Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Duże spalanie silnik


brrunon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim autku spalanie w mieście zimą na krótkich odcinkach 5-7 km wychodzi ok 10-11l/100 km wg wskazań FIS, latem było trochę lepiej, jazda tylko w mieście na tych samych odcinkach, kupa świateł, spalanie jest ok 8-9l/100km. Słyszałem Ze AJM-y nie są za bardzo oszczędne, ale żeby aż tak ? Termostat był wymieniony, nic się nie zmieniło. Byłem na diagnozie i mechanik obstawia że problem jest z lejącym pompowtryskiwaczem. Vag pokazał w 013 grupie na pierwszym cylindrze korekty ok 1,2.

Grupy: 01-013 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18533.html

Czy to na pewno jest trafna diagnoza, co sądzicie ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile chciałeś żeby ci palił w zimie, korkach, na króciutkich dystansach ??? 5L ? :kox:

jak dla mnie to normalne spalanie, wszystko zależy od trasy,drogi,miasta.

co do korekcji na wtrysku to najpierw dolej np STP do czyszczenia wtrysków ,

pośmigaj trochę mocniej i sprawdź czy korekcje się poprawiły czy nie....

jeśli silnik pracuje normalnie i ma moc, to ten jeden wtrysk nie będzie miał wpływu na spalanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bipy ok duże korekcje mogą być spowodowane np: zupą w baku zamiast ropy. Ale u ciebie i tak nie sa jeszcze takie złe gorsze mają i jeżdzą. Zalej tak jak kolega napisał dobre paliwo cały bak+STP do czyszczenia wtrysków przepal cały bak i zobaczy sie jakie bedą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem napisać zalewałem już STP dwa razy, po wyjeżdzeniu całego baku, korekcje trochę się poprawiły, na cyl1 zeszły do ok 0.9 na cyl4 do ok -0.8 ale po jakiś 2 tankowaniach bez STP wzrosły ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tankujesz. Zmień stacjie i zobacz. Co do bipów wszystkie masz na minusie dawno wymieniałeś filtr paliwa.

filtr wymieniam regularnie co rok, najczęściej przed zimą.[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 14:50_________________________________________________

A gdzie tankujesz. Zmień stacjie i zobacz. Co do bipów wszystkie masz na minusie dawno wymieniałeś filtr paliwa.

jakie są przyczyny/objawy minusowych bip-ów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są duże odchyłki na minus może to świadczyć o problemie z dostarczaniem paliwa. U ciebie zapytałem z ciekawości bo masz wszystkie na minus ale w bardzo małym zakresie.[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 14:58_________________________________________________Ale wracając do twojego pytania mi wzrosło spalanie do prawie 9 l jak posypał mi sie przepływomierz. Nie masz żadnych błędów na silniku na vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędów żadnych nie ma, zamieszczę logi niestety tylko statyczne w tym momencie, może uda ci się ocenić przepływomierz

Grupy: 01-000 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18541.html

Grupy: 01-001 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18540.html

Grupy: 01-003 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18535.html

Grupy: 01-004 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18531.html

Grupy: 01-007 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18532.html

Grupy: 01-013 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18533.html

Grupy: 01-018 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18537.html

Grupy: 01-023 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18538.html

Grupy: 23 003 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18542.html

Grupy: 000 Basic Setting - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18534.html

Grupy: 003 Basic Setting - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18539.html

Grupy: 011 Basic Setting - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18536.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz zdaje sie ok termostat też ładnie trzyma. Zrób komplet logów i wklej w diagnostyke vag.[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 15:35_________________________________________________Tu masz kolego spalanie od innego użytkownika AJM

AJM ze względu na masę budy B5 potrafi jechać jak AWX/AVF (o ile im fabryka nie zapodała nadmiaru gratisów) spalanie:

- średnie spalanie z ok 50000 km = 7,6 l/100km - mam dość specyficzne warunki miejskie.

- minimalne uzyskane 5 litrów

- max. to 11,98 w zimę (jak było -15/-20st.C) po jazdach na placu z butem w podłodze + jazda na odcinakach 1-5km (niestety takie warunki jazdy miejskiej mam często)

- w trasie - z ostatniego weekendu 6 litrów

- w trasie - zasadniczo zakładam 6,4 litra (-0,4; +0,3) przy już mocno dynamicznej jeździe

ogólnie w trasie spalanie motoru mało wrażliwe na prędkość jazdy - litr w tą czy w tą dla mnie nie gra specjalnie roli - liczy się sprawny przejazd a nie jazda na kropelce.

- na autostradzie przy 160-200km/h (najczęściej 180km/h) spalanie ok. 7,2-8,2 w zależności od pogody (raz mi się tylko zdarzyło ze darłem 600 km po autobahnie bite 180km/h i spalił 9,5 ale był bardzo silny wiatr (ogólnie pogoda bardzo bardzo kiepska)

- w mieście w normalnych warunkach to 7,2-8,2

- w mieście na odcinakach 1-5km przy ostrej zimie lub upałach trzeba ok. 1 litr liczyć więcej (w lato z klimą na odcinakach 1-5 km też koło 10 litrów potrafi wypić), generalnie w lato w upałach (klima) spala minimalnie więcej niż zimą.

Dobrze szukać AJM-ów od 2000r. z uwagi na pewne niedomaganie wieku niemowlęcego (wstawiany do aut grupy VAG od ok. 1998r).

Zmorą AJM jaki i wszystkich PD jest wydmuchiwanie oleju przez EGR - dobra podstawa do targowania się o cenę - koszt zaworu EGR to ok 470zł.

[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 15:46_________________________________________________Czyli na krótkich odcinkach ma podobnie ponad 10l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa przedmówcy , ja mam jeszcze Tipa więc może być więcej , a zresztą ile chciałbyś żeby palił? I tak masz nieduże spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędów żadnych nie ma, zamieszczę logi niestety tylko statyczne w tym momencie, może uda ci się ocenić przepływomierz

Grupy: 01-000 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18541.html

Grupy: 01-001 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18540.html

Grupy: 01-003 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18535.html

Grupy: 01-004 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18531.html

Grupy: 01-007 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18532.html

Grupy: 01-013 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18533.html

Grupy: 01-018 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18537.html

Grupy: 01-023 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18538.html

Grupy: 23 003 - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18542.html

Grupy: 000 Basic Setting - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18534.html

Grupy: 003 Basic Setting - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18539.html

Grupy: 011 Basic Setting - http://vaglog.rtnet.pl/brrunon_18536.html

na poczatku to bym poprawil synchronizacje na walku rozrzadu bo ma troche od zera.

a co do spalania to moj jezdzi tez na zimno.

w okolicach zera temp,do pracy mam rowne 10 km,

ledwo sie rozgrzeje do 80 stopni i go gasze,

nie przekraczam 2500 rpm na zimnym-spalanie?14,7 litrow on/252km=5,8/100

FAKT poza miastem(obwodnica)ale jestem pod wrazeniem.

przed a4 mialem p.partner 2.0 hdi i mi palil w takich samych warunkach 7-8 litrow/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 5.8l/100 km na zimnym silniku pozwól ale ci nie uwierze, ja moim AHH mam biede zejść w trasie poniżej 5,7. Zresztą wystarczy poczytać rapotry spalania AJM mało kto schodzi w trasie poniżej 5.5 przy delikatnej jeżdzie a tobie pali 5,8 na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 5.8l/100 km na zimnym silniku pozwól ale ci nie uwierze, ja moim AHH mam biede zejść w trasie poniżej 5,7. Zresztą wystarczy poczytać rapotry spalania AJM mało kto schodzi w trasie poniżej 5.5 przy delikatnej jeżdzie a tobie pali 5,8 na zimnym silniku.

dla niewierzacych to wysylam do kosciola na chrzest!!! :hi:

aby dopelnic zlosci dla niedowiarkow-to na trasie italia-pl(1400km)z tempomatem na 140 licznikowe(132gps)srednia z trasy 6,3.

kolego wiele czynnikow na to ma wplyw(opony,cisnienie w kolach,STAN silnika i turbo,i przedewszyskim noga(zaznaczam ze na zimnym nie przekraczam 2500 rpm)

tak bez zlosci nie zawsze silniki slabsze sa oszczedniejsze(np slynny afn pali mniej niz 1z)

jezeli kogos urazilem to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód po prostu pali tyle ile musi :cool1: ni mniej ni więcej :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...