ze widoczne jest to po długim postoju( np po nocy) kiedy oleju spłynie więcej i zanim się spali to przez chwile dymi. O ile ubytki są nieduże a dymienie szybko ustępuje to nie ma sensu ich wymieniać. nie jest to z drugiej strony bardzo skomplikowany zabieg, ale pokrywę zaworów trzeba zdjąć i odkręcić wałek rozrządu wiec zgodnie z zasada "lepsze jest wrogiem dobrego" wydaje mi się z twojego opisu, ze na razie nie ma co się przejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...