Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronic na manualną w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie robiłem przekładkę z multitronica na manuala 6 biegów ale w audi a6 c5 2003r

Częsci to jak wszyscy piszą i nawet dwumasa może być od 110koni.Rozrusznik pasuje od multitronica do manualnej skrzyni.

Jak chcesz założyć dwumas z tarczą na 240mm to rozrusznik jest inny i po miedzy silnik a skrzynię wkłada się dodatkowy pierścień dystansowy.

Pedały zakładasz całe z pompką do sprzęgła, w zbiorniczku odcinasz końcówkę i podpinasz wąż zasilający pompkę w płyn.

Instalacja jest banalna bo komputer od multitronica jest w skrzyni i kostka która się do niej dopina to kilka sygnałów i zasilanie, mam gdzieś rozpiskę tych kostek. Trzeba obciąć, skrócić te co są nie potrzebne a te co mają być użyte podlutować przewody z kostkami do czujnika prędkości i wstecznego.

Najgorsza sprawa jest z elektroniką bo potrzebne jest drugie identyczne auto na tym samym wyposażeniu tylko z manualną skrzynią.

Ja miałem a6 z AVF a kolega jeździł taką samą z tego samego roku tylko z AWX reszta była to samo i nie dało rady bo immo blokowało odpalenie bo w tych autach to już wszystko po can-ie biega i immo 3 generaci z nr VIN.

Wszystkie moduły w aucie muszą być przekodowane.

Dałem do szpeca a on zawiesił mi immo w komputerze i tyle. czekałem ze 3 tygodnie aż zadzwonił że miał takie auto i spisał kodowania sterowników, przyjechałem zakodował przekodował i nowe transpondery powkładał, zakodował kluczyki i auto zaczęło smigać.

Dodam że w serwisie nic nie pomogą bo po nr VIN to takie auto było od fabryki.

Acha, jak już założysz manunala i odpalisz to podczas jazdy i zmiany biegów obroty szaleją a jest to tak silne że ja po 3 tygodniach jazdy bez kodowania na manuala musiałem wyjąć jeszcze raz skrzynię i założyć nową tarczę bo ją spaliło.Jak coś to napisz na PW to poszukam tej rozpiski kostek od multi i Ci wyślę.

Opublikowano

Trafilem na model b7 avant 2.0diesel BPW 140koni bezwypadek s-line czarny 06rok.Samochod jest piekny,bardzo zadbany z wyjatkiem jednej rzeczy;/ siadla skrzynia multitronic.Mam wielki dylemat czy kupic 2ga skrzynie(oznaczenie hhf ciezko dostepna 7stopniowa skrzynia) czy auto przerobic na manual.

Co byscie polecili?boje sie wrzucic kolejny multitronik ktory nie waidomo ile pochodzi,wolalbym manual ale dokladnie nie wiem jakie graty beda mi potrzebne..( skrzynia,dwumas sprzeglo polosie pewnie,rozrusznik(nie wiem czy pasuje) lewarek galka zmiany,pedaly,i nie wiem jak rozwiazac problem z elektronika,mianowicie nie wiem czy wymienia sie komputer czy przerabia instalacje)wiem ze po zmianie na manuala bedzie ciezej sprzedac auto bo nie bedzie sie zgadzac po vinie ale nie zamierzam sprzedawac a4 tylko sie nia cieszyc. jesli jest ktos kto cos takiego robil w b7 to prosze o kontakt(stawiam duze piwo dla osob ktore pomoga)

w sumie juz podjalem decyzje przerobki,napewno bede robil fotki na bierzaco i opisywal,podejmuje sie sam mechanicznie,elektryke podlaczy ktos kto sie na tym zna.Pozdrawiam

Opublikowano

Pytanie nr 1 - co siadło. Podłacz się do sterownika skrzyni i zobacz co zapisało się w buforze błędów...

Opublikowano

jest to nie mozliwe bo zatarta skrzynia stoi przed autem rozebrana na czesci,autem strasznie trzeslo,uszkodzone 2 talerze i lancuch,auto ma 180tysi,nie bylo serwisowane,o oleju w skrzyni pewnie zapomnieli.auto czeka na skrzynie manualna..obawiam sie elektroniki;/[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 23:43_________________________________________________samochod zostal kupiony od wlasciciela bezposrednio u mechanika( bardzo dobry warsztat) klient przestraszyl sie kosztow nowej skrzyni i dwumasu,auto trafilo w moje rece,wiedzialem co kupuje,auto zostalo dobrze sprawdzone, potrzebna jest skrzynia.. najlepiej manualna,nie chcialbym za rok badz dwa 2gi raz wymieniac skrzynie,nie wiadomo co kupie i ile pochodzi.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Damian tu masz link odnośnie b6 przekładki opisuj na forum postępy pracy jestem ciekaw jak to wszystko ci wyjdzie bo ja mam tą samą skrzynie która nie chodzi idealnie błędów nie pokazuje ale coś jej dolega i jak siądzie to będzie problem?to wtedy może się wrzuci manuala

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=195342.0

Opublikowano

dzieki za link:) glownie interesuje mnie podlaczenie elektryczne,czy da rade zrobic tak jak w oryginale,operacje zaczynam w przyszlym tygodniu,dzisiaj demontuje pedaly i lewarek,cala reszta juz wyjeta.. jest firma w wroclawiu ktora robi taka przekladke w b7, chca 4500zl mozna znalesc na allegro wpisujac multitronic (cena od i do 4500)

ale znajac zycie (nie dzwonilem jeszcze) zabieraja stare czesci,i skladaja na uzywanym sprzegle,wole wydac podobne pieniazki w sadzic nowy dwumas,jak sie uda z checia udziele Tobie niezbednych informacji do przekladki:)

Opublikowano

Wątków o swapie CVT na manuala trochę się już nazbierało... Scalimy wszystkie w jeden temat.

Opublikowano

no właśnie, co chwila ktoś pyta o takiego swapa.... przydałby się jeden główny temat w którym byłyby sprawdzone informacje jakie części są potrzebne i co dokładnie trzeba pozamieniać, poprzerabiać... jakie są ewentualne problemy i haczyki .. itp.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Gotowe :good:

Opublikowano

za 4,5 tys zł + graty dodaj kolo robi w szopie na fisie bledow nie ma za to po sterownikach abrakadabra

ja zaczynam robic 10-te sierpnia garty sa wszystkie juz[br]Dopisany: 30 Lipiec 2011, 14:25_________________________________________________garty

polosie

skrzynia

kompletne sprzegło z dwumasem/jednomasem

wysprzeglik

pompa sprzegla

rurka sprzegła

pedały - komplet

wlacznik sprzegła

gaz - z manuala bez kicka

rozrusznik

instalacja ja wyrabalem calutka

wybierak

mieszek

ramka

UWAGA sruby !! do zamontowania skrzyni

poduszka skrzyni !

ewentualny sterownik silnika - ja zostawiam swoj - kodowanie w edc 15+ do zmiany tylko w aso ! u siebie mam edc 15 wiec moze pojdzie

to co wiem

po odlaczniue sterownika skrzynia znika z wyswiewtlacza PRND-s

trzeba podlaczyc czujnik sprzegła

wlacznik wstecznego

i podpiac rozrusznik

w 1.8 t rura na wysykosci skrzyni jest taka sama jak w manualu nieiwem jak w tdi i tym bardziej w Q

u mnie skrzynia pracuje odealnie czeka juz na nia klient 2900zł komplet jak lezy w aucie

graty mnie kosztowały wszytskie 2500zł

rocznikowo to samo auto warto szukac, ja takowe znalaezłm i to prawie u siebie

Opublikowano

tez wole samo to zrobic,podobno rozrusznik z mulit podchodzi do manuala,czemu cala instalacje chcesz wyrzucic,chyba nie ma sensu,w sumie jak uwazasz,jak sie uda to kupuje wszystko u jednej osoby,skrzynie z kompletem lap poduszek,wszystkie srobki itp,na kodowaniu sie nie znam,jak mozesz to podpowiedz co myslisz o wrzuceniu komputera(mam oznaczenie bpw) myslalem o kupnie komputera z tym samym oznaczeniem i przekodowac tylko immo,za kodowanie w aso pod manual orientujesz sie jakie by byly pieniazki?pozdrawiam

Opublikowano

rozrusznik jest inny i niepasuje, i nie wywalam instalacji tylko sobie wyciagnolem instalacje z dawcy, łap nie trzeba sa te same

Opublikowano

zrozumialem o co chodzi z instalacja,z tego co mi tlumaczyl facet z wroclawia przerobke mozna zrobic na oryginalnej instalacji,jesli tka to szkoda roboty,łapy te same to super,dzieki za info,o komputerze nic nie wiesz? jak wloze bpw z manuala to bedzie smigac czy bedzie trzeba i tak stroic komputer?w poniedzialek jade po graty,zobaczymy co z tego wyjdzie:) do glupiego wymontowania lewarka trzeba zwalac rnse i climatronic,sroby pod popielniczka ktora sie nie wyciaga bez wyjecia klimatronika,do tego dochodzi linka miedzy lewarkiem a stacyjka,takze ja wyrzucamy,tak samo przy demontazu pedalu hamulca nie jest fajnie,kruciec od serwa siedzi w takim plastiku ktory laczy go z pedalem,za kazdym razem peka,trzeba umiejetnie go sciagac.(mialem jazdy z wymiana serwa w s3,plastik nie dostepny w sprzedazy(tylko z pedalem)) reszta roboty jest fizyczna i latwa.trzymam kciuki za Twoje auto,przerobke masz 10sierpnia,mam nadzieje ze moja juz bedzie smigac i w razie czego pomoge.

Opublikowano

no i fajnie, za przerabianie instalcji bym si enibrał bo niby jak masz przerobic ja jak wlacznika sprzegła niema w takowej !, trzeba pociagnac, to samo z wstecznym , zreszta zoabczymy jak wyjdzie, na 99 nie trzeba ecu silnika wymianiec , wlasnie ten kruciec sprzegła musze dorwac

Opublikowano

jedni mowili ze ciagnie sie kable z wtyczki ktora idzie do sterownika multitronic,nie wiem nie znam sie,a koles z wroclawia mowi ze nic sie nie ciagnie,,(co jest zaskakujace bo czujnik pod sprzeglem jest prawda)) ja zrobie mechanike,elektrycznie zrobi to ktos inny,auto i tak nie odpali bo jest fabrycznie ustawione ze ma odpalac na P albo N.Po zrobieniu elektryki,spytam sie dokladnie jak to zrobili albo wejde pod auto i zrobie fotki.pozdrawiam.(jeszcze jedno pytanie,ktos wie czy da se wymontowac ta cholerna popielniczke bez wyciagania klimatronika w b7? :) troche mi sie nie widzi kokpit rozbierac,znajac zycie jest sposob..[br]Dopisany: 30 Lipiec 2011, 20:19_________________________________________________jsszcze ktos cos mowil o jakiejs redukcji miedzy silnikiem a skrzynia,wedlug mnie normalnie wkladamy dwumas,sprzeglo skrzynie i powinno hulac.ma ktos jakies wiadomosci?

pozdrawiam

Opublikowano

nie ma zadnych redukcji

pasuje tak jak trzeba

Opublikowano

A właśnie że jest redukcja tylko występuje jedynie przy kole dwumasowym o srednicy tarczy 240mm.

Jak jest dwumas na 288mm to skręca się jak wszystkie skrzynie.

Opublikowano

i dotyczy tylko b5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...