Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bład 01562 wymiana zamka drzwi czyszczenie mikrostyku demontaz tylnej tapicerki


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze dwa szybkie pytanka:

- czy po wymianie zamka trzeba kasować błędy? tzn czujnik otwarcia zaczął działać zaraz po wymianie ale centralny dalej ma problem z odryglowywaniem

- czy ktoś ma jakiekolwiek informacje o wnętrzu samego zamka? po rozebraniu istnieje prawdopodobieństwo, że już sie prawidłowo nie złoży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz skasowac bledy w Module Komfortu :) U mnie bylo poprostu zasniadziale wszystko od wilgoci , jezeli chodzi zamek od B7 wszystko w nim ulepszyli ( uszczelnili :) )

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz skasowac bledy w Module Komfortu :) U mnie bylo poprostu zasniadziale wszystko od wilgoci , jezeli chodzi zamek od B7 wszystko w nim ulepszyli ( uszczelnili :) )

u mnie tez zaśniedziało o dziwo wkoło jednego z pinów. troche poczyściłem na tyle na ile na szybko się dało i zadziałało. niestety nie na długo bo dziś już przerywa, raz łączy raz nie. na jakimś forum znalazłem fotki gdzie pokazują iż należy odnowić luty pinów do płytki bo pękają i stąd wszystkie problemy. Ale rozbieranie samego zamka trochę mnie odstręcza, strach wyciągać wszystko ze środka bo jak sie nie złoży to pozostanie kupno nowego :)

update z niedzielnego poranka :)

Rozebrałem jednak zamek i przy okazji wyszło, że poprzednio źle zmontowałem i dlatego silniczek nie był w stanie sam odryglować zamka. Poprawiłem i teraz już jest ok. Druga ważna sprawa w tych zamkach - to nie zaśniedziałe styki są głównym problemem ale pękające luty pinów do płytki fototrawionej. Jeśli dobrze się przyjrzeć, to można zauważyć spękania powodujące brak przewodzenia i problemy z samym zamkiem. Pare minut zabawy lutownicą i jest git :good:

A satysfakcja z samodzielnej naprawy :evil:

obraz001mj.th.jpg[br]Dopisany: 13 Maj 2011, 11:28_________________________________________________Jeszcze jedna mała uwaga dotycząca montażu zamka, przynajmniej w drzwiach przednich (wiem wiem wątek dotyczy tylnych...) - uważajcie koledzy na tę plastikową osłonę zamka. Ważne aby prawidłowo ją zamontować przy montażu zamka na swoim miejscu. Jak wam wiadomo jest tam wszędzie bardzo ciasno i nieprawidłowy montaż tej osłony naraża szybę na uszkodzenie podzczas opuszczania !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie Panowie ja mam takie krotkie pytanko :)

auto z pilota otwiera wszystkie drzwi ale gdy chcem zamknac to nie zamyka tylko drzwi kierowcy i fis pokazuje ze takowe sa rzekomo otwarte i tak samo w tych jednych drzwiach <kierowcy> swieci oswietlenie drzwi ? to zamek padł ten cały czujnik w nim?

---------- Post dopisany at 17:59 ---------- Poprzedni post napisany at 17:54 ----------

prosił bym o info czy mam kupic nowy zamek czy ten robic czy moze to inna przyczyna?? :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam na problem z czujnikiem w zamku lub z jego połączeniem pomiędzy czujnikiem a złączem zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakim to kluczem trzeba odkręcić te śruby zaznaczone strzałkami trzymające zamek? to chyba spline? jaki rozmiar?

img6119a.jpg

:hi:

---------- Post dopisany 21-05-2013 at 15:38 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2013 at 15:11 ----------

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, zakładał ktoś z Was zamienniki zamków z alledrogo? Bo mam dwa tylne szfankujące i myśle nad tymi zamiennikami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisze kilka kwestii informacyjnie w tym temacie. Znalazłem dziś chwilę na jeden zamek (z trzech) w lewych tylnych drzwiach - co walił błąd. Chwilę zeszło, ale napiszę że trzeba się o denerwować, na siłować, mieć cierpliwość i być ostrożnym. Ogólnie polecam wyjmować zamek z wyjęciem ramki szyby.

Ja jak reszta w temacie zrobiłem bez wyjęcia ramki, ale powiem że nie bardzo mam ochotę na dwa kolejne w ten sposób, nawet myślałem ze zrezygnuje z tego. Jest hardcore z tym, tam w ogóle nie ma miejsca żeby przecisnąć się koło ramki ( ja tą jedną śrubę odkręciłem od ramki). Aa i do odkręcenia zamka jest Spline M8, a i cięgno wypiąłem też na dole jak ktoś tu wcześniej pisał.

Ogólnie moja operacja miała na celu sprawdzenie czy mam zimne luty w zamku, po rozebraniu okazało się że są zimne luty (jak marekg), po prze lutowaniu, złożeniu i znów męczącym zamontowaniu, udało się skasować błąd i nie powrócił jak kiedyś.

Pozostały mi drzwi kierowcy i prawe tylne z tymi błędami i za pewne też z zimnymi lutami. Objawy przy tych błędach to po zamknięciu i otwarciu zamków przyciskiem we wnętrzu, nie odblokowuje drzwi tylko trzeba od środka ciągnąć dwa razy (lub kilka razy próbować przyciskiem), po dzisiejszej operacji już otwiera te drzwi ww. przypadku. Ale auto nie potwierdza mi od dawna (chyba jak się kolejne błędy pojawiły) zamknięcia kierunkami, mimo że normalnie zamyka i otwiera zamki, kiedyś miałem ten jeden błąd który dziś usunąłem i wtedy potwierdzał, jak kiedyś uda mi się zrobić dwa kolejne, to mam nadzieje że potwierdzanie wróci. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy zamek drzwi tylnych 8e0 839 015 AA pasuje do nadwozia B6? Oryginalnie powinien tam być nr 8e0 839 015 C, jednak cięzko o używkę w dobrym stanie, która nie sypała by błędem "nie odbezpiecza". Zamek z końcówką AA pochodzi z A4 B7 i Exeo.


Mam pytanie czy zamek drzwi tylnych 8e0 839 015 AA pasuje do nadwozia B6? Oryginalnie powinien tam być nr 8e0 839 015 C, jednak cięzko o używkę w dobrym stanie, która nie sypała by błędem "nie odbezpiecza". Zamek z końcówką AA pochodzi z A4 B7 i Exeo.

Nikt nie wstawiał zamka od exeo/b7 do b6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako świeżak starałem się przeszukać forum i najbliżej mojego przypadku jest ten wątek.

Zatem odkopuje temat.

U mnie zaczęły się problemy jak wyżej. Wpierw błąd jako SPORADYCZNY, a później już albo drzwi się nie chcą otworzyć (ręcznie od zew i wew czy też z pilota) albo zamknąć z pilota i nie pali się światełko ostrzegawcze. Oczywiście zanim zacznę rozbebeszać drzwi sprawdzę kable w słupkach. Mam jednak pytanie, które padło w poprzednim poście: Czy ktoś wsadzał nowsze zamki B7/exeo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update :
U mnie to były dwa pękniete kabelki między slupkiem B, a drzwiami. Lutownica i lekkie nacięcie kołnierza załatwiło sprawę (działa zamek i światełko ostrzegawcze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Panowie, mam problem z zamkiem w drzwiach u mnie swieci sie lampka pod fotelem kable wygladaja okej, i jak centralny zamyka otwiera to bzyczy mi w tym zamku, czyli wydaje mi sie ze elektronika okej tylko sam zamek sie zrypal, rozebralem to bez wyciagania szyby ale za cholere nie moge odczepic ciegna od zewnetrznej klamki ani na gorze ani na dole, na dole udalo mi sie sciagnac ta oslonke plastikowa w dol pod ktora widzimy ciegno zakonczone gwintem, ale nie wiem jak je z tego wyjac, mozecie cos doradzic? Pozdro

ciegno.PNG

 

Update:

 

Odpiąłem cięgno na górze, ale Panowie to był jakiś cyrk, już lepiej od razu wyciągać szybę, bo to co zrobilem by to wypiąć to koń by się uśmiał... A co najlepsze zamen nadal nie wychodzi bo jest przyczepiony do plastikowej obudowy ktora zachodzi pod metalowy stelaz szyby i nie da rady w jakikolwiek sposob tego wyciagnac dołem, więc nie wiem jak to poniektórzy wyciągali...

Edytowane przez smokehead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2016 o 17:28, arris_88 napisał:

Mam pytanie czy zamek drzwi tylnych 8e0 839 015 AA pasuje do nadwozia B6? Oryginalnie powinien tam być nr 8e0 839 015 C, jednak cięzko o używkę w dobrym stanie, która nie sypała by błędem "nie odbezpiecza". Zamek z końcówką AA pochodzi z A4 B7 i Exeo.

 

Nikt nie wstawiał zamka od exeo/b7 do b6?

 

Ponawiam pytanie kolegi powyżej.Poszedł mi zamek tylnych drzwi prawych.Chciałbym założyć z b7/exeo bo podobno sa poprawione ale czy nr będzie się zgadzał 8e0839016aa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswieze troche temat . Mam audi a4b6 2002 avant mam problem z zamkiem w tylnych lewych drzwiach jak klikam zeby zamknac auto to nie reaguje wgl ale jak chce otworzyc to strzela jakby chcial otworzyc kilka razy rozumiem ze pewnie do wymiany i moje pytanie czy podejdzie mi zamek z a4b6 sedan anglik ? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, EmilU napisał:

Odswieze troche temat . Mam audi a4b6 2002 avant mam problem z zamkiem w tylnych lewych drzwiach jak klikam zeby zamknac auto to nie reaguje wgl ale jak chce otworzyc to strzela jakby chcial otworzyc kilka razy rozumiem ze pewnie do wymiany i moje pytanie czy podejdzie mi zamek z a4b6 sedan anglik ? Pozdrawiam 

najlepiej szukaj po nr katalogowym, wiem, że ciężko go spisać bez wyjęcia zamka.  Sprawdz w Etka. Ja niedawno wymieniałem prawy tył w avancie i znalazłem na alegro za 40pln z przesyłką(w europie był chyba tylko jeden do wszystkich sedan/avant 4B0839016D ). Podczas wymiany nie baw się, tylko od razu wykręcaj i demontuj ramkę z szybą. Nie jest to dużo pracy a znacznie ułatwi wymianę i skróci czas wymiany. Mi zajęło to około 2h ale właśnie próbowałem włożyć bez wyjmowania szyby, którą w ostateczności i tak musiałem zdemontować.

Ja posiłkowałem się tym filmem:

 

PS . przed demontażem starego odepnij kostkę i sprawdź ten, który będziesz wsadzał czy na pewno jest ok. Powinien klikać i ruszać mechanizm przy próbie otwarcia zamknięcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, xmarox napisał:

najlepiej szukaj po nr katalogowym, wiem, że ciężko go spisać bez wyjęcia zamka.  Sprawdz w Etka. Ja niedawno wymieniałem prawy tył w avancie i znalazłem na alegro za 40pln z przesyłką(w europie był chyba tylko jeden do wszystkich sedan/avant 4B0839016D ). Podczas wymiany nie baw się, tylko od razu wykręcaj i demontuj ramkę z szybą. Nie jest to dużo pracy a znacznie ułatwi wymianę i skróci czas wymiany. Mi zajęło to około 2h ale właśnie próbowałem włożyć bez wyjmowania szyby, którą w ostateczności i tak musiałem zdemontować.

Ja posiłkowałem się tym filmem:

 

PS . przed demontażem starego odepnij kostkę i sprawdź ten, który będziesz wsadzał czy na pewno jest ok. Powinien klikać i ruszać mechanizm przy próbie otwarcia zamknięcia.

 

Ok dzieki wielkie problemu z zalozeniem nie bede mial bo pracowalem jako blacharz lakiernik o duzo aut sie rozbieralo i przygotowywalo do lakierowania wlasnie zaraz wsiadam w auto i jade bo mam maly kawalek do goscia a gosc juz siedzi i wykreca zamek . Poki co to tylko podlacze i zobacze nie bede bawil sie wymiane pod chmurka bo pogoda nijaka ale mam nadzieje ze bedzie hulac . Jeszcze jestem ciekaw jak z listwa tylna gdzie oswietlenie na tablice tez mam nadzieje ze bedzie ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...