Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wydajność klimatyzacji w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem polega na tym że pomimo tego że według szpeców od klimatyzacji wszystko mechanicznie jest ok ( ciśnienia a układzie takie jak powinny być) błędów klimatronik nie pokazuje jednak wydajność chłodzenia jest słaba i nie wystarczająca. Może ktoś mi podpowiedzieć co może być przyczyną słabo chłodzącej klimatyzacji.

Opublikowano

Jest zima

Klima najlepiej działa jak jest gorąco

Opublikowano

Jest zima

Klima najlepiej działa jak jest gorąco

hehe dobra odpowiedź. Kolego w zimie to klimatronik steruje tak że nadmuchy są ciepłe więc głupi nie jestem. Takie odpowiedzi nie wnoszące nic do tematu szkoda pisać i zajmować miejsca na serwerze.
Opublikowano

Jest zima

Klima najlepiej działa jak jest gorąco

hehe dobra odpowiedź. Kolego w zimie to klimatronik steruje tak że nadmuchy są ciepłe więc głupi nie jestem. Takie odpowiedzi nie wnoszące nic do tematu szkoda pisać i zajmować miejsca na serwerze.

po czym wnioskujesz że słabo chłodzi, jakieś przykłady :cool1:

Opublikowano

miałem to samo niby napełniona okazało się że pajac mechanior nalał za mało czynnika podjedź do dobrego warsztatu i niech napełni jeszcze raz

Opublikowano

Nie chciałem robić z ciebie głupka.

Po prostu, po czym wnosisz, że słabo chłodzi, przy temperaturach otoczenia rzędu 5*C?

Opublikowano

dokladnie, jak teraz mozesz sprawdzic dzialanie klimy i jej wydajnosc jak na dworze 2-3 st na + ? powietrze i tak bedzie leciec cieple, chyba ze ustawisz na low to wtedy faktycznie dmuchnie mocnym zimnym, ale napewno nie takim jak na dworze + 25 st, teraz to przydatne by osuszyć chociażby szyby ;)

pzdr.

Opublikowano

Ja pisze o tym co było w lecie przy wysokich temperaturach. Po prostu klimatyzacja nie chłodziła tak jak powinna - w porównaniu do kolegów i innych autach to moje chłodzenie to nędza. Chciałbym dowiedzieć się jakie mogą być przyczyny tej sytuacji. W warsztacie wymienili mi czynnik wyczyścili zawór rozprężny ale to nie pomogło. Czynnika o ile dobrze pamiętam wtłoczyli 450gram.

Opublikowano

Ja pisze o tym co było w lecie przy wysokich temperaturach. Po prostu klimatyzacja nie chłodziła tak jak powinna - w porównaniu do kolegów i innych autach to moje chłodzenie to nędza. Chciałbym dowiedzieć się jakie mogą być przyczyny tej sytuacji. W warsztacie wymienili mi czynnik wyczyścili zawór rozprężny ale to nie pomogło. Czynnika o ile dobrze pamiętam wtłoczyli 450gram.

mi też tyle wtłoczyli okazało się że maszyna była niesprawna i wydajność 12 st na wyjściu z kratek po napełnieniu u innego mechanika wydajność 1,7st :shocked:
Opublikowano

Trzeba było od razu pisać, że w lecie...

Sprawdzałeś jaką masz temperaturę na kratkach?

Może czynnika jest za dużo, wtedy też może być problem, albo osuszacz zabity.

Spotakłem się z takim przypadkiem, że gość przyjechał na napełnienie, po pierwszym napełnieniu temp na kratkach 12*C, przy temp zewn rzędu 23*C.

Po kilku kolejnych napełnieniach temp na kratkach spadła w okolice 5*C

Opublikowano

jakie masz ciśnienie w układzie?

Opublikowano

2,5 i 15 bar

Opublikowano

to masz coś niechalo bo z tego co pamiętam to powinno byś 2 i 12 bar

Opublikowano

Może jeszcze ktoś potwierdzić że ciśnienia powinny być na niskim 2 a na wysokim 12 , bo ja dokładnie nie pamiętam ale chyba miałem 15 i 2,5 ale na 100% nie powiem.

Opublikowano

przepraszam masz ok po ssącej powinno być kilka bar nie określono ile a po stronie tłocznej kilkanaście,wydaje się dobre,wymieniłeś filtr pyłkowy ew. jeszcze osuszacz i dysza rozprężna do weryfikacji,no i przewody tłoczny powinien być oszroniony a ssący ciepły :wink4:

Opublikowano

przepraszam masz ok po ssącej powinno być kilka bar nie określono ile a po stronie tłocznej kilkanaście,wydaje się dobre,wymieniłeś filtr pyłkowy ew. jeszcze osuszacz i dysza rozprężna do weryfikacji,no i przewody tłoczny powinien być oszroniony a ssący ciepły :wink4:

Zawór rozprężny wyciągali i czyścili chyba że trzeba wymienić, filtr powietrza wymieniony a co do osuszacza to nie wiem. Jak tem osuszacz można sprawdzić?
Opublikowano

nijak po prostu wymieniamy co 2 lata jak układ był nieszczelny to od razu do wymiany,zawór rozprężny czyścili to znaczy, że był zasyfiony opiłkami to niedobrze oznaczać to może początek końca sprężarki u mnie po 140tyś wyglądał jak nowy :rolleyes:

Opublikowano

nijak po prostu wymieniamy co 2 lata jak układ był nieszczelny to od razu do wymiany,zawór rozprężny czyścili to znaczy, że był zasyfiony opiłkami to niedobrze oznaczać to może początek końca sprężarki u mnie po 140tyś wyglądał jak nowy :rolleyes:

nie było opiłków tylko tak zachowawczo wyczyścili. A ile taki osuszacz może kosztować?
Opublikowano

nijak po prostu wymieniamy co 2 lata jak układ był nieszczelny to od razu do wymiany,zawór rozprężny czyścili to znaczy, że był zasyfiony opiłkami to niedobrze oznaczać to może początek końca sprężarki u mnie po 140tyś wyglądał jak nowy :rolleyes:

nie było opiłków tylko tak zachowawczo wyczyścili. A ile taki osuszacz może kosztować?

100pln plus wymiana napisz do tom77 kupiłem u niego NRF :wink4:
Opublikowano

Ale to chyba nowy osuszacz trzeba a nie używany, bo nie wiadomo w jakim stanie on jest. A przez osuszacz może być taki objaw jak u mnie? Co proponujecie zrobić aby to chłodzenie było bardziej wydajne? Może to sterowanie tzn panel coś szwankuje jednak żadnych błędów nie pokazuje - kiedyś miałem problem z silniczkiem nastawczym klapy regulacji temp prawym ale po wymianie jest ok. Może jakiś czujnik temp szwankuje i okłamuje sterownik klimatronika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...