krzysiogreg Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Witam Pomóżcie panowie z logami, pacjent Golf, ASZ, po chipie. Auto sporo pali. Na postoju na FIS pokazuje 1,2 - 1,4 l/h (wyłączone odbiorniki) Spalanie podczas miejskiej jazdy (spokojnej) to ok 8 litrów. Dynamiczne: Gr1. Gr. 4 i 8 Gr. 11 Gr 13,18,23 Statyczne: Gr 1, 13, 15 W grupie 1 widać że dawka wtryskiwana jest na poziomie 9.3 mg/suw -> dużo Nie mam loga statycznego Gr4 ale synchronizacja rozrządu jest ustawiona dobrze ( równe 0 ) Temteratury w grupie 7 też są ok. Co może powodować takie spalanie? Czy np. dawki korekcyjne mogą mieć taki wpływ na spalanie? Czy można tą dawkę jakoś zmniejszyć? Jak wygląda ogólna kondycja autka? Dzięki z góry za pomoc i odpowiedzi!
lukjar7 Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 pierwsza rzecz to szukaj powietrza w paliwie, pozniej przejdziemy do oceny połączeń PD
krzysiogreg Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Opublikowano 22 Marca 2011 pierwsza rzecz to szukaj powietrza w paliwie, pozniej przejdziemy do oceny połączeń PD lukjar7 , co masz na myśli mówiąc powietrze w paliwie? Dodam że z rana jest problem z odpaleniem - słychać głośne przelewanie paliwa w zbiorniku i czasami jak odpalasilnik to przez sekundę wchodzi na 500-600 obrotów a później normalnie na 900obrotów. Całemu przedstawieniu towarzyszy chmura dymu. Co ciekawe, jeśli przekręce zapłon kilkakrotnie (tj 2, 3 razy "napompuje" paliwa) odpala lepiej. ile to auto ma mocy ? Pomiar wykonany na dynomecie pokazał 175KM / 363NM
przemik Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 W/g mnie ten soft jest mocny. Ciekawe jak to bedzie smigac jak przyjdzie temp. powietrza w granicach 30*
lukjar7 Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 pierwsza rzecz to szukaj powietrza w paliwie, pozniej przejdziemy do oceny połączeń PD lukjar7 , co masz na myśli mówiąc powietrze w paliwie? Dodam że z rana jest problem z odpaleniem - słychać głośne przelewanie paliwa w zbiorniku i czasami jak odpalasilnik to przez sekundę wchodzi na 500-600 obrotów a później normalnie na 900obrotów. Całemu przedstawieniu towarzyszy chmura dymu. Co ciekawe, jeśli przekręce zapłon kilkakrotnie (tj 2, 3 razy "napompuje" paliwa) odpala lepiej. ile to auto ma mocy ? Pomiar wykonany na dynomecie pokazał 175KM / 363NM Zaprzal robił moda ? szukaj nieszczelności w układzie paliwowym, ew może coś z pompką wstępnego tłoczenia
krzysiogreg Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Opublikowano 22 Marca 2011 Na postoju na FIS pokazuje 1,2 - 1,4 l/h (wyłączone odbiorniki) Panowie a co z tym spalaniem? Czy dawki korekcyjne mają na to wpływ? Wydaje mi się że duże spalanie na postoju (np. tak jak u mnie, zakładam za duże o 0,5l/h) może przekładać się na zwiększone zużycie podczas jazdy, co też widać w logu statycznym, GR1, dawka paliwa ~9mg/suw. Czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, co zrobić żeby obniżyć te dawki? Czyszczenie środkiem Liqui moly? A może trzeba wyregulować pompki? Patrząc na BIP'y zakłdam że pompki są w dobrym stanie
lukjar7 Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Na postoju na FIS pokazuje 1,2 - 1,4 l/h (wyłączone odbiorniki) Panowie a co z tym spalaniem? Czy dawki korekcyjne mają na to wpływ? Wydaje mi się że duże spalanie na postoju (np. tak jak u mnie, zakładam za duże o 0,5l/h) może przekładać się na zwiększone zużycie podczas jazdy, co też widać w logu statycznym, GR1, dawka paliwa ~9mg/suw. Czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, co zrobić żeby obniżyć te dawki? Czyszczenie środkiem Liqui moly? A może trzeba wyregulować pompki? Patrząc na BIP'y zakłdam że pompki są w dobrym stanie dawka w 001 jest odwrotnie proporcjonalna do tego co trafia do silnika, Ecu programowo podlewa wiecej dawke by utrzymac wolne obroty, 9 mg to mało moim zdaniem cos jest nie tak, sprawdziłbym paliwo w pierwszej kolejnosci czy dochodzi tyle co trzeba
ERW0 Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Auto sporo pali. Na postoju na FIS pokazuje 1,2 - 1,4 l/h (wyłączone odbiorniki) Ja w BLS mam tak samo (1.2-1.4l/h) natomiast w gr001 średno pokazuje 6mg spalanie średnie przy spokojnym pomykaniu 7l/100km
krzysiogreg Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 Na postoju na FIS pokazuje 1,2 - 1,4 l/h (wyłączone odbiorniki) Panowie a co z tym spalaniem? Czy dawki korekcyjne mają na to wpływ? Wydaje mi się że duże spalanie na postoju (np. tak jak u mnie, zakładam za duże o 0,5l/h) może przekładać się na zwiększone zużycie podczas jazdy, co też widać w logu statycznym, GR1, dawka paliwa ~9mg/suw. Czy tok mojego rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, co zrobić żeby obniżyć te dawki? Czyszczenie środkiem Liqui moly? A może trzeba wyregulować pompki? Patrząc na BIP'y zakłdam że pompki są w dobrym stanie dawka w 001 jest odwrotnie proporcjonalna do tego co trafia do silnika, Ecu programowo podlewa wiecej dawke by utrzymac wolne obroty, 9 mg to mało moim zdaniem cos jest nie tak, sprawdziłbym paliwo w pierwszej kolejnosci czy dochodzi tyle co trzeba Dzięki za podpowiedzi, przy okazji przeglądu poszukam nieszczelności w układzie i przeczyszcze pompki Liqui Moly 5154. dodam tylko że autko jeździ na Motulu 505.01 oraz na filtrach Mann'a - wszystko od Dzika. ps. Jakie powinno być ciśnienie pompy ze zbiornika?
krzysiogreg Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 O ile się nie mylę to 1-1,5bar sorry za głupie pytanie ale ciśnienie to mierzy się podłączając tylko manometr (obieg zamknięty) czy wpiąć się równolegle trójnikiem (obieg do pompy tandemowej)
lukjar7 Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 oczywiście że nie zaślepiając układu trojnik, zaraz sprawdze jakie powinno być ciśnienie[br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 20:25_________________________________________________1 b [br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 20:28_________________________________________________Podczas pracy silnika paliwo powinno dopływać pod ciśnieniem 0,5-0,7 bara. Tandem-pump takze moze byc przyczyną. Trzeba dokonać pomiaru ciśnienia pompy tandemowej...(tej za głowica). Posiada ona korek w miejsce którego podłanczamy manometr. Przy obrotach 1400...ciśnienie zasilajace pompowtryski powinno być nie mniejsze jak 3,5 bara. Podczas kręcenia silnikiem do obrotów 4tyś rpm ciśnienie przy dobrej pompie wynosi od 7-10 bar
krzysiogreg Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 oczywiście że nie zaślepiając układu trojnik, zaraz sprawdze jakie powinno być ciśnienie[br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 20:25_________________________________________________1 b [br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 20:28_________________________________________________Podczas pracy silnika paliwo powinno dopływać pod ciśnieniem 0,5-0,7 bara. Tandem-pump takze moze byc przyczyną. Trzeba dokonać pomiaru ciśnienia pompy tandemowej...(tej za głowica). Posiada ona korek w miejsce którego podłanczamy manometr. Przy obrotach 1400...ciśnienie zasilajace pompowtryski powinno być nie mniejsze jak 3,5 bara. Podczas kręcenia silnikiem do obrotów 4tyś rpm ciśnienie przy dobrej pompie wynosi od 7-10 bar Dzięki za wyczerpującą odpowiedź [br]Dopisany: 23 Marzec 2011, 21:09_________________________________________________Panowie, Odgrzewam kotleta i mały update :gwizdanie: Zrobiłem czyszczenie przy użyciu LM Diesel Spulung, wypaliło całą buteleczkę. Nie zauważyłem żeby płyn zmienił jakoś kolor - cały czas był przeźroczysty. Nie miało to odczuwalnego wpływu na zachowanie silnika. Wymieniłem filtr paliwa, olej, sprawdziłem świece. Wymieniłem termostat. Sprawdziłem czujnik temperatury (G2/G52) - róznica w temperaturze jest (5st róznicy) ale nie wydaje mi się żeby mialo to negatywny wpływ na spalanie. Niepokoi mnie wciąż to spalanie na biegu jałowym - powiększyło się do 1,5 - 1,6 l/h przy temperaturze silnika 81st - robię krótkie dystanse więc nie daje rady nagrzać do 90st. Co gorsza dawka paliwa wskazywana w grupie 001 wynosi 11 - 11,7 mg/suw Dawki korekcyjne w 013 są ok oprócz cylindra 3 gdzie mam -2,7mg/suw -> czy cos sie z tą pompką dzieje? Bipy wszystkie poniżej 15. Grupa 18 - w porządku. Grupa 15 - chwilowe zużycie paliwa pokazuje na poziomie 1,4 - 1,5 l/h Co robic? czy to kwestia regulacji pompek (wstępne tłoczenie) czy może o-ringi mam do wymiany? A może tak silnik reaguje na "nie pierwszej młodości" koło zamachowe które nie wytłumia drgań i powoduje zakłócenia w równobiegłości silnika? Prosiłbym jeśli ktoś ma dostęp do dokumentacji o podesłanie danych regulacyjnych pompek (odległość od krawędzi głowicy + dane dot. regulacji luzu) dla silnika 1.9 ASZ Golf 2002r. Dzięki z góry!!! Poszukałem w necie i okazuje się że generalnie np uszkodzenie pompowtrysku ("lanie") skutkuje zmniejszeniem dawki w grupie 001, ale też zwiększa się dawka chwilowego spalania na FIS. Co więc może być że dawka w 001 osiąga tak wysokie wartości (w rzeczywistości jest bardzo mała) przy sporym wzroście chwilowego spalania na FIS?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się