wrclaguna Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Wymiana zamka drzwi tylnych w B6POMOCNE TEMATY : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/150927-czyszczenie-mikrostyku-w-zamkach-drzwi/#entry2167991http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=60780 Zabieralem sie do tego ponad rok czasu i metoda prob i szukania doszedlem ze cos nie teges w zamku Po podlaczeniu VAGA zawsze mnie nurtowal blad 01562 . Brak bylo oswietlenia lampek w tapicerce i zamek nie odryglowywal sie . Okazalo sie ,ze gdzies dostawala sie wilgoc i zawilgotniala plytka w okolicach wtyki 8 pinowej w zamku .Błedy w poszczególnych drzwiach w MODULE KOMFORTU 461559 - Drzwi kierowcy1560 - Drzwi pasażera1561 - Tylne drzwi lewe1562 - Tylne drzwi praweOczywiście błędy nie muszą wynikać z samego uszkodzenia mikrostyków, ale także ze złego działania mechanizmu wewnątrz modułu elektronicznego(wytarte tryby, uszkodzony silniczek itp.) lub ze złego działania części mechanicznej modułu zamka. Co bedziemy potrzebowac :- nieszczesny zamek 8E0 839 016 C uzywka 50 Pln AS0 cena kosmos 650 PLN- zatrzask tapicerki jak strzeli - srubokret krzyzak- torx 30- VAG COM- raczki trzynastolatka Na poczatek zdejmujemy tapicerke drzwi aby dostac sie do zamka Odciagamy listwe ozdobna z zaczepow i odkrecamy trzy srubki krzyzakiemCi co maja korbki z tylu musza ja odrecic 1 - oslona drzwi2 - listwa ozdobna3 - sruby4 - oslona5 - korbka ( Ci ktorzy maja )6 - sruba7 - sruba rozpreazna8- nakretka zatrzaskowa9 - przelacznik podnosnika szyby ( Ci ktorzy maja )10 , 11- sruby Odczepiamy cięgno elastyczne opancerzone oraz wypinamy wszystkie wtyki z silniczka Powinnismy sie jeszcze zabezpieczyc i kupic zatrzaski bo zawsze ktoras przy sciaganiu tapicerki strzeli Z boku drzwi odkrecamy dwie sruby mocujace zamek i wypinamy 8 pinowa wtyke oraz drazek od klamki 2 - klamka drzwi3 - drazek4 - zatrzask plastikowyTen drazek dal mi w kosc ciezko go bylo zdemontowac a pozniej zalozyc zaznaczone ono jest w tym malym koleczku na rysunku po prawej stronieW zielonym kolku ktore zaznaczylem mialem zasniadziala plytke od wilgoci Skladanie oczywiscie robimy w odwrotnej kolejnosci Po tym zabiegu podpinamy VAGA wchodzimy w MODUL KOMFORTU 46 i kasujemy blad Powodzenia w wymianie 1
Artur82 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 mam pytanie bo mam ten sam problem... atje w tym miejscu...odkrecam te dwie sruby http://img543.imageshack.us/i/img6119a.jpg i ni emoge wyciagnac zamka na zewnatrz...czy chodzi o to, ze trzyma go ten drazek (linka) od otwierania drzwi
wrclaguna Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2011 mam pytanie bo mam ten sam problem... atje w tym miejscu...odkrecam te dwie sruby http://img543.imageshack.us/i/img6119a.jpg i ni emoge wyciagnac zamka na zewnatrz...czy chodzi o to, ze trzyma go ten drazek (linka) od otwierania drzwi Zgadza sie odkrecasz te dwie sruby i odbezpieczyc ta dzwigienke w plastiku zabezpieczajacym od zamka. Jest to troche kloptliwe bo ciezko tam sie dostac Wyciagniecie tego wymaga raczek trzynastolatka
Artur82 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 no dziekuje cos mi to rozjasnia...po niedzieli sprobuje ponownie sie za to zabrac
arek329 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Witam i dołączam się do posta. Po obejżeniu fotostory uznałem ,że dam radę i sam wymienię. A u mnie problem inny (krańcówka padła) ale rozwiązanie to samo wymiana zamka.Nabyłem super zameczek i zabrałem się do roboty.Niestety zmarnowałem tylko cały zapas spinek i poddałem się.Powiedzcie może u Was jest inaczej ale u mnie nad zamkiem jest jeszcze prowadnica szyby i odkręcenie zamka nic nie dało ponieważ zamek był ,,luźny" ale i tak nie dało się go wydobyć ponieważ blokuje go ta nieszczęsna prowadnica.Powiedzcie jak poradziliście sobie z tym problemem.
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 A sciagnales ta dzwigienke z zamka bo ona bedzie trzymac .
wrclaguna Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Oczywiście dzwigienka odpięta. To juz tam nic nie trzyma spruboj teraz wszystko dac w dol (dosc mocno ) . Wiem , ze ciezko idzie ale postaraj sie ciagnac troszke po skosie do blachy. 1
wyder Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Zamek tył ma oznaczenie 8E0839016 wiec w poście jest błąd, a ten 8E1 837 016 C to jest prawy przód
wrclaguna Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Opublikowano 7 Maja 2011 Masz schemat z ETKI bo u mnie nie ma takiej czesci 8E0839016 jest literka C Wszystko sie zgadza moj blad dzieki wyder za sprostowanie
wrclaguna Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Opublikowano 7 Maja 2011 Spoko nie ma za co Wymieniales u siebie :?: U mnie akurat po sprawdzenia wszystkich kabli od slupka srodkowego do zamka pozostal wlasnie zamek i go wymienilem Teraz jest wszystko OK
wyder Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Przymierzam się do całej prawej strony bo z przodu też się zamek rozleciał ;/:(
wrclaguna Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Opublikowano 7 Maja 2011 Sprawdź pierwsze przewody w gumie łączącej drzwi i przedni słupek dla pewności Troszkę poszedłem na łatwiznę z zamkiem bo powinno sie rozebrać tez ramkę z szyba ...ale dałem rady tak
wyder Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Wiązki OK, ja mam przypadłość taką że jak otwieram drzwi to mi podświetlenie nóg, boku drzwi nie działa i na fisie nie ma info o otwartych drzwiach, natomiast jak zostawię otwarte drzwi i przycisnę przycisk blokady drzwi (ten do kierowcy) albo zamknę alarmem go to już info sie wyświetla oraz podświetlenie działa na 100% zamki ;] [br]Dopisany: 08 Maj 2011, 11:35_________________________________________________Jeszcze mam pytanie czy zamki z B7 podejdą do B6????
wrclaguna Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Opublikowano 8 Maja 2011 Powinnnien pasowac chociaz roznia sie budowa i na pewno cos udoskonalili , sprawdzilem otwory i sie zgadzaja Zwrocic uwage nalezy na koncowki gniazd bo sa 8 Pinowe i 10 Pinowe
wyder Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 A czy to nie jest tak ze na przód mają wtyczki 10pinów (9 aktywnych) a na tył tylko 8 (7 aktywnych)?
wrclaguna Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Opublikowano 8 Maja 2011 A czy to nie jest tak ze na przód mają wtyczki 10pinów (9 aktywnych) a na tył tylko 8 (7 aktywnych)? Musze sprawdzic moze sa roznice w instalacji miedzy elektrycznymi szybami a korbkami
marekg Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Ale się odłubałem w tych drzwiach, coprawda z przodu ale jednak. Jeśli chodzi o dźwigienkę to ja odpiąłem ją przy zamku a nie przy klamce, było zdecydowanie łatwiej. Inna rzecz to nie jestem do końca pewien czy dobrze złożyłem ten zamek i teraz oświetlenie już mi działa jak należy ale ciągle nie działa odryglowanie z przycisku po stronie kierowcy. normalnie centralny działa zamyka otwiera i tak dalej. ale po zaryglowaniu i zaraz potem odryglowaniu i tak te jedne drzwi pozostają zablokowane i działa tylko dwukrotne szarpnięcie za klamkę od środka. Przed przeczyszczeniem styków było tak samo ale przy okazji nie było oświetlenia. czy to moje majsterkowanie coś przestawiło w samym mechaniźmie czy też trzeba VAG-a zapiąć żeby wszystko wróciło do normy. a druga sprawa, czy ktoś kupował zamienniki zamków? z tego co widziałem są dostępne i w nieco przystępniejszej cenie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się