Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Mironowóz cz.IV - S4d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś udało mi się ustawić z moim B7

autostrada - jazda równoległa - te same przedziały prędkości co ostatnio i widać różnicę.

B8 odjeżdża B7 ale tylko do pewnych prędkości ( do 4 biegu )

1,2,3 bieg - mozna powiedzieć że na każdym biegu zuskuję po 1 długości auta zaś od 180-200km/h autka idą jak przyklejone.

Zrobiliśmy też następujący przejazd :

jechałem za B7 (prędkość ok 60km/h i w jak najbliższej odległości) i w sytuacji kiedy pedał gazu wcisnął szwagier w B7 ja zrobiłem dokładnie to samo u siebie.Dojechałem do niego, zmieniłem pas, udało mi się z nim zrównać i wyprzedzić go o 1 dł. auta - w tym momencie mieliśmy już jakieś 200 km/h i do 240 jechaliśmy już praktycznie równo[br]Dopisany: 30 Maj 2011, 23:49_________________________________________________wczoraj zaś ustawiłem się z bmw 335d coupe w serii

Ogólnie wielki szacun dla tego motorka bmw - naprawdę miazga

Raz on za późno wystartował, raz nam coś wyjechało ale gdybym miał uczciwie podsumować to 335D znacznie lepiej jedzie niż 3.0tdi+soft w A4

Raz nam wszystko wyszło i do 2 biegu byłem z przodu a od 3 już mi odchodził :confused4:

no niestety................ tym silnikiem BWM jest o krok lepsze od Audi - niestety

BMW było w automacie a ja manual - więc tu pewnie trochę straciłem

BMW 18 ja na 20 - tu też pewnie nie mało straciłem

BWM 283ps 580Nm i 1650kg

Audi 276ps 600Nm i 1750kg.................więc w sumie wszystko się zgadza - gdybym to ja mu delikatnie odchodził - wtedy można by powiedzieć że coś jest nie tak

Powiem tyle - aż się boję spotkać kiedyś na trasie 335d po sofcie.

I gdybym miał kupować auto patrząc tylko na osiągi i miał by to być diesel to nie ma nic lepszego od 335d

Zdziwiły mnie zaś dane seryjne podawane przez producentów - A4 ma mieć do setki 6,2sec a BMW 6,1sec. - jakimś cudem totalnie się to nie zgadza skoro moje B8 nawet po sofcie nie daje rady 335d

ostatni sprawdzian jaki zafunduje mojej B8 to 1/4mili która to ostatecznie pokaże jakie czasy da się wykręcić - pod warunkiem że podoga będzie porównywalna z dniem kiedy to upalałem B7 :)[br]Dopisany: 30 Maj 2011, 23:57_________________________________________________w podsumowaniu jeszcze dodam że 335d dużo lepiej mi odchodziło niż ja B8 mojemu B7 - ciekawe jak wyglądała by konfrontacja z 335d w takich warunkach jak z B7 czyli autostrada ( długa i szeroka ) a nie doczna uliczka na którje trzeba było mega uważać i V-max to 160km/h

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wiesz co robić, zmieniaj na 18'' z rozsądną szerokością opony, masz q więc o trakcję nie masz się co martwić, no chyba, że bardziej na wygląd stawiasz to nie zmieniaj niczego, BTW może poćwicz szybką zmianę biegów, to też ma znaczenie no i w odpowiednim momencie, zerknij w wykresik z hamowni i wycyrkluj kompromis pomiędzy Nm i KM

Opublikowano

zarówno 335d jak i 535d mają wiele elementów wspólnych jeśli chodzi o zawieszenie z wersją m3 i m5 stąd wyższe koszty utrzymania tych wozów w porównaniu z wersjami 330d czy 530d. Co ciekawe po facelifcie BMW wprowadziło nowy silnik 330d o mocy 245ps i 520nm który przyspiesza do 100 lepiej aniżeli 335d 286ps... co wprawiło ludzi w zakłopotanie na niejednym forum- ale tak ponoć faktycznie jest, jest jeszcze zrywniejszy od 335d pomimo że tam już nie pracuje biturbo jak w przypadku 335d tylko jedna turbina. Tak jak pisałeś Miron biorąc pod uwagę masę i koła oraz automat- reasumując A4 i tak źle nie wypadło w tym porównaniu, ciekawe jak byłoby przy większych prędkościach. No i wersje x (odpowiednik quattro) mają jeszcze lepsze czasy do 100. Chociaż przy tak mocnych autkach przyspieszenia do samej 100 nie mają już większego sensu.

nowa gama silników 3.0d - 2 ostatnie to biturbo:

N57D30UL 2993 cm³ 150 kW (204 PS) bei 3750 min-1 430 Nm bei 1750–2500 min-1 5000 min-1 ab 2010

N57D30OL 2993 cm³ 180 kW (245 PS) bei 4000 min-1 520 Nm bei 1750–3000 min-1 5000 min-1 seit 2008

N57D30TOP 2993 cm³ 220 kW (300 PS) bei 4400 min-1 600 Nm bei 1500–2500 min-1 5600 min-1 ab 03/2010

N57D30TOP 2993 cm³ 225 kW (306 PS) bei 4400 min-1 600 Nm bei 1500–2500 min-1 5600 min-1 seit 2009

czekamy na nowe dzieciątka od Audi :)

[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 00:25_________________________________________________no i ponoć 335d 535d czy odmiana tego silnika w 7, x5,x6 nie trzyma serii, no ale zawsze można zawirusować. :)

Opublikowano

nie ma odpowiednika silnika 35d w serii 7.

ps. ciekawe jak bardzo by odchodzila 335d po sofcie ... oraz jaki bylby wynik z b8 patroxa

Opublikowano

Patryk z CS wspominał że nowe 3.0 w bmw (245ps) to niesamowita jednostka.

Dzień czy dwa przed tym jak robił mi program, robił właśnie na tej samej hamowni takie BMW i wyszło w niej 313ps i nie pamiętam już ile Nm - Patryk dodał jeszcze że był to naprawdę nie wysilony sofcik - średnio wychodzi w nich ok 305ps a ta wyszła na wspomniane wcześniej 313ps

Chyba musimy chylić czoła na autostradzie dla BMW :confused4:[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 09:15_________________________________________________Furka Patroxa to już dalej idące mody więc nie możemy jego furki porównywać z seriami czy furkami z samym softem.

Zaś mnie osobiście ciekawi konfrontacja 335d z 3.0 Orła

Opublikowano

o takich mocach jak ma Miron czy też Patrox tym bardziej to i tak większość Polaków może co najwyżej pomażyć.

Na Yt jest/był filmik S4 3.0 333 vs 335d (brak info aby miały soft) no i prawde mówiąc S4 musiało się napocić żeby iść lepiej... na chwilę obecną bejce mają chyba jednak najlepsze 3.0d

Opublikowano

ja ostatnio oglądałem bezpośrednie porównanie nowego 3.0tdi 245KM z A6 i 3.0d z nowej 5 i A6 miała bezposrednie osiągi lepsze o blisko 0,4sek do 100km/h a i w elastyczności była znacznie lepsza.był też mercedes teoretycznie najmocniejszy i 600NM ale miał najgorsze wyniki ze wszystkich. także w tej klasie audi się najlepiej spisało

Opublikowano
Ostatni sprawdzian jaki zafunduje mojej B8 to 1/4mili która to ostatecznie pokaże jakie czasy da się wykręcić - pod warunkiem że podoga będzie porównywalna z dniem kiedy to upalałem B7

Kiedy i gdzie? :)

Opublikowano
Ostatni sprawdzian jaki zafunduje mojej B8 to 1/4mili która to ostatecznie pokaże jakie czasy da się wykręcić - pod warunkiem że podoga będzie porównywalna z dniem kiedy to upalałem B7

Kiedy i gdzie? :)

właśnie kiedy i gdzie... to zbierzemy grupe kibicó z A4 klub.pl ;)

Opublikowano

Sosnowiec, 1/4 mili SSS.

Opublikowano

na chwilę obecną bejce mają chyba jednak najlepsze 3.0d

3.0d w BMW jest od lat najlepszym dieslem w tej pojemnosci nie tylko na chwile obecna :)

podobnie zreszta jak w 2.0 :decayed:

Narazie Audi wg mnie wygrywa 2.0TFSI (ale to tez sie moze zmienic niebawem ), bo jesli chodzi o 3.0 wolnossace to wiadomo tu bez konkurencji jest bmw, jesli chodzi o 3.0 uturbione to jednak to z BMW jest technologicznie na wyzszym poziomie niz to z S4 .

Miron :hi: za porownianie dobrze wiedziec co i jak :good: i rzeczywiscie 20 cali to troche duzy kapec :confused4:

Opublikowano

nie ma odpowiednika silnika 35d w serii 7.

ps. ciekawe jak bardzo by odchodzila 335d po sofcie ... oraz jaki bylby wynik z b8 patroxa

Jest. Ten sam silnik w 7 :) z tymże o oznaczeniu 740d, ale to jednostka 3.0 biturbo.

740d => N57D30TOP R6 poj.2993 2 turbosprężarki 306km 600nm 6,3sek

Opublikowano

Narazie Audi wg mnie wygrywa 2.0TFSI

tez tak mysle :decayed:

Opublikowano

Narazie Audi wg mnie wygrywa 2.0TFSI (ale to tez sie moze zmienic niebawem )

Zmieni się. ;) W nowym X1 jest już silnik 2.0T, który będzie również w F30 328i i idę o zakład, że okaże się lepszy niż VAGowski. Będzie również 1.6T i 3 cylindrowy 1.5T (chyba najmniejszy planowany w 3 series)

<a href="http://www.autoblog.com/photos/bmw-x1-2-0-turbocharged-four-cylinder/#3801262">> Fotki <</a>

Swoją drogą Miron BMW, ogólnie ma lepsze silniki powyżej 2L od audi ostatnimi laty.

Opublikowano

nie ma odpowiednika silnika 35d w serii 7.

ps. ciekawe jak bardzo by odchodzila 335d po sofcie ... oraz jaki bylby wynik z b8 patroxa

Jest. Ten sam silnik w 7 :) z tymże o oznaczeniu 740d, ale to jednostka 3.0 biturbo.

740d => N57D30TOP R6 poj.2993 2 turbosprężarki 306km 600nm 6,3sek

fakt zapomnialem o f01 ;) caly czas mialem w glowie e65 ;P

jezdzilem x5 z tym silnikiem (40d) i calkiem przyjemnie sie odpycha

ps. miron sprawdzales juz v-max ? masz kaganiec ? na ile pozwala skrzynia w 3.0tdi ?

Opublikowano

Zmieni się. ;) W nowym X1 jest już silnik 2.0T

w koncu , super sa beemowskie R6 ale mniejszcze R4T za wyjatkiem kultury pracy i dzwiku bije N/A pod kazdym wzgledem.Szkoda ze tak pozno BMW decyduje sie na turbo , bo ma przeciez tez ogromne tradycje jak chodz by 2002 turbo :cool1:

Opublikowano

Zmieniają się ludzie zarządzający marką jak i projektanci, więc zmienia się też polityka. (nową 5 stworzył polak ;)) BMW zawsze bała się słabej kultury pracy i laga R4T, ale myślę, że 3.0Bit (teraz jest już single turbo na twin scrollu) było katalizatorem do pójścia w doładowanie po tym jak fantastyczny okazał się ten silnik. No i zieloni, przez co jest moda na downsizing.

Opublikowano

ps. miron sprawdzales juz v-max ? masz kaganiec ? na ile pozwala skrzynia w 3.0tdi ?

tyle na ile udało mi się sprawdzić to na 20 pojechałem 262 jak narazie

ogranicznik mam ustawiony na 280km/h[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 20:52_________________________________________________na zimówkach powinno bez większego problemu 270 pokazać

Opublikowano

Moim zdaniem bm-ka ma na serio fajne silniki, ale podniecenie kończy się w momencie jak się pomyśli o napędzie- filozofia napędu, wykończeniu wnętrza, stylizacji.... itd. Pojedź takim 3.5D tak samo na innej nawierzchni niż sucha jak pieprz :gwizdanie: Quattro na mokrym pojedzie nawet nieco lepiej :)

Mirek ustaw się z tą bm-ką na mokrym :kox: Myślę, że pewnie silnik nie wykorzysta 3/4 potencjału.

Za to B8 można na prawdę pochwalić za jeszcze ulepszone quattro :)

Poza tym to silniki porównuje się pojemnościowo. Można porównać z 3.0D i myślę, że w tym porównaniu silniki będą zbliżone :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...