Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] VW Passat Świszczenie na zimnym - silnik 2.0TFSI BWA.Diagnoza -rozrzad


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wina może leżeć po stronie paska wielorowkowego lub napinacza.

Opublikowano

tez tak mam :) taki delikatny pisk na zimnym silniku-to nic powaznego

Opublikowano

Zdejmij pasek i wtedy na chwilkę odpal to się dowiesz czy to on :rolleyes:

Ten silnik klekocze jak diesel :blink:

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.

byłem w ASO - diagnoza:pasek rozrządu.Panowie popsikali czymś pasek i świszczenie ustało.

Teraz pytanie :świszczy pasek czy jakaś rolka? wymieniać sam pasek czy cały rozrząd łącznie z pompą wody? Przebieg nie duży 55000 km - może bez pompy?

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.

byłem w ASO - diagnoza:pasek rozrządu.Panowie popsikali czymś pasek i świszczenie ustało.

Teraz pytanie :świszczy pasek czy jakaś rolka? wymieniać sam pasek czy cały rozrząd łącznie z pompą wody? Przebieg nie duży 55000 km - może bez pompy?

Pasek rozrządu :blink: to jakaś rolka napinająca musi dawać opór i piszcze. Wymień lepiej cały rozrząd bo jak coś się zatrze to zerwie pasek a wtedy to już wiadomo.

Opublikowano

przed wpakowanie sporej kwoty na rozrzad odpal zimny silnik i polej troche wody na pasek welorowkowy,jak swiszczenie przestanie- to nic strasznego

Opublikowano

Taki dzwięk wydaje zużyty napinacz paska wielorowkowego

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Po wymianie rozrządu jest cisza.Prawdopodobnie piszczała jakas rolka lub napinacz.

Koszt w ASO Rowiński w Piasecznie -1024 PLN z robocizną.

Pozdrawiam

Opublikowano

p.s. silniki tfsi chodza glosniej niz normalne. takze niekiedy moze sie zdawac ze chodzi jak diesel. mowie z autopsji

też mi się tak wydawało ale nie jest tak do końca ten głośny klekot nie jest jednak czymś normalnym

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=237276.0

A co do tego napływającego pisku/szumu to jest to pasek rozrządu. W naszych silnikach jest specjalnie wzmacniany pasek stąd tak duże interwały jego wymiany (180kkm. chociaż tyle bym nie ryzykował).Pasek po paru latach traci swoje właściwości elastyczne i twardnieje. Jak silnik postoi dłużej w bezruchu pasek układa się na rolkach i kołach i "zapamiętuje" kształt. Po odpaleniu zimnego silnika ten "kształt" daje takie odgłosy przechodząc po "zębach" kół. Po chwili gdy pasek dostaje temperatury od tarcia i się ułoży wtedy to zanika mam to samo w swojej A4 jak i w A6 tym bym się nie martwił gorzej z tym klekotem koszty nie małe i robota nie łatwa jeśli to kogoś denerwuje :confused4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...